معرفی و دانلود کتاب صوتی زن زیادی

عکس جلد کتاب صوتی زن زیادی
قیمت:
۷۷۰۰۰ 53900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن زیادی

کتاب صوتی زن زیادی نوشته جلال آل احمد، دربردانده‌ی 9 داستان کوتاه در مورد زنان و دردهای اجتماعی آن‌هاست و صدای زنان در اجتماع نابرابر و مردسالار ایران را به تصویر می‌کشد، نابرابری­‌هایی که حتی زن را از حقوق اولیه‌­ی خود محروم کرده و آن را در سلطه­‌ی فرهنگی و سنتی جامعه قرار می‌دهد.

زن زیادی یکی از مهم‌ترین آثار جلال آل احمد است که دیدگاه او را درباره خرافات و سنت‌های غلط و همین‌طور زنان در جامعه سنتی مشخص کرده است. او در این کتاب دست به انتقاد این سنت‌ها و همین‌طور افکار و اعمال زن‌های سنتی می‌زند.

وضع زن در خانواده و اجتماع، بهترین نمودار گسیختگی اجتماع و تنش و کشاکش درونی فرهنگی است که از همان دوران مشروطیت تناقض‌های دردناک و بحرانی آن آشکار شده بود. در این جامعه، تمام نابسامانی‌ها در وجود زن تبلور یافت.

زبان این مجموعه و این داستان، طنز با ادبیاتی مختص به زمان‌های قدیم است. همان موقع‌ها که زن‌ها دور هم جمع می‌شدند و مراسم سمنو پزان می‌گرفتند و در حاشیه‌ی مراسم، نقشه‌ی چیز خور کردن هووهایشان را می‌کشیدند، عمه قزی‌ها هم نسخه‌‌های علمی‌شان را برای درمان نازایی زن‌ها می‌پیچیدند و دخترها را صدا می‌زدند که کنار دیگ بیایند و بخت خود را آرزو کنند.

جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) در سال 1302 در محله‌ای در تهران و در خانواده­‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش روحانی بود و تلاش بسیاری کرد تا جلال را جانشین خود کند ولی موفق به این کار نشد.

وی نویسنده شاخص قرن حاضر، نقش موثری در پیش‌برد ادبیات معاصر ایفا کرد و با ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و تالیف و ترجمه کتاب‌های ارزنده متعددی توانست جهش بی‌سابقه‌ای در نثر فارسی ایجاد کند. یکی از مقوله‌های اجتماعی که در داستان جلال زیاد به چشم می‌خورد بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع است.

از جمله آثار او می‌توان به «مدیر مدرسه»، «پنج داستان»، «دید و بازدید»، «سرگذشت کندوها»، «چهل طوطی»، «سه تار»، «نفرین زمین» و در زمینه‌­ی ترجمه می‌توان به «بیگانه»، «قمارباز»، «مائده‌های زمینی» و... اشاره کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی زن زیادی می‌شنویم:

«من دیگر چطور می‌توانستم توی خانه پدرم بمانم؟ اصلاً دیگر توی آن خانه که بودم، انگار دیوارهایش را روی قلبم گذاشته‌اند. همین پریروز این اتفاق افتاد؛ ولی من مگر توانستم این دوشنبه یک دقیقه در خانه پدری سر کنم؟ خیال می‌کنید اصلا خواب به چشم‌هایم آمد؟ ابداً.

تا صبح هی توی رخت‌ خوابم غلت زدم و هی فکر کردم. انگار نه انگار که رخت‌ خواب همیشگی‌ام بود. نه! درست مثل قبر بود. جان به سر برده بودم. تا صبح هی تویش جان کندم و هی فکر کردم. هزار خیال بد از کله‌ام گذشت.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
26 دقیقه
رساله‌ی پولوس رسول به کاتبان
33 دقیقه
فصل اول: سمنوپزان
34 دقیقه
فصل دوم: خانم نزهت‌الدوله
18 دقیقه
فصل سوم: دفترچه‌ی بیمه - بخش اول
26 دقیقه
فصل سوم: دفترچه‌ی بیمه - بخش دوم
11 دقیقه
فصل چهارم: عکاس با معرفت
35 دقیقه
فصل پنجم: خدادادخان
20 دقیقه
فصل ششم: دزدزده
15 دقیقه
فصل هفتم: جاپا
17 دقیقه
فصل هشتم: مسلول - بخش اول
24 دقیقه
فصل هشتم: مسلول - بخش دوم
18 دقیقه
فصل نهم: زن زیادی - بخش اول
17 دقیقه
فصل نهم: زن زیادی - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن زیادی
نویسنده
راویمریم پاک ذات، آرمان سلطان زاده
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ 53900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن زیادی

Z M
۱۴۰۰/۲/۲۲
بسیار عالی مخصوصا فصل آخر که زیبایی و با بیان همه جزئیات مشکل یک دختر ۴۰ ساله ی مجرد رو بیان کرده دغدغه دختر هایی که برچسب چسب ترشیدگی میخورن رو میگه آنقدر که دختر بیچاره راضی میشه تا ی سال تن به خفت بده وکلفتی مادر و خواهر شوهرشو بکنه و انقدر تو سری بخوره و حرف بشنوه و ساکت بمونه که تا شوهر مرده و شورش بیاد دختر ببچاره رو مثل یک کالای مرجوعی به خانوادش برگردونه و بدون اینکه چیزی بگه بذاره و بره این کتاب بیانگر بغض چندین ساله ی زن ها و دختر هاست نشان دهنده ی یک جامعه عقب افتاده است که به زن فقط به چشم کالا نگاه میکنه نه به شکل انسان و کسی ام بیاد و ادعای برابری کنه و دم از حقوق زنان بزنه بهش میخندن مثل وقتی که ی نفر داره غرق میشه و یه عده وایستادن دارن فیلم میگیرن و میخندن ای کاش جامعه بیشتر به زن ها بها میداد زن ها کلفت و بچه دار نیستند اونا انسانن احساس دارن درک دارن شعور و منطق دارن و نباید به خاطر ضعف جسمی مورد آزار و اذیت و کتک خوردن قرار بگیرن به امید روزی که زن ها به جایگاهی که استحقاق ش رو دارن تو جامعه برسن و مجبور نباشن برای فرار از حرف های مردم شوهر کنن تا دهن فک و فامیل فوضولشونو ببندنای کاش قوانینی که همه حقوق اعم از حق تحصیل و اشتغال و... رو بعد از ازدواج به شوهر میده برداشته شه تا زن ها بتونن آزادتر زندگی کن البته این به معنی بی بند و بار شدن نیست این حق مسلم زن هاست که واسه آینده شغلی و تحصیلی شون رو خودشون انتخاب کنن و حق تصمیم گیری کنن با تشکر از کتابراه
___ MARYAM ___
۱۴۰۱/۲/۱۸
جلال آل احمد یک نابغه تمام عیار،
دوستان این کتاب تنها یک کتاب نیست، با تند‌ترین و صریح‌ترین داستان مثل یک سیلی محکم درس عمیقی از زندگیست که به گونه‌ای روایت شده تا جا برای هیچ گونه توجیه و بهانه باقی نگذارد، زن بودن در عین مستقل بودن ربط عجیب و مستقیمی دارد به دوست داشتنی و خواستنی بودن، خواه در
جامعه‌ای مردسالار خواه در جامعه و جهانی از همه حیث دست اول؛
تعریف زن شکوه و قدرت در عین ظرافت و زیباییست در عین آزادی،
که با وابستگی، نیازمندی، عدم استقلال، بی هدفی و نداشتن چشم اندازی از آینده فردی، انتظار برای ذره‌ای توجه و….
دچار اختلال و ویرانیست و هیچ کس و هیچ شرایط و جامعه‌ای مقصر آن نبوده و نیست،
این کتاب از هر نظر جان کلام را بر خواننده یا شنونده تمام کرده چرا که از اول و ازل باید چنین می‌بوده و تا ابد هم باید چنین باقی بماند.
با تشکر از کتابراه
و همچنین تشکر ویژه از تیم همیشه شاهکار اجرا کننده.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
زن زیادی نگاه نقدگونه‌ی جلال آل احمد نسبت به روحیات زنان جامعه و رفتار جامعه با اون هاست. جناب آل احمد وقتی این داستان رو نوشتن که به معنی واقعی قسمتی از زنان جامعه‌ی اون زمان یا به دنبال خاله زنک بازی بودن یا غرق در جذب شوهر ایده آل، ولی مسئله اینه که زن زیادی نسخه‌ای نیست که بشه برای همه پیچید یا جامعه رو باهاش قضاوت کرد. اگه داستان لاک صورتی ایشون رو خونده باشین یا خود داستان زن زیادی رو، متوجه میشین که شاید در برخی نقاط جامعه‌ی امروزی ما این اتفاقات رخ میده، ولی عمومیت نداره. پیشنهادم اینه که داستان رو بخونید و از توصیفات زیباشون لذت ببرید، ولی تعمیم ندید. درباره داستان‌هایی مثل ندیمه هم به نظرم همین مسئله صادقه، این که شاید برخی اشتراکات باشه ولی تعمیم بی جا اشتباه‌ترین کاره، شرایط زمانه و تفکر نویسنده و... رو حتما باید درنظر گرفت.
Zinat karimi
۱۴۰۱/۱/۱۸
زن زیادی نگاه نقدگونه‌ی جلال آل احمد نسبت به روحیات زنان جامعه و رفتار جامعه با اونهاست. جناب آل احمد وقتی این داستان رو نوشتن که به معنی واقعی قسمتی از زنان جامعه‌ی اون زمان یا به دنبال خاله زنک بازی بودن یا غرق در جذب شوهر ایده آل، ولی مسئله اینه که زن زیادی نسخه‌ای نیست که بشه برای همه پیچید یا جامعه رو باهاش قضاوت کرد‌. اگه داستان لاک صورتی ایشون رو خونده باشین یا خود داستان زن زیادی رو، متوجه میشین که شاید در برخی نقاط جامعه‌ی امروزی ما این اتفاقات رخ میده، ولی عمومیت نداره. پیشنهادم اینه که داستان رو بخونید و از توصیفات زیباشون لذت ببرید، ولی تعمیم ندید. درباره داستان‌هایی مثل ندیمه هم به نظرم همین مسئله صادقه، اینکه شاید برخی اشتراکات باشه ولی تعمیم بی جا اشتباه‌ترین کاره، شرایط زمانه و تفکر نویسنده و.. رو باید درنظر گرفت حتما.
فاطمه تاروتی
۱۴۰۲/۱/۲۴
زن زیادی نگاه نقدگونه‌ی جلال آل احمد نسبت به روحیات زنان جامعه و رفتار جامعه با اونهاست. جناب آل احمد وقتی این داستان رو نوشتن که به معنی واقعی قسمتی از زنان جامعه‌ی اون زمان یا به دنبال خاله زنک بازی بودن یا غرق در جذب شوهر ایده آل، ولی مسئله اینه که زن زیادی نسخه‌ای نیست که بشه برای همه پیچید یا جامعه رو باهاش قضاوت کرد‌. اگه داستان لاک صورتی ایشون رو خونده باشین یا خود داستان زن زیادی رو، متوجه میشین که شاید در برخی نقاط جامعه‌ی امروزی ما این اتفاقات رخ میده، ولی عمومیت نداره. پیشنهادم اینه که داستان رو بخونید و از توصیفات زیباشون لذت ببرید، ولی تعمیم ندید.
آیلار میرزازاده
۱۴۰۰/۱/۹
داستان زن زیادی درباره نه داستان کوتاه و متفاوت از زندگی زنان و مردان و دخترانی که با مشکلات در زندگی شخصی و اجتماع سر کله میزنند و استاد بزرگوار این داستان هارو به زیرکی و با انتقاد به وضع موجود نقل کرده مثلا داستان زنانی که بزرگترین دقدقه شان دعوا با هوو‌ها و شوهر دادن دختران دم بخت و یا معلمانی که باید با هشتاد دانش اموز در کلاس سر کنند و همه اینها به زیبایی قلم ایشون و گویندگی عالی گوینده‌ها نقل شده
داستان خانم نزهت الدوله بسیار جالب وکمی هم طنز بود😂😂😂😂
نیما امیدفر
۱۳۹۹/۸/۱۷
این کتاب یکی از قوی‌ترین و انتقادی‌ترین کتاب‌های جلال آل احمد که گاهی به شکل نمادین، یا غیر علنی و یا طنز تلخ مشکلات موجود در جامعه و فرهنگ، بخصوص حقوق و شرایط وفرهنگ حاکم بر زنان، وقایع تلخ در شغل معلمی، خجالت کشیدن در گرفتن حقوق و... را به شکلی کاملا زیرکانه مورد انتقاد قرار داده، گویندگی کتاب به بهترین شکل ادا شده است
سامان سوتون
۱۴۰۱/۱۰/۴
از نظر من بهترین و جا افتاده‌ترین اثر این نویسنده هست نثر روان و عامیانه جذابه برام تصویر سازی از فضا انقدر قدرتمند هست چه چشماتو ببندی کاملا میتونی خودت و توی داستان ببینی مثل یه خاطره از زمان گذشته هر رده سنی میتونه با کتاب ارتباط بگیره بخاطر روایت ساده و بی الایش نویسنده و البته ته مایه انتقادی از خیلی چیز‌ها که در تار و پود داستان قرار دارد به عنوان یک اثر کلاسیک مطالعه شود و گوش داده شود
شقایق حسینی
۱۴۰۱/۱/۱
داستان‌های سمنو پزان، خانم نزهت الدوله و زن زیادی درباره جایگاه زنان و دغدغه و مشکلات انان بحث میکنه که از نظر بنده واقعا بهترین داستان‌های این کتاب بودند. داستان‌های دفترچه بیمه، دزد زده، جاپا و مسلول هم درباره‌ی وسوسه‌های درونی انسان هست که بعضا در برخی افراد مشاهده میشود که دنبال ایجاد حس ترحم و در اطرافیان هستند.
در کل از گوش دادن به کتاب لذت بردم مخصوصا از این که با صدای اقای سلطان زاده خانم پاک ذات بود👍
لیلا رضایی
۱۴۰۲/۱/۳
تقریبا در حال خواندن آخرین فصلها هستم متاسفانه کتابی از استاد جلال آل احمد عزیز نخوانده بودم عالی بود داستانها بسیار حرفه‌ای و در عین حال ساده بود وقتی کتاب رو می‌خوانم کاملا احساس می‌کنم جای قهرمان داستان هستم صدای گویندگان آرامش بخش بود وشاهکار کتاب آخرین داستان زن زیادی بود ظلم به زنان در ایران قدیم را به تصویر کشیده است خواندن آنرا به علاقمندان رمان توصیه می‌کنم و تشکر از عوامل کتابراه
Narges Rostami
۱۴۰۰/۲/۱۱
هنوزم هستن خانواده‌هایی که از یه سنی به بعد به دختراشون به عنوان یه فرد زیادی نگاه میکنن هر طور شده میخوان فقط میخوام از شرشون راحت بشن به هر کی که از راه رسید بدنشون
خواهرای عزیزم عوض اینکه تمام دغدغتون این باشه که یکی بیاد بگیرتتون تو فکر این باشید که مستقل باشید اونجوری دیگه سربار خانواده هم نیستین به عنوان زن زیادی هم بهتون نگاه نمیکنن
Sh.a A A
۱۴۰۰/۱/۱۶
سلام، قلم استاد بی نقص بوده 🙏
من رو به دوران کودکی برد در قسمت دزد زده
دقیقا اون بوغ ۷ صبح بود برای شروع کار اداره صنایع دفاع ما هم در خیابان سلطنت آباد زندگی میکردیم و به قول استاد دیگر به صدایش عادت کرده بودیم، چندین بار این قسمت کتاب را گوش دادم، نمیدونم آیا برای شما قابل درک هست؟ چقدر خوش بودیم 😔🍃
راوی مثل همیشه عالی بودن خداقوت و ممنون 🍃🙏🍃
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۱/۳/۵
این کتاب از چند داستان مجزا تشکیل شده که هر کدام به موضوعی پرداخته و یکی از مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات زنان جامعه را بیان کرده است من از سه داستان این کتاب بیشتر لذت بردم قلم جلال آل احمد کاملا رسا ست و همه چیز را با جزئیاتش بیان کرده و آشنایی کامل با مشکلات اقشار مختلف جامعه داشته است و البته گویندگان خیلی خوب بودن و داستانها را شنیدنی میکردن
محمد حقیقی
۱۴۰۰/۱/۲۹
انگار نه انگار که هفتاد سال پیش نوشته شده این کتاب...
هنوزم مملکت ما پره از تزویر
پره از گناه‌هایی که زیر پرچم دین قایمشون میکنیم
پره از نگاه‌های تحقیر آمیز به بانوان
پره از معلمایی که هیچوقت به حقشون نمیرسن
اشکام سرازیر شد
چون توی این 60 سال هیچ فرقی نکردیم
حتما بخونید...
نجمه کریمی
۱۴۰۰/۱۲/۸
عالی بود. چه صدای گوینده. چه کتاب که البته
کتابهای جلال آل احمد بزرگوار، واقعا فقر فرهنگی جامعه امروز مارو که میراث گذشته هستند، دعانویسی، مسئله سوال پرسیدن و دخالت در زندگی‌ خصوصی دیگران ویاحتی در کتاب مدیر مدرسه به درست نبودن روش آموزش به خوبی اشاره میکنه، انگار که این کتاب‌ها دقیقا در این زمان نوشته شده باشند
روحشون شاد.
مشاهده همه نظرات 274

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن زیادی

برای دریافت کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.