معرفی و دانلود کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی

عکس جلد کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی

کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی به قلم لیلا الیاسی و امید رجبی کبود چشمه، به بررسی نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی در سلامتی بدن و خواص آب ‌میوه‌ها و سبزی‌ها می‌پردازد.

مجموعه رایحه سلامتی توسط نویسندگانی که سال‌ها در زمینه علم تغذیه با رویکرد طب سنتی و اسلامی، مطالعات فراوان داشته‌اند گردآوری شده است. آن‌ها برای تهیه غذاها و خوشمزه کردن آن‌ها از اسانس‌ها، رنگ‌های خوراکی شیمیایی و سایر مواد نگهدارنده استفاده نکرده و با ادویه‌جات و چاشنی‌های طبیعی به تهیه غذا‌ها می‌پردارند. به علاوه این مجموعه به گونه‌ای تدوین شده است تا یک خانم خانه‌دار از مراجعه به سایر منابع بی‌نیاز شود.

ویژگی‌های این مجموعه را می‌توان چنین برشمرد:

- در تهیه غذاهای این مجموعه مطلقا از مواد غذایی مضر بدن استفاده نشده است.
- در این مجموعه از ادویه‌جات طبیعی و متنوع به عنوان مصلح مواد غذایی استفاده شده است.
- در این مجموعه از سرخ کردن غذاها به طور مطلق خودداری و در طبخ غذاها از فر و بخارپز کردن استفاده شده است.
- در این مجموعه از تداخلات مواد غذایی که بعضا ترکیبات سمی در بدن به وجود می‌آورند تا حد امکان اجتناب شده است.
- در این مجموعه از قند و شکر و سایر فرآورده‌های قندی مصنوعی به طور جدی خودداری و از قندهای طبیعی و ارگانیک بهره گرفته شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران از حجم دهنده طبیعی و ارگانیک به جای جوش شیرین و بیکینگ پودر در انواع نان-دسر و شیرینی استفاده شده است.
- در این مجموعه برای اولین بار در ایران-مزاج و مصلحات بیش از 270 ماده غذایی بر اساس منابع تخصصی طب سنتی با ذکر درجه و ریز درجه بیان شده است.

در بخشی از کتاب رایحه سلامتی 6 می‌خوانیم:

آب پرتقال اثر مقوی و نشاط آور دارد و چون با مصرف آن در غلظت خون کاهش حاصل می‌کند می‌توان آن را محافظ خوبی برای عروق خونی به حساب آورد. آب پرتقال ویتامین‌های B و C (محافظ عروقی خون) و بتاکاروتن دارد. فشار خون را کاهش و تپش قلب را از بین می‌برد. موجب تقویت روده‌ها و تقویت معده می‌گردد. اعصاب را تقویت و خستگی را از بین می‌برد. برای درمان ورم روده، عفونت کلیه و دفع انگل روده آشامیدنی خوبی است. آرام‌بخش و مقوی است. برای افراد مبتلا به دیابت خوب است. جلوی احتلام شبانه را می‌گیرد و هم‌چنین موجب زیاد شدن اسپرم می‌شود. اشخاصی که مبتلا به کلسترول خون، تصلب شرایین و چاقی هستند می‌توانند جهت مداوای خویش از آب پرتقال استفاده کنند. آب پرتقال سردرد را معالجه و از سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

مصرف آب پرتقال در مداوا و جلوگیری از بیماری‌های سیاتیک، ترشحات سفید رحم، سرطان لوزالمعده، سرطان سینه، زخم روده و اثنی عشر، سنگ کیسه صفرا، نقرس، اسید اوریک بالا، صرع و زخم معده می‌تواند مفید و اثر بخش واقع گردد. به افراد لاغر توصیه می‌شود که هر صبح آب پرتقال میل کنند. اگر دچار کبودی و سیاهی زیر چشم هستید توصیه می‌شود ناشتا هر روز یک لیوان آب پرتقال میل کنید. نوشیدن آب پرتقال از بواسیر، سکته مغزی، فساد دندان، آب مروارید پیشگیری‌ می‌کند و موجب اسیدی شدن ادرار می‌گردد. اشخاصی که مقدار تعریق بدنشان زیاد است از آب پرتقال استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نقش ویتامین‌ها و مواد معدنی در سلامتی بدن
فصل دوم: برخی از خواص آب ‌میوه‌ها و سبزی‌ها
فصل سوم: غذا درمانی
فصل چهارم: رژیم 15 روز با طبیعت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-8617-99-3
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی

برای دریافت کتاب رایحه سلامتی 6: غذا درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.