معرفی و دانلود کتاب زمین هرگز نمی‌میرد

عکس جلد کتاب زمین هرگز نمی‌میرد
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمین هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمین هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمین هرگز نمی‌میرد

کتاب زمین هرگز نمی‌میرد، رمان معروف علمی و تخلیلی از جورج ر. استورات، پیرامون حوادث فاجعه‌آمیز پسارستاخیزی است.

ادبیات پسارستاخیزی زیر سبکی از ژانر علمی-تخیلی است که به طور خاص به ماجراهای پیش‌ آمده در فضای پس از فاجعه‌ای بزرگ می‌پردازد. در این زیر سبک اکثراً انسانیت نابود شده و جز اندکی از آن باقی نمانده و نجات‌ یافتگان با پی‌آمدهای فاجعه درگیرند.

نابودی انسان و آینده‌ی بشریت با یک حادثه‌ی غیرمنتظره در زمانی بسیار کوتاه، موضوع ترسناک کتاب زمین هرگز نمی‌میرد (Earth Abides) است. داستانی که می‌تواند ترسی بزرگ را در دل انسان به دنبال جاودانگی این عصر بیاندازد. این رمان یکی از بهترین رمان‌ها در تاریخ ادبیات جهان با موضوع پسارستاخیزی است.

جورج ر. استورات (George R. Stewart)، اهل آمریکا و متخصص ریشه‌یابی نام‌های جغرافیایی، رمان‌نویس و استاد زبان انگلیسی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا بود. او بیش از همه به خاطر رمان علمی تخیلی زمین هرگز نمی‌میرد پرآوازه است؛ رمانی مابعد آخرالزمانی که نویسنده به پاس آن در سال 1951 برنده‌ی جایزه‌ی نخست ادبیات تخیلی شد. این داستان در رادیو با نام نجات به صورت نمایشنامه در آمد و الهام‌بخش استیون کینگ در رمان مقاومت شد.

آیشروود دانشمند جوان عازم کوهستانی است تا درباره‌ی گیاهان، جانوران و تغییراتی که به دست انسان در زندگی آن‌ها روی داده است تحقیق کند که ماری او را نیش می‌زند و زمین‌گیر می‌شود. او پس از استراحت و بهتر شدن به شهرکی که در نزدیکی محل اقامتش بود می‌رود؛ اما در کمال تعجب می‌بیند که در وسط روز هیچ‌کدام از اهالی سر کارهای خود نیستند و شهرک تخلیه شده است.

او با ماشینش به سمت شهر هوتسون می‌راند که در راه با جسد مردی روبه‌رو می‌شود. تصمیم به تماس با پلیس می‌گیرد اما احدی در شهر نیست. ناگهان به فکر کیوسک روزنامه‌فروشی می‌افتد، شیشه‌اش را می‌شکند و در روزنامه‌ای خبر یک بیماری کشنده را می‌خواند. بیماری ناشناسی که در سراسر ایالات متحده پخش شده و درحال نابود کردن انسان‌ها است.

فرض کنید نوعی مرض جدید می‌آمد و همه‌ی انسان‌ها را جابجا نابود می‌کرد. این مرض امکان داشت به وسیله هواپیما در عرض چند هفته به چهار گوشه عالم سرایت کند و موجب مرگ میلیون‌ها انسان و چه بسا همه‌ی افراد جهان شود. جانوران و پرندگان و مورچگان، حشرات و گیاهان، شاید زنده می‌ماندند؛ ولی در حالیکه از قید و بند انسان رها شده بودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ و بر اندک آدمیانی که زنده می‌ماندند چه می‌گذشت؟

در بخشی از کتاب زمین هرگز نمی‌میرد می‌خوانیم:

توجه اساسی آیش به مکان‌هایی بود که در آن‌جا عدّه‌ای از افراد را دیده بودند که به روش خود آن‌ها و نه مثل کشتار دومی‌ها برای خود در جهت ساختن آینده و به صورت دسته‌ جمعی زندگی می‌کردند. دو پسر جوان به دسته‌ای برخوردند که خود را «قوم خدا» می‌نامیدند. آن‌ها به سوی آن دو سنگ انداختند و فریاد زدند: «نجس‌ها! نجس‌ها!» بدین ترتیب پسرها مطلب زیادی از ایشان دستگیرشان نشد. هنگامی که آن دو به سمت جنوب رفتند به قبیله‌ای از سرخپوستان پوئبلو برخوردند که پوست تیره داشتند و ذرت به عمل می‌آوردند و تحت فرمان یک رئیس بودند. تنها بعضی از افراد پیر آن‌جا انگلیسی صحبت می‌کردند. سرخپوست‌ها اسب داشتند و هرگز از ماشین استفاده نمی‌کردند و به شهرها قدم نمی‌گذاشتند.

بخش‌های وسیعی از جنوب کشور به زیر آب رفته بود، به این دلیل بود که پسرها به سمت شمال برگشتند. شهرهای شمالی تقریباً چیزی جز خیابان‌های سوت و کور نبودند. ‌بی‌گمان این شهر‌ها در زمستان به مکان‌های غیر قابل تحملی تبدیل می‌شدند. افراد می‌توانستند هر قسمت از آمریکا را انتخاب کنند، این بود که تغییر مکان داده بودند. آیش به یاد میلت آبرامز و آن در نیویورک افتاد. حتماً آن‌ها سال‌ها پیش از سرما و یخبندان مرده بودند.

رقص و سر و صدای بچه‌ها در اطراف آتش بالا گرفت. پسران بزرگ‌تر و خیلی از زن و بچه‌دارها هم به سایرین ملحق شدند. چارلی هم در آن بین بود، در ردیفی میان ریچارد و اِوی.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
قبیله
1. مرگ بزرگ
2. خانه
3. سفر
4. نیویورک
5. بازگشت به خانه
6. زن
7. موش ها
8. سال کودک
9. سال‌های گذرا (1)
10. سال 21
11. آب
12. چارلی
13. اِوی
14. بیماری
15. تمدن؟
16. کتابخانه
17. تیر و کمان
18. سال‌های گذرا (2)
19. آخرین نفر از اوّلی‌ها
20. حریق
21. واگذاری چکش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمین هرگز نمی‌میرد
نویسنده
مترجممهران محبوبی
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-964-374-848-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمین هرگز نمی‌میرد

Sera 7
۱۳۹۸/۶/۱۳
خیلی از ایده‌هایی که بعد از انقراض انسانها توضیح داده بود پایه‌ی علمی داشتن و من قبلا تو مقالات مستند دربارشون خونده بودم درسته توی قسمت‌هایی از کتاب ممکنه فکر کنید داره حوصله سربر میشه ولی هر چندوقت یکبار جمله‌هایی رو میگه که ارزش فکر کردن برای یک روز کاملو داره در نتیجه حتما ارزش خوندنو داره هرچند میتونست بهترهم باشه
Arash .H
۱۳۹۷/۱۰/۸
آخرش به نظرم غم انگیز بود! شاید عمر طولانی و اینکه بعد از همه آشنایانت بمیری خیلی هم خوب نباشه. به نظرم آدم بهتره قبل از اینکه از پا بیوفته، بمیره.
sepideh moshayedi
۱۳۹۸/۵/۱۳
هنوز تمومش نکردم ولی میتونم بگم ارزش خوندن داشت. رمانهای اخر الزمانی همیشه جالبن معمولا تخیل ادم و به کار میاندازن و این خوبه که ادم مجبور به فکر کردن بشه.
عسل
۱۳۹۸/۵/۲۸
به نظرمن کتاب تامل برانگیزی بود، اون قسمتی که جملاتی از انجیل خوند جالب بود. و نهایت اینکه همه خواهیم مرد یجور غم به دل آدم میندازه
Roya
۱۳۹۸/۵/۴
پنج فصل اول جالب بود، داستان خوب شروع شد ولی بقیه‌اش واقعا خنده دار بود. انگار برای بچه‌های زیر ۷ سال داستان نوشته شده بود. 😂
ارزش خوندن نداره
null null
۱۳۹۸/۴/۲۹
تازه شروع به خوندن این کتاب کردم جالبه همیشه فکر میکردم اگه نسل بشر منقرض بشه و فقط من بمونم چیکار میکنم تو اون موقعیت!
مهدیار ر
۱۳۹۸/۵/۵
این اولین دیدگاه من در این برنامه است. خیلی حوصله نوشتن ندارم اما این کتاب آنقدر بود بود که من رو مجبور کرد اینکارو انجام بدم.
مجید نصیری
۱۳۹۸/۴/۳۱
کسل کننده و تکراری زیاد ارزش وقت گزاشتن نداره
Arash .H
۱۳۹۷/۱۰/۳
خوب بود در مورد از بین رفتن تمدن و آغاز دوباره با تعداد کمی انسان هست
nima RB
۱۳۹۸/۴/۳۰
خیلی یکنواخت و کسل کننده بود
عباس فتحی ثانی
۱۴۰۰/۷/۸
کار نویسنده عالیه.. از خواندن کتاب لذت بردم.
maryam nazemi
۱۳۹۸/۶/۸
یه جورایی یاد سربال صد افتادم
حسین خدابخش
۱۳۹۸/۶/۸
کتاب خوبی بود ارزش یک بار خوندن رو داره
حامد ترکمان
۱۳۹۸/۵/۱۹
متن تکراری و خسته کننده بود
حسین حیدری
۱۳۹۷/۹/۱۶
مفهومی وارزش خوندن داره
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب زمین هرگز نمی‌میرد

برای دریافت کتاب زمین هرگز نمی‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.