معرفی و دانلود کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد

عکس جلد کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد

کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد به قلم لیلا الیاسی و امید رجبی کبود چشمه، راهنمایی مناسب برای تهیه انواع مختلف سوپ، آش، سس و سالاد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مجموعه رایحه سلامتی توسط نویسندگانی جمع‌آوری شده است که سال‌ها در زمینه علم تغذیه با رویکرد طب سنتی و اسلامی، مطالعات فراوان داشته‌اند. آن‌ها برای تهیه غذاها و خوشمزه کردن آن‌ها از اسانس‌ها، رنگ‌های خوراکی شیمیایی و سایر مواد نگهدارنده استفاده نکرده و با ادویه‌جات و چاشنی‌های طبیعی به تهیه غذا‌ها می‌پردارند. به علاوه این مجموعه به گونه‌ای تدوین شده است تا یک خانم خانه‌دار از مراجعه با سایر منابع بی‌نیاز شود.

ویژگی‌های این مجموعه را می‌توان چنین برشمرد:

- در تهیه غذاهای این مجموعه مطلقا از مواد غذایی مضر بدن استفاده نشده است.
- در این مجموعه از ادویه‌جات طبیعی و متنوع به عنوان مصلح مواد غذایی استفاده شده است.
- در این مجموعه از سرخ کردن غذاها به طور مطلق خودداری و در طبخ غذاها از فر و بخارپز کردن استفاده شده است.
- در این مجموعه از تداخلات مواد غذایی که بعضا ترکیبات سمی در بدن به وجود می‌آورند تا حد امکان اجتناب شده است.
- در این مجموعه از قند و شکر و سایر فرآورده‌های قندی مصنوعی به طور جدی خودداری و از قندهای طبیعی و ارگانیک بهره گرفته شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران از حجم دهنده طبیعی و ارگانیک به جای جوش شیرین و بیکینگ پودر در انواع نان-دسر و شیرینی استفاده شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران-مزاج و مصلحات بیش از 270 ماده غذایی بر اساس منابع تخصصی طب سنتی با ذکر درجه و ریز درجه بیان شده است.

در بخشی از کتاب رایحه سلامتی 4 می‌خوانیم:

آش کشک

مواد لازم: نخود سفید 1 لیوان، لوبیا سفید 1 لیوان، برنج 1 لیوان، تره، جعفری، اسفناج و یا برگ چغندر پاک کرده و خرد شده باهم 1 کیلوگرم، آرد گندم سبوس‌دار 500 گرم، کشک ساییده محلی 1 کیلوگرم، سیر 5 الی 7 حبه، روغن زیتون 8 الی 10 قاشق غذاخوری، نمک دریا، فلفل سیاه، پودر دارچین، پودر زیره سیاه و نعناع خشک به مقدار لازم.

طرز تهیه: ابتدا آرد گندم را خمیر کنید و خوب ورز دهید تا سفت شود. سپس آن را در جای گرم بگذارید تا ور بیاید. حال آن را تکه تکه بردارید و در دست طوری مالش دهید که خرد شود و به اندازه‌ی کوفته‌های کوچک (مثل فندق) درآید. حبوبات را که از شب قبل خیسانده‌اید، با هم روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا به آرامی بپزد.

سپس برنج و سبزی خرد شده را به همراه کوفته‌های خمیر، مقداری نمک و ادویه‌جات و در صورت نیاز مقداری آب جوشیده و داغ به حبوبات پخته شده افزوده، روی حرارت مناسب بگذارید تا به تدریج بپزند. در حین پخته شدن، مرتب آش را هم بزنید تا ته نگیرد، لعاب بیندازد و جا بیفتد. حال سیر رنده شده را به همراه مقداری نعناع خشک و مخلوط آب و روغن در تابه تفت دهید. در انتها آن را با کشک به غذا بیفزایید. چند دقیقه بعد آش آماده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انواع سوپ
فصل دوم: انواع آش و آبگوشت
فصل سوم: انواع سالاد
فصل چهارم: انواع سُس گیاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-964-8617-97-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد

برای دریافت کتاب رایحه سلامتی 4: انواع سوپ، آش، سس و سالاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.