معرفی و دانلود کتاب روان درمانی چیست؟

عکس جلد کتاب روان درمانی چیست؟
قیمت:
30500 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان درمانی چیست؟

آلن دو باتن در کتاب روان درمانی چیست؟ شرح می‌دهد روان‌ درمانی بزرگ‌ترین گامی است که می‌توانید در جهت فهم و شکوفایی خود بردارید و یک دوره‌ی آن می‌تواند از خشم، خود‌ مغلوب انگاری، بی‌اعتمادی، سرگشتگی و اندوه شما بکاهد.

کتاب روان درمانی چیست؟ (What is psychotherapy) از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی، بازتاب دهنده‌ی یک باور اساسی در زندگی است که می‌گوید روان درمانی بزرگ‌ترین گامی به شمار می‌آید که شما می‌توانید در جهت خودشناسی و شکوفایی‌تان بردارید.

روان درمانی یکی از با ارزش‌ترین اکتشافات قرن اخیر است که قدرتی استثنایی برای بهبود روابط، بالا بردن سطح سلامت روانی و گشایش فضای خانواده دارد و در بهره‌برداری از ظرفیت بالقوه‌ی‌ حرفه‌ای به شما کمک می‌کند. با این ‌حال روان‌درمانی با سوء فهمی ژرف دست‌ به‌ گریبان بوده و دستخوش خیال‌پردازی‌ها، امیدواری‌ها و شکاکیت‌های بیهوده‌ای هم بوده است. منطق آن به ندرت تشریح شده و کم پیش آمده است که صدای آن مستقیم شنیده ‌شده باشد.

به همین جهت در این اثر آلن دو باتن (Alain De Botton)، تلاش بر آن است تا روان‌ درمانی معرفی و توضیح داده شود که این حوزه پاسخگوی کدام یک از نیازهای درونی است و از چه طریقی این نیازها بررسی می‌شود و نتیجه‌ی روان‌درمانی در حالت ایده‌آل چه می‌تواند باشد.

هدف از انتشار مجموعه‌ی مدرسه زندگی، پرورش هوش عاطفی می‌باشد. باور بر این است که طیفی از مهم‌ترین مشکلات مردم به دلیل عدم خودشناسی، هم‌دلی و ارتباط بین آن‌هاست. فعالیت‌های این مجموعه در ده مرکز در دورترین نقاط جهان انجام می‌شود، از جمله لندن، آمستردام، سئول و ملبورن. فیلم‌سازی، برگزاری کلاس‌ها، ارائه‌ی خدمات درمانی و تولید سلسه‌ای از محصولات در عرصه‌ی روانشناسی از دیگر فعالیت‌های این مجموعه می‌باشد.

جملات برگزیده‌ی کتاب روان درمانی چیست؟:

- روان ‌درمانگران درک کامل و درستی از آنچه هنجار بودن تلقی می‌شود، دارند.
- در دوران کودکی که از جنبه عاطفی سالم باشد، باز اشتباهات زیادی رخ می‌دهد.
- اگر کودکی را ملزم به موفقیت سازیم به همان اندازه زیان‌بار است که او را ملزم به شکست بدانیم.
- تعامل با روان‌درمانگر می‌تواند وجه اشتراک کمی با پیوندها و روابطمان در زندگی عادی داشته باشد.

در بخشی از کتاب روان درمانی چیست؟ می‌خوانیم:

یکی از عیب‌های ساختاری ذهن‌ این است که تفکر عمیق و منسجم در هر مدت‌ زمانی برای ما بسیار دشوار است. دائماً رشته‌ی افکار را از دست می‌دهیم. دائماً ایده‌های بی‌ربط و رقابت‌جویی، عادت‌وار به افق ذهنی ما گریز می‌زنند و بینش‌های ابتدایی ما را فرو می‌ریزند. هر از گاهی خود آگاهی ما به شکلی غیر قابل توضیح برای لحظه‌ای از هر گونه اطلاعات پاک می‌شود. در این وضعیت که به جز ابزارهای ذهنی خود چیزی در دست نداریم، تردید درباره‌ی ارزشمندی چیزی که تلاش برای معنادار کردن آن هستیم به سرعت در ما شکل می‌گیرد و ممکن است تمایل مقاومت‌ ناپذیری در حین گوش دادن اخبار یا خوردن بیسکویت، به جای اندیشیدن به آن موضوع بر ما مستولی شود.

در نتیجه‌، برخی از موضوعات که به شدت نیازمند اندیشیدن به آن‌ها هستیم مثل رابطه‌ی عاطفی، پروژه‌ی بعدی در محل کار، بهترین پاسخ ممکن به یک نامه، نگرانی در نحوه‌ی واکنش شریک زندگی و تلاش ما برای نوازش او در ریگ‌زار افکارمان فرو می‌ریزند و هزینه‌های روانی سنگینی بر ما تحمیل می‌شوند.

آنچه به تلاش‌های ما در شناخت ذهن کمک عظیمی می‌کند در کمال شگفتی، حضور ذهنی دیگری است. على‌ رغم همه‌ی فریبندگی‌ها در تنهایی، بهترین اندیشه‌ورزی معمولاً در همراهی با دیگران رخ می‌دهد. کنجکاوی دیگری به ما اطمینان می‌دهد تا درباره‌ی بیشه‌زارهای ذهنی خود کنجکاوی کنیم. این اعمال فشار آرام از بیرون، برداشت‌های درهم‌ ریخته درون ما را قوام می‌بخشند و ضرورت بر زبان آوردن آگاهی‌های درونی و ذخایر سست تمرکزمان را انسجام می‌دهد.

گاهی ممکن است دوستی، به طور غیر معمول به حرف‌های ما توجه نشان دهد و آماده گوش دادن به همه‌ى حرف‌های ما باشد؛ اما در سکوت گوش دادن به حرف‌های ما کفایت نمی‌کند، چرا که بالاترین امکان‌های گوش دادن، از عدم پریدن در حرف‌های فرد از روی ادب بسیار فراتر می‌رود. برای این‌ که به طور واقعی به حرف‌های کسی گوش‌داده شود باید طرف مقابل راهبرد «گوش دادن فعال» را مدنظر داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه
بخش دوم: چرا به درمان نیاز داریم
بخش سوم: روان‌ درمانی چگونه عمل می‌کند
بخش چهارم: مطالعات موردی
بخش پنجم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان درمانی چیست؟
نویسنده
مترجممحمد کریمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-8957-38-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
30500 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روان درمانی چیست؟

میکائیل ظهیری
۱۴۰۰/۱۱/۷
اکثر ماها چیزایی توی ذهنمون اذیتمون میکنه همیشه هستن اما چون از همون بچگی به بودنشون عادت کردیم وجودشون و ضررها و زیان هاشون رو نادیده میگیریم. چیزهایی مثل افکار، حس‌های بی پایه و... ممکن اول کار این فکر به ذهن آدم برسه که با نادیده گرفتنشون فراموششون کنه اما بعد از سختی و نشدهایی که این مسیر از و خودش نشون میده، حالا سریال میاد چاره‌ای نداره، حالا به نحوی آگاهانه یا تصادفی با اساس و بنیان چیزهایی آشنا میشه که اذیتش میکردن و به سمتشون میره..
و تازه میفهمه یه تیکه از وجودشو از خودش محروم کرده بوده...
Pedram_2nnr
۱۴۰۲/۱۲/۵
به نظر من این کتاب برای هر علاقه مند به روانشناسی اولین گام است. یعنی اولین کتابی که لازمه خونده بشه. چراکه یک بیان کلی از علت نیاز به ورود به این وادی را دارد. این کتاب هم برای عموم و هم روانکاوان و مشاوران میتواند حکم الفبای ورود به این عالم را داشته باشد. لازم است اشاره کنم ترجمه این کتاب، نیست، ترجمه‌ای حرفه‌ای در بعضی موارد ترجمه روان نیست. و البته نشانه‌های ویراستاری هم قوی عمل نشده. لذا شاید اگر ترجمه‌ای بهتر از انتشارات دیگری را بیابید به فهم بهتر شما کمک کند. با سپاس
علی فتاحیان
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب خوبیه دوسش داشتم آلن دوباتن ارزشمند مینویسه، ولی احساس میکنم کتاب خیلی سانسور شده در کل خوب بود سپاس
N M
۱۴۰۰/۲/۱
تمام اثار دوباتن ارزشمند هستند. پیشنهاد مبکنم مطالعه بفرمایید.
نرجس ر
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
این کتاب درمورد اهمیت روان درمانی و روند درمان مشکلات روانیه.
ابوطالب علی پور
۱۳۹۸/۱۰/۶
کتاب خوب و خواندنی است. ارزش گذاشتن وقت و مطالعه کردن را دارد
Soorena Moradi
۱۳۹۸/۹/۷
آشنا شدن با ضرورت روان درمانی
مهتاب
۱۴۰۱/۵/۳
ساده و قابل فهم. توصیه می‌کنم مطالعه شود
فریبا نوروزی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
من برای کار رواندرمانگری به این کتاب احتیاج دارم
حسین محمودزاده
۱۴۰۰/۳/۷
کتاب خوب، عالی اما سنگین
حداقل باید دوبار مطالعه شود
Pep Pourakbar
۱۳۹۹/۵/۹
سلام خوب بود با سپاس.
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب روان درمانی چیست؟

برای دریافت کتاب روان درمانی چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.