معرفی و دانلود کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه

عکس جلد کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه

محمدحسین مجدم در کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه، سعی بر اثبات این دارد که نه تنها زنان خانه نشین نیستند بلکه در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آبادانی و عمرانی کشور در دوران خود تاریخ ساز و حماسه ساز بوده و نقش‌های حساس و کلیدی را بر عهده داشته‌اند.

در مقام تمثیل، گاه زن را مقیاسی برای برتر شمردن ارزش‌های مرد، وسیله نمایش او قرارداده‌اند و از همین رهگذر هم لغات و تعبیراتی در زبان وضع و متداول شده است چون: زن آسا، زن صفت، زن سیرت و غیره.

به سبب چنین طرز تلقی از زن بود که کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه نگاشته شد تا نشان دهد آنگونه نیست که در فرهنگ عوام جا افتاده است که زنان فقط خانه نشینند. فردوسی از زبان رستم در پاسخ پدر که او را از جنگ با افراسیاب منع می‌کند، می‌گوید:

چنین گفت رستم به دستان سام
که من نیستم مرد آرام و جام
کنون گر بترسم ز پور پشنگ
نماند ز من در جهان بوی و رنگ
زنان را از آن نام ناید بلند
که پیوسته در خوردن و خفتنند

در کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه می‌خوانیم که زنان در تمامی امور سیاسی و فرهنگی کشور دخالت داشته‌اند. این بانوان فرهیخته و جنگاور بودند که در کنار پدر، برادر، فرزند و همسر، پیشاپیش سربازان و فرزندان در میدان جنگ بدون واهمه از مرگ و اسارت حرکت می‌کردند. آنان در امور اقتصادی صاحب نظر بوده و خزانه داری و وزارت کشور را که از مهم‌ترین پست‌ های مملکتی بوده بر عهده داشته‌اند.

برخی از آنان به نیابت از فرزندشان حکمرانی کرده و به دلیل شخصیت استواری که داشته‌اند نه تنها در میان مردم محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند بلکه نامشان در تاریخ ماندگار شده است. آنان رایزنانی برجسته، همسرانی خردمند و طرف مشورت با پدران، برادران، همسر و فرزندان خود بوده‌اند.

آنان نمونه بارز زن تمام عیار هستند در عین برخورداری از فرزانگی، بزرگ منشی و حتی دلیری از جوهر زنانه نیز به نحو سرشاری بهره‌مندند. آنان سعادت خویش را در سعادت مردان خویش می‌دانند در عین پارسایی و بی ادعایی همراه با شوهران و فرزندان خود مردانه در راهی گام بر می‌دارند که باید به پیروزی نیکی بر بدی منتهی گردد.

برخی از زنان اساطیری، نیز زنانی هستند که در بسیاری از امور با مردان برابری می‌کنند و در جایی که مردان به بن بست‌های فکری و عملی می‌رسند، این بانوان دلیرانه مسئولیت‌های بزرگی را می‌پذیرند. اینان نه بازیچه دست مردانند و نه مرغکان زیبای در قفس‌های حرامسرا، آنان انسان‌های آزاده و پاکیزه‌اند و شادی و آزادی را به خانه و شهر خویش می‌آورند. این بانوان سربلند می‌زیند و تنها در زیر داس تقدیر به زانو در می‌آیند و درهم می‌شکنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
نشانه‌های آوانگاری
آ-ه
پیوست‌ها (مأخوذ از شاهنامه)
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نوآوران سینا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-600-8534-12-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه

برای دریافت کتاب زنان اساطیری: زن در اسطوره، تاریخ، حماسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.