معرفی و دانلود کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش

عکس جلد کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش

کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش به قلم لیلا الیاسی و امید رجبی کبود چشمه، راهنمایی برای تهیه انواع مختلف خورش‌ها، پلو و غذاهای مغذی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مجموعه رایحه سلامتی توسط نویسندگانی که سال‌ها در زمینه علم تغذیه با رویکرد طب سنتی و اسلامی، مطالعات فراوان داشته‌اند گردآوری شده است. آن‌ها برای تهیه غذاها و خوشمزه کردن آن‌ها از اسانس‌ها، رنگ‌های خوراکی شیمیایی و سایر مواد نگهدارنده استفاده نکرده و با ادویه‌جات و چاشنی‌های طبیعی به تهیه غذا‌ها می‌پردارند. به علاوه این مجموعه به گونه‌ای تدوین شده است تا یک خانم خانه‌دار از مراجعه به سایر منابع بی‌نیاز شود.

آشپزی و طبخ غذا یکی از کارهای روزمره‌ی انسان‌ها به ‌شمار می‌آید، زیرا بدون غذا نمی‌توان زندگی کرد و غذا عاملی برای ادامه‌ی حیات است. پس بهتر است انسان‌ها از غذاهای سالم و مقوی و انرژی‌زا و ساده استفاده کنند تا همیشه سالم و تندرست باشند.

رمز سلامتی و نشاط، استفاده از غذاهای ساده است، زیرا بدن فقط می‌تواند از غذاهای ساده تغذیه کند. پسندیده آن است که در هر وعده‌ی غذایی بیش از یک نوع غذا مصرف نکنید. خوردن انواع غذاها بر سر یک سفره، بسیار مضر است و انسان را به‌ زحمت می‌اندازد. تنوع در غذا، زمانی ارزش پیدا می‌کند که در طول روز و هفته از غذاهای گوناگون و متنوع استفاده کنید. در هر وعده از روز یک نوع غذای ساده میل کنید تا از همه‌ی مواد غذایی بهره برده باشید. به بیان ساده، باید غذای انسان، دارویش و داروی انسان، غذایش باشد! اگر چنین عمل کنید، دیگر بیماری مفهومی نخواهد داشت.

حتماً این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند فلانی دست پخت خوبی دارد و یا دست پخت وی تعریفی ندارد. این جمله چه مفهومی را می‌رساند؟ دست پخت یعنی تماس مستقیم دست با مواد غذایی. کسانی که می‌خواهند آشپزی نمایند در درجه اول باید نظافت را رعایت کنند. در دو قسمت از بدن انسان انرژی‌های زیادی وجود دارد، از جمله چشم و نوک انگشتان دست. پس بهتر است که مواد غذایی را با دستان خود لمس کرده و با دست بدون دستکش غذا را طبخ کنید.

سعی کنید به هنگام طبخ غذا از نشاط و شادابی خوبی برخوردار باشید زیرا به هنگام نشاط، اشعه‌ی آلفای مغز زیاد می‌شود و به ‌صورت انرژی از طریق چشم و نوک انگشتان به بیرون انتقال می‌یابد.

ویژگی‌های این مجموعه را می‌توان چنین برشمرد:

- در تهیه غذاهای این مجموعه-مطلقا از مواد غذایی مضر بدن استفاده نشده است.
- در این مجموعه از ادویه‌جات طبیعی و متنوع به عنوان مصلح مواد غذایی استفاده شده است.
- در این مجموعه از سرخ کردن غذاها به طور مطلق خودداری و در طبخ غذاها از فر و بخارپز کردن استفاده شده است.
- در این مجموعه از تداخلات مواد غذایی که بعضا ترکیبات سمی در بدن به‌وجود می‌آورند تا حد امکان اجتناب شده است.
- در این مجموعه از قند و شکر و سایر فرآورده‌های قندی مصنوعی به طور جدی خودداری و از قندهای طبیعی و ارگانیک بهره گرفته شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران از حجم دهنده طبیعی و ارگانیک به جای جوش شیرین و بیکینگ پودر در انواع نان-دسر و شیرینی استفاده شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران-مزاج و مصلحات بیش از 270 ماده غذایی بر اساس منابع تخصصی طب سنتی با ذکر درجه و ریز درجه بیان شده است.

در بخشی از کتاب رایحه سلامتی 2 می خوانیم:

بهترین روغن‌ها، روغن‌هایی هستند که از مواد سالم و طبیعی تهیه شده باشند. در انتخاب روغن‌ها باید نهایت دقت را به عمل آورد، زیرا این مواد عامل مهمی در سلامتی قلب و عروق هستند. بهترین روغن‌ها عبارتند از: روغن کنجد (برای شش ماه اول سال)، روغن زیتون تصفیه نشده و فشار اول، روغن بادام شیرین و روغن حیوانی موسوم به روغن زرد (برای شش ماه دوم سال) که همگی باید طبیعی باشند. در صورت استفاده از روغن حیوانی بهتر است که آن را با روغن زیتون مخلوط کنید. افرادی که از فعالیت و تحرکات بدنی زیاد و سنگینی برخوردار هستند، می‌توانند برای تأمین انرژی بدن خود از روغن‌های محلی گاوی استفاده نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نکات مهم آشپزی
فصل دوم: مزاج موادّ غذایی و مصلحات آن
فصل سوم: انواع پلو
فصل چهارم: انواع خورش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-8617-95-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش

behnam rostami
۱۳۹۸/۴/۱۲
کتاب خوبی بود، بیشتر بدرد خانم‌هایی که در آشپزی و درست کردن غذاهای ایرانی وارد نیستند میخورد
نهال اشرفی
۱۳۹۸/۳/۲۰
بسیار مفید بود من بسیار لذت بردم من یکی از طرفداران کتاب خوانی هستم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش

برای دریافت کتاب رایحه سلامتی 2: انواع پلو و خورش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.