معرفی و دانلود کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس

عکس جلد کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس

کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس نوشته آزاده علی باروتی تبار، به بررسی عواملی که نگرش مصرف کنندگان را نسبت به خرید محصولات لوکس تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌پردازد.

رفتار مصرف کننده مجموعه فعالیت‌هایی است که مستقیما در جهت کسب، مصرف، دور انداختن کالا و خدمات صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها شامل فرآیند تصمیماتی است که قبل و بعد از این اقدامات انجام می‌پذیرد. ما به عنوان مصرف کنندگان نقش اساسی در سلامت اقتصاد (داخلی، عملی، بین‌المللی) ایفا می‌نمایم.

تصمیماتی که در مورد مصرف تقاضا برای مواد خام، حمل و نقل، تولید کارهای فنی و همچنین استخدام کارکنان و استقرار و تخصیص منابع می‌گیریم موفقیت برخی صنایع و شکست برخی دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین رفتار مصرف‌ کننده یک فاکتور جامع در رکود و یا جریان افتادن تمامی فعالیت‌های بازرگانی است.

بهبود عوامل اقتصادی در سراسر جهان و همچنین در کشور ما، افزایش تمایل جوامع به مصرف کالاهای تجملی و لوکس باعث شده است که توجه بسیاری از افراد به نام و نشان تجاری لوکس معطوف شود. دلایل مختلفی چون تقلید از شیوه زندگی ثروتمندان، افزایش شأن اجتماعی، بهره‌مندی از کیفیت فوق‌العاده محصولات و... موجب این امر می‌شود.

در حال حاضر عرضه محصولات لوکس شامل مد و لوازم جانبی، کالاهای چرمی، عطر، لوازم آرایشی، جواهرات، خودرو، هتل‌ها و دکوراسیون در سراسر جهان افزایش چشمگیری یافته است. مصرف کننده برای رفع حوایج خود ناچار به خرید است و خرید او مستلزم شناخت و ارزیابی گزینه‌های موجود در دسترس اوست و مصرف کننده با توجه به این مسائل نسبت به خرید اقدام می‌کند که این خرید ممکن است تحت تأثیر شرایط مختلف قرار گیرد.

اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که یک مصرف کننده با بررسی کامل و شناخت مناسب از وضعیت و نیاز خود و منابع موجود، اقدام به خرید کند و در انتخاب مارک و گزینه مورد نظر خود دقت لازم را مبذول دارد و عوامل مختلف از جمله رفع نیاز، کیفیت، دوام و کارایی محصول و خدمت را مورد توجه قرار داده و از خریدهای بیهوده که منجر به هدر رفتن انرژی، وقت و منابع مالی می‌شود خودداری نماید و از خرید خود بهترین استفاده ممکن را بنماید.

در بخشی از کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس می‌خوانیم:

فرهنگ یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌ دهنده رفتار و خواسته فرد به شمار می‌رود. رفتار بشر عمدتا یاد گرفتنی است. یک بچه هنگام رشد در یک جامعه ارزش‌های بنیادین، برداشت‌ها، خواسته‌ها و رفتارهای متفاوتی را از افراد فامیل و سایر مبادی اصول فرهنگی و تربیتی می‌آموزد. معمولا یک بچه آمریکایی ارزش‌هایی نظیر موفقیت و پیشرفت، فعالیت و فراگیری، سودمندی و اهل عمل بودن، ترقی، راحتی مادی، استقلال فردی، آزادی، آسایش و راحتی برونی، نوع دوستی، مفید بودن، تناسب اندام و سلامتی را می‌آموزد یا با آن مواجه است.

بازراریابان باید همواره برای پیش‌بینی کالاهای جدیدی که احتمالا خواهان دارند جهت‌گیری‌های فرهنگی را دقیقا زیر نظر داشته باشند. مثلا جهت‌گیری فرهنگی به سوی نگرانی در مورد سلامتی و تناسب اندام، سبب پیدایش صنعت عظیم وسایل و تجهیزات ورزشی و پوشاک، غذاهای سبک و طبیعی و خدمات بدنسازی و بهداشتی می‌شود. تمایل به رسمی و تشریفاتی نبودن نیز تقاضا برای پوشاک معمولی، اسباب و اثاثیه منزل ساده‌تر و سرگرمی‌های سبک‌تر را به دنبال داشته است. میل و علاقه به استفاده از اوقات فراغت نیز سبب افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات راحتی نظیر اجاق میکروویو و غذای فوری شده است. این علاقه همچنین ایجاد صنعت بزرگ خرید با کاتالوگ را به همراه داشته است. در آمریکا بیش از 6500 شرکت وجود دارند که کالای خود را با کاتالوگ می‌فروشند. این شرکت‌ها در هر سال خانوارهای امریکایی را با 8/5 میلیارد کاتالوگ مورد هجوم قرار می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
فرآیند خرید
فرآیند خرید سنتی
رفتار مصرف کننده
چگونه یک کالا و یا خدمت اکتساب، مصرف و دور انداخته می‌شود؟
رفتار خرید مصرف کننده
فصل دوم
تصمیم‌گیری درباره خرید
آمیزه بازاریابی، فنون و شیوه‌های بازاریابی
آمیزه بازاریابی از دیدگاه مشتری
خصوصیات فردی مؤثر در رفتار مصرف کننده
فصل سوم
عوامل مؤثر بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان
عوامل فرهنگی - اجتماعی و گروهی
عوامل اجتماعی
عوامل شخصی
عوامل روانی
فصل چهارم
فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کننده
گرایش خریدار
ارزش
کارایی
مقدار
تنوع
مزایا
مروری بر مفاهیم تصویر محصول
انواع تصویر
تصویر علامت تجاری
تصویر محصول
تصویر تداعی کننده
تصویر استفاده کننده
تصویر استفاده
تصویر ذهنی
موقعیت
معنا
فصل پنجم
پیشینه
منابع و مآخذ
منابع
منابع فارسی
منابع غیر فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکرد خریداران کالای لوکس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-6071-08-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس

برای دریافت کتاب رویکرد خریداران کالای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.