معرفی و دانلود کتاب زنده ماندن در شرایط سخت

عکس جلد کتاب زنده ماندن در شرایط سخت
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنده ماندن در شرایط سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنده ماندن در شرایط سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنده ماندن در شرایط سخت

کتاب زنده ماندن در شرایط سخت نوشتۀ محمدحسین قربانی زواره، شما را با اطلاعات و مهارت‌های زنده ماندن در طبیعت آشنا می‌کند و به شما می‌آموزد از چه ابزار و روش‌هایی برای ادامه‌ی حیات در شرایط سخت بهره ببرید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام گشت‌وگذار در دل طبیعت، سرگرم تماشای طبیعت اطراف و عکاسی می‌شوید و ناگهان متوجه می‌شوید که تنها مانده‌اید و گم شده‌اید. طبیعتا قرار گرفتن در این شرایط هر کسی را وحشت‌ زده و نگران می‌کند. گرچه گم شدن و تنها ماندن در جنگل تجربه‌ی ترسناکی است اما رهایی از این شرایط و زنده ماندن در طبیعت نیازمند صبر، به کار بردن نیروی تفکر و استفاده از امکانات و شرایطی است که طبیعت در اختیار ما می‌گذارد.

در بخشی از کتاب زنده ماندن در شرایط سخت می‌خوانیم:

برای دودی کردن گوشت، یک حصار اطراف آتش درست کنید. دو پانچو که به همدیگر وصل شده‌اند خوب کار می‌کنند. نیازی نیست که آتش بزرگ یا داغ باشد. هدف ایجاد دود است نه آتش. از چوب‌های صمغ‌دار استفاده نکنید، زیرا گوشت را خراب می‌کنند. چوب باید تا حدودی سبز باشد، اگر خیلی خشک باشد آن را در آب غوطه‌ور سازید. گوشت را در تکه‌های نازک به‌اندازه حداکثر 6 سانتیمتر ببُرید و آن‌ها را روی آتش بیاویزید. مطمئن شوید که هیچ تکه گوشت دیگری را لمس نکند. پانچو را اطراف گوشت قرار دهید تا دود را نگه دارد و نزدیک آتش قرار دهید. نگذارید آتش خیلی داغ شود. گوشتی که در طی یک‌ شب دودی می‌شود تا حدود یک هفته باقی می‌ماند. دو روز دودی کردن متناوب سبب می‌شود که گوشت حدود 2-4 هفته بماند. یک‌تکه گوشت که به‌خوبی دودی شده باشد تیره، مجعّد و ترد می‌باشد و شما می‌توانید بدون پختن مجدد آن‌ها را بخورید. شما همچنین می‌توانید از یک گودال برای دودی کردن گوشت استفاده کنید.

خشک‌ کردن گوشت
برای خشک‌کردن گوشت آن را به ورقه هایی به قطر 6 سانتیمتر درآورید. ورقه های گوشت را در محلی که جریان هوا مناسب باشد و آفتاب خوب باشد بیاویزید. ورقه های گوشت را دور از دسترس حیوانات گذاشته و آن‌ها را برای محفوظ نگه‌ داشتن بیشتر بپوشانید. اجازه دهید که تمامی سطح گوشت قبل از خورده شدن خشک گردد. گوشتی که خوب خشک شده باشد در هنگام خورده شدن بسیار ترد بوده و هنگام لمس کردن سرد نمی‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

قسمت اول: اقدامات زنده ماندن
قسمت دوم: روانشناسی بقا
قسمت سوم: طرح‌ریزی برای شرایط سخت و کیت‌های مورداستفاده در شرایط سخت
قسمت چهارم: بنیان پزشکی زندگی در شرایط سخت
قسمت پنجم: سرپناه
قسمت ششم: تهیه آب آشامیدنی
قسمت هفتم: تهیه غذا
قسمت هشتم: استفاده غذایی از گیاهان
قسمت نهم: گیاهان سمی
قسمت دهم: حیوانات خطرناک
قسمت یازدهم: سلاح‌ها، ‌ابزارآلات و تجهیزات مقتضی منطقه
قسمت دوازدهم: زنده ماندن در صحرا
قسمت سیزدهم: زنده ماندن در مناطق استوایی
قسمت چهاردهم: زنده ماندن در هوای سرد
قسمت پانزدهم: زنده ماندن در دریا
قسمت شانزدهم: جهت‌یابی مقتضی با شرایط سخت
قسمت هفدهم: حرکت در منطقه دشمن
قسمت هجدهم: استتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنده ماندن در شرایط سخت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات544
زبانفارسی
شابک978-600-289-460-1
موضوع کتابکتاب‌های عمومی، کتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنده ماندن در شرایط سخت

سهیل سیدغفوری
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
کتاب خوبی است. حجم مطالب هم زیاد است و از نظر محتوی آدم ناامید نمی‌شود. خیلی حس و حال سرزمین آمریکا و کانادا را دارد و در اصل برای آن‌ها نوشته شده و قسمت‌هایی هم از راهنماهای نظامی و ارتش گرفته شده است. ‌ای کاش مترجم محترم کمی وقت و انرژی بیشتری صرف می‌کرد و این کتاب را بومی می‌کرد. یعنی شرایط و آن اقلیم ایران کویرهای که هرسال کلی قربانی می‌گیرند و از موقعی که آفرود مد شده و بعضی‌ها فکر مس کنند چون قیمت ماشین آن‌ها خیلی زیاد است پس هیچ جا گیر نمی‌کند و خراب هم نمی‌شود و متاسفانه این افراد سهم عمده‌ای از تلفات را به خود اختصاص می‌دهند و متوجه نیستند موتورهای پیچیده و انژکتوری مدرن خیلی در کویر آسیب پذیر هستند و برای اتویان ساخته شده‌اند نه رمل و شن‌های خوفناک کویرهای ایران و اگر خراب شوند هم انقدر نیاز به سخت افزارهای پیچیده و یا دیاگ دارند که در وسط بیابان عمرا نمی‌شود از پس آن‌ها برآمد. اگر خاطرتان باشد یک خانواده چهارنفره چند سال پیش به همین دلیل همگی به دلیل تشننگی در کویرمرکزی ایران جان خود را از دست دادند و پدرخانواده انقدر بی تجربه بود که با چندتا بطری آب معدنی و دوتا بچه و همسر به دل کویر بزند تا گردش بکنند و..... این همه روده درازی کردم چون چندسال پیش در یک شب برفی در همین لواسان، یعنی جاده امامه وقتی جیپ گیر کرد با مرگ از سرما فقط یک قدم فاصله داشتم و مرگ را به چشم دیدم و آدم باورش نمی‌شود که حتی در لواسان هم خیلی ساده می‌شود با یکی دوتا مشکل و نقص فنی به جهان دیگر نقل مکان کرد و کویرهای ریگ جن یا قسمت عمده کشور ایران که کویر و بیابان است پیشکش و خلاصه این که از خواندن این کتاب ضرر نمی‌کنید ولی پتانسیل این را دارد که خیلی بهتر از این شود. آمین
کاربر آیلین
۱۳۹۸/۱/۱۷
سلام ب همه بزرگواران این کامنتی که میزارم نقض حرفی هست ک در ادامه میخوام بزنم اما فکر میکنم گفتنش بهتر باشه اونم این هست ک لطفا در بخش کامنت‌های مربوط ب کتاب‌ها فقد کامنت مرتبط بزاریم نه چیز دیگه‌ای و اگر میخوایم تشکر کنیم یا هر کار دیگه‌ای داخل بازار یا گوگل پلی این کار رو انجام بدیم ک واقعا ب هم نظرمون پیشرفت کتابراه کمک کنه چون میدونید ک داخل گوگل پلی یا بازار هر برنامه‌ای ک نظرات مثبت و ستاره بیشتری داشته باشه محبوب تره و در صفحات اول قرار میگیره اما اینجا واقعا بی‌فایزه هست و میبینیم مثلا ۳۵ نفر ب کتاب ۵ ستاره دازن در صورتی ک شاید فقط ۲ نفرشون تا انتهای کتاب رو خوندن ک این اعتبار کتاب‌های ستاره دار رو هم کم میکنه.
پ. ن:‌ خودمم مجبور شدم پنج ستاره بدم برای اینکه نظرم ثبت بشه اما فکر میکنم تلنگر خوبی باسه لوای هممون
amirhossein farzinmehr
۱۴۰۰/۱۱/۸
به نظرم اگر تصاویر بیشتر/واضح تر و کمی با کیفیت تر بود بهتر بود» شاید در چاپ کاغذی دید بهتری نسبت به تصاویر باشه چون صفحه گوشی کوچکتر است ولی از هسته کتاب بگم بسیار نکات آموزنده و خوبی داره، حتی حداقل بعنوان اطلاعات عمومی اطلاعاتی شیرین و لذت بخش به دست خواهید آورد و مطمئنم آخر کتاب مفیدی ارزیابی و میکنید.
از نظر من بابت گستردگی مجزا بودن مطالب، برای مطالعه در پاره وقت‌های اضافه گزینه ارزشمندی هست.
Peyman shahmoradi
۱۳۹۸/۱/۷
بسیار اپلیکیشن عالی و در خصوص جشنواره هم برخلاف اپلیکیشن‌های دیگه واقعا هر روز یک کتاب خوب و عالی رو به رایگان قرار میده نه کتابهایی که اصولا یا طرفدار ندارن و یا خیلی کم طرفدار دارن
کتابراه مچکریم 🙏😘
شینا یوسفی
۱۳۹۹/۴/۲
کتاب کاملی هست اگرچه مخاطبش رو سربازان یا کسانی که در ارتش هستن قرار داده اما به عقیده من این اطلاعات رو همه باید بدونن خصوصا قبل از سفر با هواپیما، کشتی و یا کوهنوردی به ارتفاعات خیلی زیاد و.. اما فیلم مستندش بیشتر تاثیر گذاره و در ذهن می‌مونه. در سراسر کتاب به این فکر می‌کردم که واقعا تمدن و شهرنشینی باعث شده که انسان عنصر اصلی و غریزی خودش رو که دفاع از خود در طبیعت هست باید آموزش ببینه!
reza ahmadi
۱۳۹۷/۴/۲۲
کمبود عکس در این کتاب یک نقطه ضعف جدی محسوب می‌شود. برخی مطالب تنها بدین طریق فهمیده می‌شوند. اگر چه در حالت عادی هم عکس موجب درک بهتر و توضیحات کمتر می‌گردد.
حسین ریاحی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب برای افراد نظامی نوشته شده. برای عام و مردم معمولی نوشته نشده. بعضی از نوشته در مورد پناهگاه و ساخت خلاصه نوشته شده. کیفیت تصاویر پایین. مراحل ساخت. مرحله به مرحله توضیح نداده. بیشتر خلاصه نویسی مثل جهت یابی. ساخت اتش. پناهگاه. شکار. مواد غذایی داخل طبیعت
مهدی رحیمی
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
سلام به همه دوستان..... نمونه این کتاب در مدارس اروپایی به عنوان کمپینگ تدریس میشه شاید مشغله‌های امروز ما هرگز فرصت تفریحات جسورانه رو از ما گرفته.... ولی لااقل میشه با خوندن این کتاب اندکی از مشغله‌های روزانه فاصله گرفت....
Kiarash Amiri Fard
۱۳۹۸/۱/۷
ازتارنماکتاب راه وتلاش ان هادرراه گسترش فرهنگ کتاب خوانی سپاس گذارم. به ویژه باکتاب‌های رایگان صوتی ونوشتاری که دردسترس عاشقان کتاب می‌گذارند. کتاب راه تشکر. اهورامزدانگهدارتان.
کاربر ★★
۱۳۹۸/۱/۷
کتابراه ممنون که با کارایی که انجام میدید سعی بر این دارید که ما رو به سمت کتاب خوانی هدایت کنید.
Zahra
۱۴۰۱/۳/۸
شاید باورتون نشه ولی حس میکنم خوب میشه همه این کتابو بخونین چون تو دنیایی که زندگی میکنیم گاهی لازمه که این چیز میزارو بلد باشیم
البته بیشتر مال ادمای عادی نبود موضوعش ولی بازم خوب میشه یاد بگیریم.
میرحسین سیدابراهیمی
۱۳۹۸/۱/۷
هدیه این کتاب به علاقمندان کتابراه در شرایطی که سیل کشور عزیزمان را مصیبت زده نموده است. کاملا بجا بود. سپاس.
پیمان مسعودی
۱۳۹۹/۲/۳۱
از اونجایی که به عنوان یک سرآشپز. نوعاأ زندگی در کوهستان و... را دوست دارم، اما اتفاقات بی‌خبر میرسند و این کتاب چه اتفاقی افتاده باشد چه نه، خیلی بدرد خواهد خورد.
mohamad ghadi
۱۳۹۸/۲/۱۲
واقعا مفت نمی‌ارزه مطالب رو گرفتن از سایت‌های خارجی کپی کردن به اسم کتاب منتشر کردن. یک ستاره هم براش زیاده اصلا ستاره نمیدم پیشنهاد میکنم اصلا نخرید این کتاب رو
سارا امیری
۱۳۹۸/۱/۷
با توجه به اوضاع و احوال ایران فکر کنم همه‌ی ایرانیا باید این کتابو بخونن!چون داریم به سمت عصر حجر میریم
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب زنده ماندن در شرایط سخت

برای دریافت کتاب زنده ماندن در شرایط سخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.