معرفی و دانلود کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی

عکس جلد کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی
قیمت:
31000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی

کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی، چهار ماه آوارگی، سرگردانی و پنهان ‌شدن این گروهبان در فاو و سختی‌هایی که متحمل شده است را به تصویر می‌کشد.

گروهبان دوم وظیفه عماد جبار زعلان الکنعانی از افراد نظامی کشور عراق به شمار می‌رود که به مدت چند سال در ایران زندگی کرده است. او قد بلندی دارد و جوان است اما چون موهای سرش ریخته بیشتر از سن واقعی‌اش به نظر می‌آید.

وی که در سمت دیده‌بانی یکی از واحدهای تیپ 111 عراق به منطقه فاو می‌رود، بعد از اینکه رزمندگان ایرانی به آنجا حمله می‌کنند برای این‌ که اسیر نشود، چهار ماه در همان مکان مخفیانه زندگی می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا زندگی تازه‌ای برای او رقم بخورد و مسیر زندگی‌اش به کلی تغییر کند.

در این کتاب خاطرات گروهبانی به تصویر کشیده شده که تنها از روی حس ناسیونالیستی‌اش به جبهه‌های جنگ آمده است. او جبهه ایرانی‌ها را زیر نظر دارد و آتش توپخانه را بر سر دشمن هدایت می‌کند و معتقد است که باید بجنگد تا انتقامش را از مجوس‌ها که ایرانیان هستند، بگیرد.

سرانجام وقتی اسیر می‌شود و به دست ایرانی‌ها می‌افتد، با برخورد خوبی رو به رو می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پشیمان شده و به اشتباهات خود در دوران جنگ پی ببرد. این اثر اولین کتاب از خاطرات اسیران عراقی است که بعد از سقوط صدام به چاپ رسید.

در بخشی از کتاب زندانی فاو می‌خوانیم:

با تاریک شدن هوا، به سمت خاکریزی که قبلاً عراقی‌ها کنار اروندرود زده بودند حرکت کردم. به موازات نهر کوچک و از میان نیزارهای اطراف به سمت خاکریز راهم را ادامه دادم. به خاکریز رسیدم. پشت خاکریز، اجساد عده‌ای از نیروهای عراقی روی زمین افتاده بود و بوی تعفن به مشام می‌رسید. اجساد نزدیک خاکریز و پست دید‌بانی‌ای که قبلاً آنجا خدمت می‌کردم افتاده بودند. به احتمال قوی از افراد گروهان خودمان بودند. چون هوا تاریک بود نتوانستم آن‌ها را بشناسم.

از روی خاکریز پلی که نیروهای ایرانی روی اروندرود زده بودند به راحتی دیده می‌شد. ایرانی‌ها، ابتدای پل، این طرف رودخانه، یک پست ایست بازرسی مستقر کرده و یکی از خانه‌های نزدیک پل را سنگر استراحت خود قرار داده بودند. تاریکی هوا مانع از آن می‌شد که اطراف پل را دقیق شناسایی کنم. فقط نور ضعیفی که از چراغ‌ قوۀ نگهبانان پل می‌تابید به من امکان می‌داد که اوضاع منطقه را تا حد امکان بررسی کنم.

عدۀ نگهبانان پل زیاد نبود و من می‌توانستم شناکنان از کنارۀ پل خودم را به آن طرف اروندرود برسانم و از آنجا، با استفاده از پوشش گیاهی منطقه، که استتار خوبی بود، مسافتی در حدود بیست کیلومتر را به سمت آبادان طی کنم و خود را به منطقۀ المعاصر برسانم و سپس از آن جا به منطقۀ سیبه بروم و با عبور از عرض رودخانۀ اروند، که در آن جا در حدود چهارصد متر بود، خودم را به نیروهای عراقی برسانم.

آن مسیر طولانی را باید در سه چهار روز یا حداکثر یک هفته طی می‌کردم. خوبی آن مسیر این بود که از منطقۀ عملیاتی فاو خارج می‌شدم که، ضمن کم شدن آتش توپخانه و ادوات بر منطقه، از حساسیت منطقه تا اندازۀ زیادی کاسته می‌شد و امکان اینکه بتوانم خودم را به نیروهای عراقی برسانم به مراتب بیشتر می‌شد. بعد از طرح این نقشه، به مخفیگاهم برگشتم و استراحت کردم تا شب بعد نقشه‌ام را اجرا کنم.

فهرست مطالب کتاب

اشاره
روزهای نوجوانی
انتقال به فاو
خوابی که تعبیر شد
تلاش برای زنده ماندن
تلاشی دیگر
پاکسازی منطقه
دوستان جدید
عبور از اروندرود
هنوز زنده‌ام
حادثه‌ای نفس‌گیر
جست و جو در مقر جیش الشعبی
سقوط هواپیمای عراقی
آغاز ماه چهارم سرگردانی
صحنۀ تکان دهنده
دستبرد به مواضع نیروهای ایرانی
حادثه‌ای تأسف‌بار
مهمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی
نویسنده
مترجممهرداد آزاد
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-471-888-5
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی

محمدصادق غلامی
۱۳۹۹/۸/۲۹
این کتاب به قلم دشمنی که یک هموطن را با اعتراف خودش به شهادت رسانده نوشته شد، چرا؟!!.
هدفش چندان مشخص نیست و همواره درصدد نشان دادن تلاش یک سربازی است که در منطقه‌ی تصرف شده توسط لشگر ایرانی گرفتار شده و برای نجات جانش چگونه تقلا می‌کند.
سزاوار چاپ در جمهوری اسلامی و توسط ارگانهای مدعی دفاع از
ارزشهای آن نبود. نه تنها برای دفاع مقدس آورده‌ای نداشت، بلکه در قسمت‌هایی رزمندگان ایرانی را زیرکانه تخریب و توهین کرد.
محمد زمانی
۱۳۹۸/۷/۵
من این کتاب را نتوانستم بخوانم چون آنقدر واقعی و با جزییات نوشته شده که خاطره اواخر اسفند66 و فروردین و اردیبهشت67 در فاو و اروند کنار را در من زنده کرد، یاد دوستانی که شهید شدند، دوستان مجروح، و بخصوص عزیزانی که در فاو جا ماندند، اخلاص و یکرنگی بچه‌ها کرم سنگر، مسجد فاو، ایستگاه صلواتی، شیمیایی فراوان از طرف صدام ملعون، موشک باران توسط ناوهای آمریکایی، مسجد فاو، یادش بخیر
یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۶/۳۱
سلام خدمت کتاب دوستان عزیز.
این کتاب تقریبا میشه گفت خوبه اما اشکالاتی در این کتاب هست مثلا به طور کامل در مورد جزئیات ونوع حادثه درست نوشته نشده وخواننده را در شرایط فکری وتخیلی فرو میبرد که چگونه این اتفاق رخ داده است.
اگه میشه کتاب صوتی بیشتری بگذارید ممنون
فرهاد عیدی
۱۳۹۹/۷/۹
خوندن این کتاب چون از قلم سرباز دشمن بود و اطلاعات جالبی میداد منو جذب کرد جزییات خوبی از حال و هوای زمان داستان در اختیار میزاره، ولی حدس میزنم بخش زیادی از ماجرا توسط نویسنده و... سانسور شده تا قابل نشر باشه، در هر صورت همین مقدار جزییات برای نسل و نسلهای پس از جنگ غنیمته
سعید جعفرپور
۱۴۰۰/۳/۳
بنظرم میتونه برای نظامی ها'''باارزش و عبرت اموزباشه..
در کل خوشم اومد.. اونهم داشته وظیفش رو انجام میداده.. همچنین فریب دروغین حکومتش رو خورده.. انشالله همه در صلح و ارامش باشند.. واینکه ایران نبایدتواونشرایط به فاو حمله میکرد. که اینهمه جوانهابشهادت برسند.
عباس یزدان
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
خیلی زیبا بود. حال و هوای ان زمان را در ما زنده کرد با این که خاطره یک سرباز دشمن هست ولی استقامت و مبارزه با شرایط سخت را آموزش می‌دهد. جزییات رو خوب گزارش کرده به طوری که هر خواننده‌ای دوست داره ماجرا رو دنبال کنه
هادی حسن ابادی
۱۳۹۸/۸/۱۶
خیلی جالب نبود. بیشتر مثل فیلم‌های تلویزیون بود که یاد میدن در شرایط سخت چگونه زنده بمانیم. البته همین که واقعیت رو گفته و توش تخیل و دروغ و بزرگ نمایی نکرده خوب بود.
فرشید بهرامی حموله
۱۴۰۱/۵/۲۸
متن کتاب به نظرم بصورت شیوا و روان نگاشته شده بود تصاویری از جبهه بصورت روشن به خواننده ارائه می‌دهد واستقامت وپایدار انسان را در موقع خطر کاملا نشان میدهد‌و
کتاب خوبی است‌.
حسام صیادی
۱۴۰۱/۷/۱
کتاب جالبی هست خاطرات جالبی ازسرباز عراقی که برای اسیر نشدن به دست نیروهای ایرانی مدتی درگیر بوده وآخرم تسلیم نیروهای ایران میشه که خاطرات جذابی هستش
فاطمه خداداد
۱۳۹۹/۱۰/۸
مطالعه این کتاب برای ما که همیشه خاطرات مجاهدان کشور عزیزمان را میخواندیم تجربه جالبی بود. نثر نوشتار روان و ساده بود. ماجراها هم پرکشش بود
رضا پوری زاده
۱۴۰۰/۵/۱۴
نویسنده ش عالیه بطوریکه با اینکه طرف دشمن ماست ولی ما باهاش همدان پنداری می‌کنیم و خیلی جاها خداخدا میکنیم ایرانی‌ها نتونم بگیرنش
نسیم
۱۴۰۲/۵/۳۱
خاطرات اسیر عراقی بسیار خوب بیان شده بود و فرد را به بطن داستان می‌برد و خواننده داستان با متن گره میخورد.
سیدروح اله پاشانجاتی
۱۴۰۲/۳/۵
کتاب جالبی بود بیشتر از این جهت که از زبان یک عراقی بود و جدای از توجه به موضوع ایران و عراق هم داستان اتفاق جالب بود
soton 1
۱۴۰۰/۱/۲۳
بد نبود
واقعیت‌های ناگفته از دوران دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس هشت
از دید و نظر یک عراقی جالب بود
مجید قاسمی
۱۳۹۹/۵/۲
کتاب جالبی بود. و اینکه یک نفر در شرایط سخت چگونه باید خودش را نجات بدهد
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی

برای دریافت کتاب زندانی فاو: خاطرات گروهبان دوم عراقی عماد جبار زعلان الکنعانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.