معرفی و دانلود کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن

عکس جلد کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن

کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن اثر محسن مومنی، ماجرای نوجوانی است که پنهان از چشم پدر عازم جبهه می‌شود در حالی که برادر او به منافقان پیوسته است.

زمانی برای بزرگ شدن داستان بلندی با محوریت دو جنگ است؛ یکی جنگی که در پوسته بیرونی قصه از ابتدا تا انتها حضوری دائم دارد و دیگری جنگی درونی در لایه‌های زیرین اثر برای باز پس گرفتن غرور را روایت می‌کند.

داستان زمانی برای بزرگ شدن به حضور یک جوان جنوب شهری در جبهه برای اعاده حیثیت از خانواده‌اش می‌پردازد؛ حیثیتی که پیوستن برادر بزرگترش به نیروهای منافقین و شرکت در بمب‌گذاری‌ها آن را لکه‌دار کرده است.

محمود شخصیت اصلی این داستان را با همراهانش به یک اردوی تدارکاتی می‌برند و از همان ابتدا دوران تجربه‌های جدید او آغاز می‌شود. او در اردوگاه متوجه رفت و آمد فرد مشکوکی می‌شود. سپس طی ماجرایی آن شخص با یک منافق دیگر شناسایی و دستگیر می‌شوند اما یکی از آن دو خود را با سیانور می‌کشد و دیگری اعتراف می‌کند که یک عملیات ما در جنوب لو رفته است. مدتی بعد نامه از از پدر به دستش می‌رسد که برخلاف تصورش، از آمدن او به جبهه نه تنها اظهار ناراحتی نکرده بلکه برعکس ابراز رضایت کرده است...

زمانی برای بزرگ شدن تاکنون سه جایزه، کتاب سال شهید غنی پور، جایزه 20 سال ادبیات دفاع مقدس و کتاب سال دفاع مقدس را به خود اختصاص داده است.

محسن مومنی زبانی پاکیزه و نثری روان و منسجم دارد و در داستانش از توصیف دقیق جزئیات و روابط آدم‌ها و فضای داستان لحظه‌ای غافل نمی‌شود. چرا که داستان او، داستانی مبتنی بر حادثه و اتفاق‌های بزرگ نیست؛ بلکه داستانی است که بر پایه روابط عادی میان آدم‌ها در جنگ پیش می‌رود و در مسیر خود به تحولی آرام و درونی در قهرمان اصلی منجر می‌شود. در این زمینه پرداخت ظریف و حساب شده عناصر و جزئیات داستان، کمرنگی فراز و فرودهای در قصه را جبران کرده و بار جذابیت داستان را به دوش کشیده است.

شخصیت‌ها در داستان مومنی بدون اغراق و شعارزدگی تصور می‌شوند. آن‌ها آدم‌هایی چند بعدی‌اند که حضورشان در جبهه مانعی برای تصویر کردن وجوه مختلف شخصیتی مثل خشونت، خشم، ضعف و دیگری خصائل انسانی‌شان نیست. 

در قسمتی از کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن می‌شنویم:

«جواد جان، نشنوم مامان رو اذیت کنی. پسرم تو دیگه مرد شدی. نباید به خاطر دوری بابا گریه کنی. اگه یه وقت الکی بهانه بگیری و گریه کنی، باد صدات رو برای باباجون می‌آره. اون وقت دیگه من ازت قهر می‌کنم و دیگه اصلاً به خونه برنمی‌گردم... 
برادر تکی زاده یواش‌تر. دوباره از باد صدات رو می‌آره، بگو. 
دوباره از اول شروع می‌کند. لحن صدایش خیلی غمناک شده. حتماً چشم‌هایش هم پر اشک شده. نمی‌خواهم به
صورتش نگاه کنم. شاید ناراحت شود. 
چند نفر دراز کشیده‌اند و بعد از ناهار خوابیده‌اند. آقای محمدی هم دارد نامه می‌نویسد. اما این منصور و رستمی باز هم دارند یک ریز ور می‌زنند.
راستش وقتی کسی دارد نامه می‌نویسد و یا برایش نامه می‌آید، من حالم گرفته است. حسودی‌ام می‌شود. ‌ای کاش من هم می‌توانستم مثل این‌ها برای خانه‌مان نامه بنویسم. یا از آن ‌ها نامه‌ای برایم بیاید. ‌ای کاش لااقل دورادور ازشان خبری داشتم. کاش می‌دانستم بعد از فرار من بابام چه کار کرده. الان مادرم چه کار می‌کند؟ آیا بابام من را هم نفرین می‌کند مثل مسعودمان؟ آن وقت حتماً عزیز ناراحت می‌شود و دعوایشان می‌گیرد. از هم قهر می‌کنند. لابد هاجر هم می‌نشیند گریه می‌کند. 
دارد گریه‌ام می‌گیرد. فقط خدا کند یک وقت عزیز بابام را روانه اینجاها نکند. نمی‌دانم آن روز چه اتفاقی خواهد افتاد. چون به هیچ قیمتی برنخواهم گشت....»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
26 دقیقه
بخش چهارم
29 دقیقه
بخش پنجم
29 دقیقه
بخش ششم
30 دقیقه
بخش هفتم
29 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم
30 دقیقه
بخش دهم
30 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن
نویسنده
راویمحمد رضاعلی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن

برای دریافت کتاب صوتی زمانی برای بزرگ شدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.