معرفی و دانلود کتاب روان‌پزشکی آسان

عکس جلد کتاب روان‌پزشکی آسان
قیمت:
34500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان‌پزشکی آسان

هدف کتاب روان‌پزشکی آسان نوشتۀ راب سلتزر و استیو الن، آشنا کردن شما با محتوای کلی روان‌پزشکی است که دانشجویان پزشکی نیز به آن نیاز دارند. در این اثر، سعی شده که مقدمه‌ای عملی بر حوزه‌ی پیچیده‌ی روان‌پزشکی به خواننده ارائه شود.

در واقع کتاب روان‌پزشکی آسان (psych lite psychiatry thats easy)، را نمی‌توان یک کتاب جامع دانست. همه‌ی بیماری‌های اصلی در آن گنجانده نشده‌اند و هیچ یک از بیماری‌ها به‌ طور مشروح مورد بحث قرار نگرفته‌اند، اما بیماری‌هایی را که به عنوان دانشجوی پزشکی لازم است با آن‌ها آشنا باشید، مطرح شده‌ است. توصیفات موجود برای ایجاد دیدگاهی کلی در مورد بیمار‌ی‌ها کافی هستند، با این وصف، به مطالعه‌ی بیشتری نیاز خواهید داشت. هدف، ارائه‌ی اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد سایر اطلاعات مورد نیاز است.

کتاب روان‌پزشکی آسان به تنهایی برای گذراندن امتحانات یا نوشتن شرح حال به گونه‌ای مطلوب، کافی نیست، اما به شما در شروع کار کمک خواهد کرد.

شماری از مفاهیم روان‌پزشکی می‌توانند بسیار پیچیده، بحث‌انگیز، و دشوار باشند. سعی بر فهم این نکات پیچیده و دشوار است، اما شروع کار از نقطه‌ای آسان، ساده‌تر خواهد بود. اول آسان، بعد دشوار. از این طریق شما قادر به یادگیری استثنائات، نکات دقیق، و تفاوت‌های جزئی و اختلاف نظرها خواهید بود، اما این بدان معناست که شما به یادگیری عمیق‌تر مطالب نیاز خواهید داشت؛ از این رو، مطالعات روان‌پزشکی خود را در این‌جا خاتمه ندهید.

راب سلتزر (Rob Selzer) یک پیام دهنده‌ی مادرزاد است. او نوعی سیستم یادیار را برای به خاطر سپردن قیمت اجناس موجود در تنقلات‌ فروشی نزدیک مدرسه ابداع کرد. او عاشق تفکر خلاق است و به برنامه‌های آموزشی روح می‌دهد و دیگران را مجذوب تدریس و یادگیری می‌کند.

استیو الن (Steve Allen) نماینده‌ی استرالیا در پرش ارتفاع و پرتاب وزنه بوده است، در یک گروه موسیقی طبل می‌زند، و دانشیار رشته‌ی روان‌پزشکی است. او به‌ طور استثنایی یک درمانگر و رهبر موفق است. استیو واحد مشاوره، روابط عمومی، و روان‌پزشکی اورژانس مرکز سلامت آلفرد را مدیریت می‌کند و هم در حوزه‌ی حرفه‌ای خود و هم خارج از آن، مورد احترام است.

در بخشی از کتاب روان‌پزشکی آسان می‌خوانیم:

طبقه‌بندی زیربنای درک بیماری‌های روانی محسوب می‌شود. اگر فردی مبتلا به بیماری روانی باشد، نیازمند درمان است. برخلاف نشانه‌های بیماری جسمانی، که با بودن آن‌ها (تب، درد،...) فرد درمی‌یابد که باید به پزشک مراجعه کند، در روان‌پزشکی موضوع به این سادگی نیست. اگر مضطرب شوید، آیا درصدد گرفتن کمک بر می‌آیید؟ اگر در زمره‌ی معدود افرادی هستید که چنین می‌کنید، آیا به دوستان، خانواده، مشاور مذهبی، روان‌شناس، یا پزشک مراجعه می‌کنید؟ طبقه‌بندی، چگونگیِ افکارِ ما پزشکان را توصیف می‌کند: اینکه ما چه چیزهایی را بیماری می‌دانیم و اینکه افراد با ابتلا به آن‌ها باید به ما مراجعه کنند. خواهید دید که طبقه‌بندی در روان‌پزشکی به سادگی طبقه‌بندی بیماری‌های جسمانی (درد، تب،...) نیست.

«روان‌پزشکان بر نشانه‌هایی که در اندیشه‌ها، ادراک، خلق و رفتار بیماران ظاهر می‌شوند، تمرکز دارند، نه بر علامت‌های پوستی، استخوانی، عضلانی، یا احشایی.»
بهنجار یعنی چه؟ سعی کنید آن را تعریف کنید. دشوار است، اما ما روان‌پزشک هستیم و باید حداقل در این زمینه تلاش کنیم.

در مورد یک نشانه‌ی معین، نقاط تفکیک را چگونه تعریف می‌کنید؟ چقدر باید افسرده باشیم تا بتوان گفت که دچار اختلال افسردگی هستیم؟ چه زمانی ترس از عنکبوت به هراس (فوبیا) تبدیل می‌شود؟ چه زمانی یک اندیشه‌ی عجیب و نامعقول یک هذیان می‌سازد؟ آیا چون راب و استیو فکر می‌کنند که جایزه‌ی نوبل را خواهند برد، اختلال هذیانی دارند؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
در مورد نویسندگان کتاب
بخش 1: طبقه‌بندی: شاه کلید فهم روان‌پزشکی
بخش 2 : گرفتن پیشینه
بخش 3: معاینه ى وضعیت روانى
بخش 4: تشخیص و صورت‌بندی تشخیصی
بخش 5: ارزیابی میزان خطر
بخش 6: اختلالات خلقی
بخش 7: اسکیزوفرنى
بخش 8: اختلالات اضطرابى
بخش 9: اختلالات سوءمصرف مواد و الکل
بخش 10: اختلالات شخصیت
بخش 11: روان‌پزشکى مشاور‌ه‌اى ارتباطى
بخش 12: داروها
بخش 13: روان‌درمانى‌ها
بخش 14: روان‌پزشکى کودک و نوجوان
بخش 15: روان‌پزشکى سالمندى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان‌پزشکی آسان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-6895-44-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
34500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روان‌پزشکی آسان

esmail dehghan
۱۴۰۰/۳/۱۱
سلام وعرض ادب بسیار ممنون ومچکراز دست اندر کاران بزرگوار مطالبی بود که بدنبالش بودم خوشبختانه پیدا کردم. تشکر و ارزوی موفقیت روز افزون
زهرا
۱۴۰۰/۱/۳۰
دوسش دارم راحت ساده روان خیلی کلی بیان شده تو یه جمله لازمع ولی کافی نیست
Sima Sabetmoghadam
۱۴۰۰/۵/۶
کتاب بسیار مفید و میتونه برای پایه ریزی خوب باشه
محمد دوبرازاده
۱۳۹۷/۸/۲۴
هرروز دوساعت به کتاب گوش میدهم
محراب جعفری
۱۴۰۰/۲/۱۹
کتاب فوق العاده‌ای بود.
مجتبی کاویان تلوری
۱۴۰۰/۶/۵
چیز خاصی برای گفتن نداشت و همه مطالب ابتدایی بودند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب روان‌پزشکی آسان

برای دریافت کتاب روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.