معرفی و دانلود کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه

عکس جلد کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه

کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه به قلم لیلا الیاسی و امید رجبی کبود چشمه، نحوه پخت انواع شیرینی، دسر، مربا، آب‌میوه و دم کرده و همچینن انواع ترشی و جوانه آموزش داده می‌شود.

مجموعه رایحه سلامتی توسط نویسندگانی که سال‌ها در زمینه علم تغذیه با رویکرد طب سنتی و اسلامی، مطالعات فراوان داشته‌اند گردآوری شده است. آن‌ها برای تهیه غذاها و خوشمزه کردن آن‌ها از اسانس‌ها، رنگ‌های خوراکی شیمیایی و سایر مواد نگهدارنده استفاده نکرده و با ادویه‌جات و چاشنی‌های طبیعی به تهیه غذا‌ها می‌پردارند. به علاوه این مجموعه به گونه‌ای تدوین شده است تا یک خانم خانه‌دار از مراجعه به سایر منابع بی‌نیاز شود.

ویژگی‌های این مجموعه را می‌توان چنین برشمرد:

- در تهیه غذاهای این مجموعه-مطلقا از مواد غذایی مضر بدن استفاده نشده است.
- در این مجموعه از ادویه‌جات طبیعی و متنوع به عنوان مصلح مواد غذایی استفاده شده است.
- در این مجموعه از سرخ کردن غذاها به طور مطلق خودداری و در طبخ غذاها از فر و بخارپز کردن استفاده شده است.
- در این مجموعه از تداخلات مواد غذایی که بعضا ترکیبات سمی در بدن به وجود می‌آورند تا حد امکان اجتناب شده است.
- در این مجموعه از قند و شکر و سایر فرآورده‌های قندی مصنوعی به طور جدی خودداری و از قندهای طبیعی و ارگانیک بهره گرفته شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران از حجم دهنده طبیعی و ارگانیک به جای جوش شیرین و بیکینگ پودر در انواع نان-دسر و شیرینی استفاده شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران-مزاج و مصلحات بیش از 270 ماده غذایی بر اساس منابع تخصصی طب سنتی با ذکر درجه و ریز درجه بیان شده است.

در بخشی از کتاب رایحه سلامتی 5 می‌خوانیم:

سکنجبین ظاهراً سکِّ انگبین و یا سرکه انگبین بوده است. سِک در فارسی به معنای سرکه بوده چنان ‌که به آش سرکه در ادبیات فارسی سِک‌با گفته می‌شود و انگبین نیز برای عسل اصطلاح می‌شده زیرا در گذشته و قبل از کشف شکر، سکنجبین که معرّب سکنگبین است با عسل درست می‌شده است. سکنجبین بسته به اینکه برای چه نوع مزاج در نظر است مصرف شود و برای درمان چه نوع بیماری به ‌کار رود ممکن است با سرکه، تمرهندی، آب نارنج، آب اترج، لیمو ترش، سیب ترش، گلابی ترش و یا به ترش و از نظر شیرینی ممکن است با عسل، یا دوشاب انگور و شیره خرما و غیره باشد و در هر یک از موارد و ترکیب‌های فوق ممکن است با نسبت‌های مختلف بسته به اینکه بخواهند ترش باشد یا شیرین درست می‌شود. و با در نظر گرفتن طبیعت ماده شیرین کننده و ترش کننده برای بیماری‌های مختلف و در مزاج‌های متفاوت انواع و اقسام متعددی دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انواع شیرینی و دسر
فصل دوم: انواع مربا و مارمالاد
فصل سوم: انواع شربت و سکنجبین
فصل چهارم: انواع آب‌میوه، آب سبزی و شیر گیاهی
فصل پنجم: انواع دم کرده
فصل ششم: انواع ترشی و جوانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-274-007-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه

برای دریافت کتاب رایحه سلامتی 5: انواع نوشیدنی، شیرینی، ترشی و جوانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.