معرفی و دانلود کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم

عکس جلد کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم

کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم به قلم کریستوفر ایلسبی، به تکمیل چگونگی رویش نازیسم، قدرت‌گیری و روند تشکیل رایش سوم و آلمان نازی، که در جلد اول به آن اشاره شد، می‌پردازد.

در جلد دوم تاریخ رایش سوم سرگذشت ملتی را می‌خوانید که در سال‌های 1936 تا 1940 به تأسی از پیشوای خود آدولف هیتلر پای در مسیری می‌گذارند که به خلق یک امپراتوری قاره‌ای در اروپا می‌انجامد. در دو سال نخست آن هیتلر با زدودن محدودیت‌های توافق نامه‌های بین‌المللی اقدام به ایجاد و توسعه ارتش نوین آلمان - ورماخت کرد و در فاصله ساله‌ای 1938 تا 1940 به ملل همسایه حمله کرد.

از سال 1936 هیتلر پس از استیلای کامل بر حیات و مدنیت آلمان شروع به زدودن محدودیت‌های ناشی از میثاق‌های بین‌المللی نمود که در فردای جنگ جهانی اول منعقد شده بودند. قصد او این بود تا بدین وسیله بتواند ورود به مسیر جنگ و توسعه‌طلبی‌های ارضی خود را شروع کند.

البته در این گذر پر مخاطره به سمت جنگ و ساخت ماشین جنگی و ساز و کار مخوف‌ترین ارتش مهاجمی که تا آن زمان بی‌بدیل می‌نمود، با دشواری‌های بسیار در داخل و خارج مرزهای خود رو به رو شد و برای حل هر یک از آن‌ها متوسل به اعمالی شد که خود داستانی شایان توجه دارد.

رایش سوم (The Third Reich day by day) که در 30 ژانویه 1933 متولد شد، برخاسته از حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران بود که تحت رهبری آدولف هیتلر هدایت می‌شد. وی در 20 آوریل 1889 در ناحیه کمتر شناخته شده‌ای در براناو، اتریش علیا، به دنیا آمد، در سن نه سالگی، از کودکی آوازه‌خوان در کلیسای کاتولیک لامباخ بود. بعدها ادعا شد که قدرت صدایش در روزگاری شکل گرفت که او در کار تمرین ترانه‌های مذهبی بود.

در مدرسه شاگردی متوسط، تنبل و شورشی و در عین حال مستعد طراحی قلمداد می‌شد. این استعداد وی را بر آن داشت تا هنرمند شود. او همچنین در پی تقویت استعداد سخنوری خود بود. آوگوست کوبینسک دوست دوران کودکی او، به خاطر می‌آورد که آدولف جوان در جست وجوی میدانی برای تمرین خطابه بود.

کریستوفر ایلسبی (Christopher Ailsby) از نویسندگان بنام در حوزه مطالعات مربوط به رایش سوم و حکومت هیتلر در آلمان نازیست. توانایی او على الخصوص در تجزیه تحلیل علل وقوع حوادث گوناگون در یکی از پرمخاطره‌ترین برهه‌های تاریخ اروپا و جهان است. او ضمن روزشماری رویدادهای تکوین حکومت نازی در آلمان به بررسی ریشه‌ای چگونگی، طیف زمینه‌ها، عوامل دخیل و مسببین اصلی آن‌ها می‌پردازد. واکاوی و ریزنگری وی در یکایک مسائل تاریخی بی‌شک این کتاب را به یکی از آثار با ارزش در درک و روشن‌بینی درون‌مایه‌های رایش سوم بدل کرده است. ضمن اینکه کریستوفر ایلسبی سعی در اختصار مطالب انبوه و گوناگون دوره تاریخی مورد بحث داشته و از پرگویی و مطول‌نویسی خودداری کرده است.

در بخشی از کتاب رایش سوم (گاه‌شمار پیدایش) - جلد دوم می‌خوانیم:

هیتلر و موسولینی در صبحگاه به روستای کوچک لالندورف نزدیک مرکز منطقه مانور رسیدند تا شاهد مراحل پایانی بزرگ‌ترین مانور نظامی پس از جنگ جهانی اول باشند. در این هنگام مقامات عالی رتبه نیروهای نظامی آلمان به ریاست وزیرجنگ، ورتر فون بلومبرگ در ایستگاه به جمع همراهان پیوستند، از جمله وزیر هواپیمایی هرمان گورینگ، سرفرماندۀ نیروی زمینی ارتشبد ورنر فون فریچ و سرفرمانده نیروی دریایی دریاسالار اریش ردر.

هیتلر و موسولینی در یک اتومبیل روباز سفری به سرعت از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر برای مشاهده آخرین تاکتیک‌های توپخانه، پیاده‌نظام و زرهی ره سپردند. در طول مسیر، آن‌ها مورد احترام سربازان آلمانی مشمول 1935 قرار گرفتند. این سربازان نخستین افرادی بودند که در تجدید خدمت وظیفه عمومی هیتلر در راستای رویکرد نوین آلمان احضار شدند.

در پایان مانورها هیتلر و موسولینی سوار قطار مخصوصی با مقصد کروپلین در گوشه شمال غرب مکلنبورگ - شوترین شدند. آن‌ها از پایگاه هوایی جدیدی در ووسترو بازدید به عمل آوردند. در آن پایگاه چندین مدل جدید هواپیماهای نظامی و تمرین‌های هوایی مربوطه مورد بررسی آن دو قرار گرفت.

هواپیمای اشتورش کندرو معروف هم به خلبانی سرتیپ اودت و با حضور ژنرال خلبان میلش به عنوان سرنشین به پرواز در آمد. پرواز این هواپیمای چندمنظوره با حداقل سرعت 19 - 24 کیلومتر در ساعت (15 - 12) مایل در ساعت بار دیگر تعجب آشکار دوچه را برانگیخت. تا این لحظه موسولینی هتر آلمانی را دیده، بر نمادها تاج گل گذارده، از گارد احترام بازدید کرده و رزمایش‌ها را مشاهده نموده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
فصل اول: آغاز سیاست تهاجمی هیتلر
فصل دوم: آمادگی برای جنگ
فصل سوم: آغاز توسعه‌طلبی‌های ارضی
فصل چهارم: آغاز تهاجمات نظامی و هرماخت
فصل پنجم: توسعۀ جنگ در اروپا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم
نویسنده
مترجممحمد قهرمانی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-600-9870-15-8
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم

مهدی غریب
۱۳۹۸/۸/۲۷
مطالبی که در معرفی اثر بیان شده تحت تاثیر صهیونیسم میباشد و از انصاف به دور است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم

برای دریافت کتاب رایش سوم (گاه‌شمار تاسیس امپراطوری) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.