معرفی و دانلود کتاب روانپریش خوب

عکس جلد کتاب روانپریش خوب
قیمت:
29250 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانپریش خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانپریش خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانپریش خوب

کتاب روانپریش خوب نوشته‌ی ارسطو خوش حساب، از معدود داستان‌هایی است که به وضوح صحنه‌های قتل، روابط غیر معمول و افکار و عقاید شخصیت‌های قصه را در کنار روایتی خواندنی و جذاب به تصویر کشیده است.

به جرات می‌توان گفت که ارسطو خوش حساب در این رمان، با لحنی محاوره وار و ساده‌ و بیان اتفاقاتی که هرگز از هیجان نمی‌افتند، شما را به دنبال خود خواهد کشاند. او در خلال سبکی روانی - جنایی با شرح اتفاقاتی ناگوار، درام عاشقانه‌ای را تصویرسازی می‌کند که به صورت بسیار محو و کمرنگ همراه کنش‌های قصه اتفاق می‌افتد.

هر انسانی امیالی دارد که هیچ‌کس از آن‌ها خبر ندارد. رازهایی که از همه پنهان هستند. هر کسی ممکن است کارهایی کند که از آن‌ها لذت ببرد اما از اینکه دیگران از آن‌ها با خبر شوند واهمه دارد، شاید هم خجالت بکشد. آدم‌ها دروغ می‌گویند، چون دروغ در ذات آدم نهفته و روی دی‌ان‌ای انسان نقش بسته است. لذتی که انسان از امیال مخفیانه‌اش می‌برد به مراتب خوش‌آیندتر از کارهایی‌ست که آشکارا می‌شود انجام داد. بنابراین حریم شخصی را می‌توان گفت که از همین خاصیت آدم‌ها نشأت گرفته است.

وقتی همه‌ی ما دروغ می‌گوییم، کارهای مخفیانه می‌کنیم، لذت‌های مخفیانه می‌بریم و امیال مخفیانه‌ای داریم، قضاوت در مورد اینکه چه کسی انسان خوب و یا بدی است کار بسیار دشواری‌ست. ما ظاهر و آن را رفتاری از آدم‌ها می‌بینیم که خودشان به ما نمایش می‌دهند. شخصیت اصلی رمان روانپریش نیز انسانی است معمولی، که همان ویژگی‌های مشترک میان تمام آدم‌ها را با خود به دوش می‌کشد، اما به دلیل روش زندگی‌اش از کودکی، کمی با دیگران تفاوت دارد.

در نهایت لازم به ذکر است خواندن کتاب حاضر به سبب روند داستان و اتفاقات، برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

در بخشی از کتاب روانپریش خوب می‌خوانیم:

مادرم دو روز بعد از تولد من به دلیل عارضه قلبی مرد. تا جایی که می‌دونم تا چهار سالگی مادربزرگم من رو بزرگ کرده بود. تا حدود پنج سالگیم رو به یاد نمیارم اما این رو یادمه که زمانی که نزدیک پنج سالگی بودم و بعد از مرگ مادر بزرگم، پدرم با یه زن فربه سفید رو، به نام مرضیه ازدواج کرد. تقریبا سی و دو سه ساله بود و اونطور که بعدها متوجه شدم بچه‌دار نمی‌شد.

پدرم اون زمان کارمند اداره استاندارد بود و صبح‌ها ساعت 6 از خونه بیرون می‌رفت و شب‌ها گاهی خسته و گاهی مست بر می‌گشت خونه. کاملا مشخص بود که تنها دلیل ازدواجش با مرضیه من بودم. مرضیه رو به اسم صدا می‌کردم.

زن بدی نبود. خیلی با من مهربون نبود اما یادم نمیاد زمانی گرسنه مونده باشم یا لباس تمیز برای پوشیدن نداشته باشم و یا در زمان مدرسه بدون تغذیه به مدرسه رفته باشم. همیشه حداقل‌ها رو برام فراهم می‌کرد، اما محبت خاصی رو از جانبش نسبت به خودم احساس نمی‌کردم. با پدرم هم رابطه چندان نزدیکی نداشت. این موضوع هم معلوم بود که فقط برای اینکه سقفی بالا سرش باشه و اسم شوهری به دنبالش باشه با پدرم ازدواج کرده بود. البته پدرم با هیچکدوم از ما رابطه نزدیکی نداشت. آدم کم حرفی بود، همیشه بیرون از خونه بود، وقتی هم به خونه میومد غذا می‌خورد و می‌خوابید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: یک اثر هنری
بخش اول: پول و خانم ریاحی
بخش دوم: تحقیق و تردید
بخش سوم: صداقت و حماقت
بخش چهارم: ورود به مهمانی و آشنایی
بخش پنجم: طبقه دوم و طبقه سوم
بخش ششم: اتمام کار و تسویه حساب
فصل دوم: داستان زندگی من
بخش اول: 14 روز
بخش دوم: کودکی من
بخش سوم: نوجوانی
بخش چهارم: مرد خونی
بخش پنجم: اولین تجربه
بخش ششم: خلافکار بالفطره
بخش هفتم: انتقام
فصل سوم: تابلوی مرد رذل
بخش اول: تفریح
بخش دوم: خصومت شخصی
بخش سوم: فرشته نجات
بخش چهارم: تابلوی مرد رذل
فصل چهارم: فصل کند آرامش
بخش اول: حس جدید
بخش دوم: اتفاقات جدید
بخش سوم: آنفولانزا
بخش چهارم: شروعی خوشایند
فصل پنجم: افسارگسیخته
بخش اول: سرگیجه
بخش دوم: دختر بد و خائن خونسرد
بخش سوم: باران واقعا چه شد؟
بخش چهارم: پیچیدگی
بخش پنجم: گندکاری
فصل ششم: خیال
بخش اول: بیداری
بخش دوم: هویت
بخش سوم: کما
بخش چهارم: رویا
بخش پنجم: حقیقت
بخش ششم: من یه روانپریش خوبم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانپریش خوب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-622-6413-046
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
29250 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانپریش خوب

S R
۱۳۹۸/۱۲/۹
حتی نتونستم نمونه رایگان رو تموم کنم با خودم گفتم وقتشه گاردمو نسبت به کتابای ایرانی پایین بیارم و افتضاح بود نتیجه اصلی‌ترین و ساده‌ترین اصول رعایت نشدن یکپارچگی متن (بخش‌های گفتاری و نوشتاری) یا حتی علائم نگارشی! محتوا به شدت کلیشه ایه و جزئیات قابل توجه‌ای نداره جذاب هم نیست حداقل نه برای کسی که زیاد ژانر جنائی میخونه و میبینه به نظرم در همون حد رمان‌های نوجوانانه ایه که خیلی از بچه‌ها مینویسن و توی نرم افزارای رمان پخش میکنن عجیبه که یه انتشارات واقعا حاضر شده اینو چاپ کنه. توصیفات بیش از اندازه‌ی نویسنده خام بودنشو میرسونه و ارزش کار رو ب شدت میاره پایین. کسی براش مهم نیست قیافه شخصیت چطوره به جای رنگ لاک میتونست صرفا بگه که زیبا بود و با کلمات متفاوت سعی کنه میزان این زیبایی رو برسونه ن اینکه تک تک اجزا رو شرح بده-_-و احتمالا اون خانم خدمتکار قراره‌ی کاره‌ای بشه در ادامه‌ی کتاب. ارزش وقت رو نداره به هیچ وجه
علیرضا مولایی
۱۴۰۰/۴/۲۹
داستان عالی بود و خیلی جذبش شدم فلسفه خاصی رو در کنار داستان به صورت سرگرم کننده ارائه میداد و یکی از دلایل جذابیت داستان این بود که روند خیلی تمیز و پشت سر هم اتفاق میافتاد و اصلا خسته کننده نبود. از لحاظ روانشناختی خیلی درست و حسابی بود و کلا جذبم کرد و ارزش خوندن رو داشت. شخصیت اصلی داستان خیلی خوب شکل گرفته بود و شخصیت پردازی خیلی جالبی داشت. موضوع جالب بود و حتی فکر میکنم میشد ادامه داشته باشه داستان. البته پایان خوبی داشت. کمی در خون و خونریزی زیاده روی داشت که البته با توجه به فضای داستان و سبکش قابل پذیرش بود. در کل پیشنهاد میکنم خوندن این داستان رو.
هانیه طاهری
۱۳۹۹/۱/۲۳
داستانش جالب بود، از اطلاعات بی‌خود پر نشده بود. کلا میشد از رفتارش فهمید ک خیلی گذشته پرجونی نداشته، اما بی‌احتیاطیاش تو قتلا عصبیم میکرد. خودمو گذاشتم جاش اما بازم انقدر نادیده گرفتن شواهد و اینجور چیزا قشنگ حس میشد و با این همه گیج بازی یا انقدر خودخواه بودنش حتما واسه قتلا چند نفر پیدا میشدن ک پلیس از طریقشون پیداش کنه و این اتفاق نیوفتاد و این یکم سطح داستانو پایین آورد. اما روون و راحت نوشته شده بود و صددرصد هرچیزی بی‌نقص نیست و خوشم اومد: ) مرسی نویسنده (قلب).
مسعود مومنی
۱۳۹۸/۱۲/۱۱
نمونه رایگان رو که خوندم کنجکاو شدم ببینم در ادامه داستان چی میشه و واقعا هم جالب بود با اینکه طولانی بود اما خستم نکرد اصلا اضافه گویی نداشت اتفاقات پشت سر هم افتادن و بعضی جاها واقعا هیجان داشت. در کل خوب بود و سرگرم کننده. پیشنهاد میدم به اونایی که به برای سرگرمی قبل از خواب کتاب میخونن. توصیف‌ها طوری بود که خودمو توی داستان احساس میکردم. عالی بود. ممنون کتابراه
Shima Salahi
۱۳۹۹/۱/۲۳
اولا خییییلی کتاب عالی بود داستانش جذاب بود. با ویژگی‌هایی که این مرد از خودش گف درواقع شخصیت ادم‌های ضداجتماعی و مرزی رو به تصویر میکشه و از دید اونا به قضایا نگاه کردن برام خیلی جالب بود. اقای خوش حساب خسته نباشید بابت کتاب عالیتون 👌👌👌ولی خداییش جمله‌ی اخر که گف شماهم از راز من خبر دارید یه لحظه ترسیدم چون غرق در داستان شده بودم 😂😂😂
zahra zahra
۱۳۹۹/۱/۱۰
من این کتاب رو امروز خوندم. ایده اولیه جذاب بود. اما در پرداخت و لحن بسیار فقیر. علت و معلول‌ها خیلی جاها درست چفت و بست نبودن. قابل توجه تر از رمانهایی که توی امثال نودهشتیا پیدا میشن بود با پایان بندی راضی کننده. درکل یه قصه‌ی عامه پسند که قرار نیست در هیچ لحظه‌ای شگفت زده ت کنه (چیزی که بنظرم به جزو بدیهیات ژانر جناییه)؛ ولی نسبت محتواهای فارسی برای سه چهار ساعت وقت گذرونی توی قرنطینه گزینه‌ی مناسبیهاما بعنوان یک اثر در ژانر جنایی؟من میگم خیر!
عاطفه یوسفی
۱۴۰۰/۵/۱۶
کتاب خوبی بود اقای خوش حساب خسته نباشید ولی وقتی اسم کتاب و خوندم فکر کردم میتونم وارد ذهن یه روانپریش بشم واز دید یک روانی قضایا رو نگاه کنم ولی شخصیت داستان اونقدر در قالب یک روان پریش که از قتل لذت میبرد نبود وبجای اینکه ببشتر به شواهد و مدارک که از خودش بجا بزاره به ظاهر افراد مثل بقیه ادما که نگاه میکرد این یکم تو ذوق میزنه مثلا من توقع داشتم دید یه روان پریش با بقیه آدما نسبت به ظاهرشون فرق کنه ولی بازم ممنون
Mina Gholami
۱۴۰۰/۴/۲۷
با احترام نسبت به شخصیت نویسنده و استعداد ایشون:
با اینکه مدت زیادی بود رمان نخونده بودم اما بخاطر نوع پیشبرد داستان جذبش شدم و با اینکه نثر قصه بسیار ضعیف و ابتدایی بود تا انتها خوندمش.
قصه ترکیبی از فضای اکشن فیلم فارسی، فانتزی‌های ذهن پسرکی نوجوان و البته کمی خلاقیت در پردازش صحنه‌های اروتیک
فیلمهای درجه۳سینمایی بود...
و اینکه هر خانمی از دید ایشون فوق العاده زیبا بنظر میومد با اون توصیف‌های خنده آور...:)))
نرگس میری
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
شخصیت پردازی بسیار قوی بود، البته اینکه رون داستان به صورت بریده بریده بود و انسجام کافی رو‌ نداشت گاهی خواننده رو خیته میکرد از اینکه ایا داستان هدفی رو دنبال میکنه یا خیر؟!اما در نهایت با جملات پایانی داستان مقصود نویسنده مشخص میشه و در نهایت باعث ایجاد تفکر همراه با ترس خفیف در خواننده میشه
سامان فرهیخته
۱۳۹۸/۱۰/۱۸
داستان فوق العادس، تقریبا نیمه‌ کتاب رو رد کردم و نتونستم نظر در موردش ننویسم. از وقتی شروع کردم به خوندن چند ساعته که دارم ادامه میدم. باور کردنی نیست که داستان ایرانیه. پیشنهاد میکنم بخونید.
sara hamidi
۱۳۹۸/۱۰/۱۹
به این میگن رمان خوب در موردش شنیده بودم و اینجا که دیدمش گفتم بخونم ببینم چجوریه
داستان خیلی خوب بود به کسایی که کتابهای جنایی و روانی دوست دارن پیشنهاد میکنم بخونن. این سبک داستان تو کتابهای نویسنده‌های ایرانی ندیده بودم
Mohammad Korooni
۱۴۰۰/۶/۵
یه جوری بود انگار یه نفر واقعا این لحظات رو تجربه کرده و داره تعریف میکنه و اصلا داستان نیست مخصوصا آخرش که میگه شما هم از داستان من خبر دارید واقعا خیلی داستان رو واقعی کرد من با این آقا حمید واقعا خو گرفتم و یه جورایی یه هفته‌ای که این داستان رو خوندم انگار توی ذهنم داشتم باهاش زندگی میکردم این اولین رمانی بود که خودم و اصلا پشیمون نیستم از خوندنش
افسانه کریمی
۱۴۰۰/۴/۲۴
فوق العاده بود داستان جذاب و دلچسب بود
شخصیت پردازی و توصیف محیط به قدری دقیق و جالب بود که میشد داستان رو مثل یک فیلم دید
واقعا لذت بردم. از اول داستان که شروع شد مجذوب شخصیت‌ها شدم تفکیک هر فصل بسیار محتاطانه و دقیق انجام شده بود و دقیقا هر فصل مث یه سریال بود خیلی دوست داشتم
کم دیدم داستان ایرانی تو این سبک
Naghmeh P
۱۴۰۰/۶/۲۷
از لحاظ روایت داستان جالب بود و خسته کننده نبود. می‌توانست حس کنجکاوی خواننده را تحریک کند که منتظر اتفاقات جدید باشد. به نظر من نکته منفی آن تشریح و توضیح دقیق و با جزئیات کامل ذهن روانپریش داستان بود که برای کسی که در دنیای واقعی از این بیماری رنج می‌برد أموزش کاملی از آدمکشی به همراه داشت.
Azadeh H
۱۴۰۰/۱/۱
از مطالعه این کتاب خیلی لذت بردم. به معنی واقعی کلمه، شخصیت داستان مطابق اسم کتاب بود، به طوری که شاید برخی رفتارهاش برای خواننده قابل درک نباشه. با این وجود همراهی با یک روانپریش قاتل ایده‌ی جذابی برای یک داستان جنایی بود... ممنون از نویسنده و کتابراه.
مشاهده همه نظرات 132

راهنمای مطالعه کتاب روانپریش خوب

برای دریافت کتاب روانپریش خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.