معرفی و دانلود کتاب زندگی برازنده‌ی من

عکس جلد کتاب زندگی برازنده‌ی من
قیمت:
۶۴۷۵۰ 38850 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی برازنده‌ی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی برازنده‌ی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی برازنده‌ی من

کتاب زندگی برازنده‌ی من اثری پرفروش از کارول اس. پیرسون و هیو. کی. مار، به شما در پیدا کردن دیدگاهی درست و عمیق نسبت به ابعاد مختلف زندگی‌تان کمک می‌کند.

شاید اشاره به تمام ابعاد مختلف زندگی کمی اغراق‌آمیز باشد اما کارول اس. پیرسون (Carol S Pearson) و هیو. کی. مار (Hugh K Marr) در این اثر به موفقیت در کار، رهایی از احساس خسته کننده روزمره، چگونگی لذت بردن از زندگی و... می‌پردازند.

پایه و اساس کتاب زندگى برازنده من (What story are you living) بر اساس نظریه‌اى است که هدفش آشنایى شما با داستان‌هایى خواهد بود که وقایع و نحوه زندگى افراد را شکل مى‌دهند. این نظریه در ابتدا توسط خانم کارول پیرسون طرح شد، سپس در کتاب «قهرمان درون» توضیح داده شد، و بالاخره در کتاب «بیدار کردن قهرمانان درون» گسترش یافت. پیرسون دوازده کهن الگو که آشنایی با آن‌ها تاثیر مهمی بر زندگی شما می‌گذارد را در این اثر معرفی کرده است. او برای این کار آزمونی را طراحی و ارائه کرد تا میزان این دوازده کهن الگو را در هر فرد اندازه بگیرد.

در حقیقت خانم پیرسون با الهام از آزمون مایرز بریگز بر آن شد تا آزمونى را طرح کند که مردم را در آشنایى با داستان‌هاى ناخودآگاهى که وقایع و تصمیم‌هاى زندگى آن‌ها را شکل مى‌دهند یارى دهد. اینجا بود که روانشناسى به نام هیومار در این پروژه به خانم پیرسون پیوست. او هدف تز دکتراى خود را طراحى آزمون تعیین کننده کهن الگوى پیرسون مار قرار داد.

در ابتدا منظور پیرسون از نوشتن «زندگى برازنده من» ایجاد یک کتاب راهنما براى آشنایى با نتایج آزمون پى‌ام‌اى‌آى (PMAI) بود. اما نتیجه کارش از این مطلب به مراتب فراتر رفت. این کتاب اطلاعات و دیدگاه‌هاى جدیدى را که به‌ کار گرفتن این آزمون در طى چندین سال ایجاد کرده است با شما در میان مى‌گذارد.

هدف اصلى کتاب زندگی برازنده‌ی من ایجاد نوعى آگاهى و بیدارى درونى است تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات مهم درونى راه شادکامى و موفقیت زندگى خود را ببیند و دنبال کنید. بدون این آگاهى، انسان هویت، ارزش‌هاى باطنى، و راه شادکامى و رضایت زندگى خود را نمى‌شناسد و در نوعى بى‌اطلاعى درونى به‌ سر مى‌برد.

کتاب زندگی برازنده‌ی من به زبان ساده و ابتدایى نوشته شده است و نوجوانان و بزرگسالان مى‌توانند آن را به‌ راحتى مطالعه نمایند. ضمنا مشاوران، مدرسان، و تسهیل‌گران مى‌توانند از این کتاب براى کمک و آموزش به مراجعه کنندگان و دانشجویان خود استفاده کنند.

در بخشی از کتاب زندگی برازنده‌ی من می‌خوانیم:

با بیدار کردن چهار کهن‌الگوى معصوم، یتیم، جنگجو، و حامى مى‌توانیم براى سفر اسطوره‌اى آماده، و از بند چالش‌هاى خانواده اولیه‌مان رها شویم. این چهار کهن‌الگو در حقیقت خانواده درونى ما را تشکیل مى‌دهند. داستان‌هاى آماده شدن براى سفر اسطوره‌اى به همین خانواده درونى مربوط مى‌شود: کهن‌الگوهاى معصوم و یتیم به قسمت‌هاى بازیگوش و آسیب دیده کودک درون ربط دارد. کهن‌الگوهاى حامى و جنگجو به قسمت‌هاى تربیت‌کننده و پشتیبان پدر و مادر درون مربوط مى‌شود.

پیگیرى این داستان‌ها شخصیت ما را رشد و پرورش مى‌دهد. طبیعت باز و پذیراى «معصوم» آموختن و معاشرت را برایمان آسان مى‌کند. تجربه‌ها و خاطره‌هاى دردناک «یتیم» باعث مى‌شود که به موقع و به اندازه کافى محتاط رفتار کنیم و نسبت به ضعف‌هاى خود و دیگران آگاهى داشته باشیم. این داستان‌ها کمک مى‌کند تا بتوانیم مسائل زندگى را بهتر تشخیص دهیم و بتوانیم در مقابل آن‌ها استقامت بیشترى نشان دهیم. از طرف دیگر کهن الگوى حامى با مهربانى و شفقت خود ما را در دوستى و همدردى با دیگران یارى مى‌بخشد. «جنگجو» هم به ما کمک مى‌کند تا با انضباط و استحکام هدف‌هاى خود را انتخاب کرده و از حریم شخص خود حمایت کنیم. ترکیب این کهن الگوها باعث مى‌شود بتوانیم به خواسته‌هاى خود دست یابیم و در عین حال با اطرافیان خود مهربان و صمیمى باشیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: چگونه و چرا داستان‌ها زندگى را شکل مى‌دهند
نمونه‌اى از یک روایت اسطوره‌اى
زندگى اینگونه معنا، هدف و ارزش زیستن پیدا مى‌کند
شناخت کهن‌الگوى شخصى و ایجاد زمینه رضایت در زندگى
کدام نقطه زندگى هستید، فاصله‌تان تا رضایت‌مندى چقدر است؟
فصل 2: شناسایى کهن‌الگوها در شما و اطرافیان
شناسایى کهن‌الگوى شما
انرژى درون شما براى رشد و پیشرفت در زندگى
شناسایى کهن‌الگوى دیگران
مؤثرسازى ارتباط و حل مشکلات ارتباطى
سایه کهن‌الگو: ضعف‌هاى درونى که تمایل دیدن آن را ندارید
چگونه با کهن‌الگوها خالق زندگى منحصر به فردمان شویم؟
فصل 3: تجزیه و تحلیل آزمون کهن‌الگوهاى شخصى شما
گام اول: عملکرد کهن‌الگوها را یادداشت کنید
گام دوم: نتایج آزمون خود را به تأیید برسانید
گام سوم: بررسى امتیازهاى بالا
گام چهارم: با داستان محورى زندگى خود آشنا شوید
گام پنجم: بررسى امتیازهاى پایین
گام ششم: امکانات خود را گسترش دهید
گام هفتم: نتایج آزمون را به اختصار بنویسید
چه تغییراتى را باید در روند زندگیم ایجاد کنم؟
فصل 4: پیگیرى آگاهانه مسیر قهرمان
سه مرحله سفر قهرمانى
مسیر مارپیچ راه سفر قهرمانى
درک مسیر قهرمانى
رودررویى با چالش‌هاى زندگى مدرن
در کجاى سفر قرار دارید
در جا مى‌زنید؟ در مسیر رشد قرار دارید؟ رشد کرده‌اید یا...
فصل 5: کاربرد کهن‌الگوها در خانواده، با دوستان، و همکاران
تمرین‌هاى گروهى
کاربردهاى دیگر
فصل 6: جوانب اخلاقى استفاده از آزمون
احترام نسبت به شرکت‌کنندگان در آزمون
احترام و اعتماد به پدیدآورندگان آزمون
پیروان مکتب روانشناسى تحلیلى (کارل گوستاو یونگ)
احترام نسبت به فرایند کار
فصل 7: سؤال‌هاى رایج
فصل 8: کهن‌الگوهاى دوازده‌گانه
معصوم
یتیم
جنگجو
حامى
جستجوگر
عاشق
نابودگر
آفرینشگر
حاکم
جادوگر
فرزانه
دلقک
پانوشت کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی برازنده‌ی من
نویسنده،
مترجمکاوه نیری
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-600-91205-0-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۴۷۵۰ 38850 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی برازنده‌ی من

آرمان محرابیان
۱۴۰۱/۱/۲۸
برای کسانی که به دنبال بررسی لایه‌های درون خود هستند و دلیلی میخواهند از رفتار کنونی که در سایه کودکی آن‌ها قرار گرفته. کتاب بسیار عالی و موثر هست. اقای سهیل رضایی نیز در این خصوص سمینار صوتی دارند که میتواند تفسیر و مکمل مناسبی برای کتاب باشد. با پذیرش و صداقت با اون میتوان از این کتاب بهره زیادی برد. موفق باشید
Yasaman Ra
۱۴۰۰/۲/۱۶
بسیار بسیار بسیار ضروری هست که این کتاب و سایر کتب بنیاد مطالعه شه، سفر باید آغاز شه، حتی اگه نخوای، مجبورت میکنن، بهشت جای امنی هست، از اونجام پرتت کردن بیرون که بگن توی ناف امنیتم باشی باید سفر کنی.... قهرمان درونتو فعال کن
سارا اسدی
۱۴۰۲/۲/۲۱
کتابی کامل و جامع برای شناخت عمیق خود و سفر قهرمانی توصیه می‌کنم کتاب صوتیش رو هم تهیه کنید چون مطالب عمیقی داره بهتر کمک می‌کنه ذره ذره جلو برید و کهن الگو‌ها رو در مورد خودتون درک کنید.
faranak mp
۱۳۹۸/۱۲/۱۵
خیلی کتاب خوبیه ولی چرا کامل نیست؟ و آزمونی که داخل متن نوشته شده اول کتاب هست رو قرار ندادید در صورتی که اصل کتاب و کاربرد اون حول محور این آزمون هستش
Moamamd Samakoush
۱۴۰۰/۴/۲۱
هر شخصی باید این کتاب را یکبار مطالعه کند تا فرایند رشد شخصی را در ک کند و در طول عمر «مراحل شدن» را دریابد. علت بسیاری از رفتارهای و واکنش‌های خود را متوجه شود.
کیانوش سیاح
۱۴۰۰/۳/۱۵
این کناب توصیف ساده و جذاب درباره کهن الگوهاست که با داستانهاى زیبا زینت داده شده و همچنین داراى تمرینات ساده براى واکاوى و بررسى درونى در مورد کهن الگوهاى درونى هر فرد است
Hoda Shakeri
۱۳۹۹/۲/۲۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی که مطالعه کردم. اگر به دنبال کشف داستان زندگی خودتون هستید حتما مطالعه کنید 👌
خاطره جمشیدی
۱۴۰۰/۶/۲۷
کتاب موضوعی داره که یکم تخصصی و نیاز داره قبلش راجب شخصیت شناسی و تیپ‌های شخصیتی مطالعه بشه
Parisa Dehdashti
۱۴۰۰/۵/۱۷
از کتابهای اصلی حوزه روانشناسی یونگ و موضوع سفر قهرمانی که اگر بشناسیمش قشنگتر زندگی خواهیم کرد.
بهاره خدایی
۱۳۹۹/۳/۱۲
پس آزمون پی ام‌ای آی دقیقا کجای کتاب هست؟؟ یا کجاس سایت؟
Kobra Karimi
۱۴۰۲/۳/۳۰
من به همه کتاب‌های ترجمه شده توسط بنیاد فرهنگ زندگی رو پیشنهاد می‌کنم
mohaddeseh golbaz
۱۴۰۰/۹/۱۶
کتاب جالبی بود کاش اون تستی که گفته بود هم داخل کتاب بود
اسما حیدری
۱۳۹۹/۴/۸
چرا توی کتاب آزمون نیست؟؟؟
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب زندگی برازنده‌ی من

برای دریافت کتاب زندگی برازنده‌ی من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.