معرفی و دانلود کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

عکس جلد کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری
قیمت:
45500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

اگر علاقمند به کتاب هستید، عاشق کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری، که نامزد بهترین رمان سال ۲۰۱۴ گودریدز بود، خواهید شد. گابریل زوین در این کتاب به روایت زندگی "ای‌. جی. فیکری"، که تنها کتاب‌‌فروش یک جزیره‌ی دور افتاده است و تغییر زندگی او با ورود یک دختر کوچک به زندگی‌‌اش می‌پردازد.

داستان کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری (The Storied Life Of A. J. Fikry) در مورد یک مرد کتابفروش میانسال که همسرش را در تصادف از دست داده و به خاطر فقدان وی ارتباطش را با دنیای اطراف قطع می‌کند و در پی این اتفاق شرایط روحی و جسمی خیلی بدی برایش پیش می‌آید. در ادامه داستان روزی به‌طور اتفاقی به محض ورود به کتابفروشی‌اش، صدای گریه کودکی را می‌شنود و متوجه می‌شود که کسی کودکی را در کتابفروشی جا گذاشته است و این اتفاق سبب می‌شود که زندگی فرصت مجددی به او بدهد و با گرفتن مسئولیت کودک و بزرگ کردنش، شانس مجددی برای برگشت به زندگی پیدا کند.

گابریل زِوین (Gabrielle Zevin) در سال ۱۹۷۷ از والدینی علاقمند به کتاب در نیویورک متولد شد. نوشتن را از چهارده سالگی آغاز کرده و تا کنون هشت کتاب برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال نوشته است. کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری در سال ۲۰۱۴ منتشر و به مدت چهار ماه در فهرست کتاب­‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت: «رمان قدرتمندی دربارۀ‌ قدرت رمان.»

زِوین شخصیت قهرمان کتابش «ای. جی. فیکری» که یک دورگۀ‌ هندی - آمریکایی است را به علت چالش­‌هایی که خود بابت چند ملیتی بودنش از سر گذرانده بود برگزیده است؛ و شخصیت «مایا» که دختربچه‌­ای به شدت شیفتۀ‌ کتاب خواندن است و در نوجوانی به نوشتن و نویسندگی داستان علاقمند می­‌شود را از کودکی و نوجوانی خود الهام گرفته است.

در اصل داستان این کتاب به این صورت است که انگار سال‌هاست از بزرگ شدن این کودک گذشته و کودک استعداد نویسندگی دارد و پدر کتاب‌فروش که خیلی اهل مطالعه است به عنوان یک میراث، لیستی از کتاب که مناسب کودک است تا بتواند نویسنده بهتری بشود را تهیه می‌کند و کل فصل‌های کتاب در راستای معرفی لیست کتاب‌های معرفی شده از سوی کتاب‌فروش است که با توجه به هر فصل از زندگی این شخص، در رمان گنجانده شده است.

در بخشی از کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری می‌خوانیم:

فکر می‌کند خیلی ساده است. می‌خواهد بگوید مایا من همه‌اش را فهمیده‌ام. اما مغزش به او اجازه نمی‌دهد.
واژه‌هایی که پیدا نمی‌کنی، اقتباس می‌کنی.
ما کتاب می‌خوانیم تا بدانیم که تنها نیستیم.
ما کتاب می‌خوانیم، چون تنها هستیم.
ما کتاب می‌خوانیم و دیگر تنها نیستیم.
ما تنها نیستیم.
می‌خواهد به او بگوید زندگی من لابه‌لای این کتاب‌ها‌ست، این‌ها را بخوان و قلبم را بشناس.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
برهی قربانی
الماسی به بزرگی ریتز
شانس اردوگاه خروشان
شناختن دنیا
مرد خوب سخت پیدا می‌شود
جست‌وخیز قورباغهی مشهور ولایت کالاوِراس
دختران در پیراهن‌های تابستانی‌شان
بخش دوم
گفت‌وگویی با پدرم
یک روز عالی برای موز ماهی
قلب رازگو
کله آهنی
از عشق که حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم
کتابفروش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری
نویسنده
مترجملیلا کرد
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-8211-37-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
45500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
داستان روایت مرد کتاب فروشی است که با ارزش‌ترین دارایی‌اش مفقود میشود و بعد از آن دختری ناخواسته وارد زندگی‌اش میشود که رویاهایش را تعبیر میکند و فرزندی میشود که هیچ گاه از همسر مرحومش قسمتش نشده است و معجزه عشق که همیشه جاری است. پیشنهاد میکنم بعد از خواندن کتاب حتما فیلمی که از این اثر ساخته شده هم مشاده کنید.
شبنم محمدی
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
کتاب داستان زندگی صاحب یه کتابفروشی رو نقل میکنه که همسرش رو که عاشقش بوده از دست داده. یه روزیه بچه توی کتابفروشی پیدا میکنه که رها شده و داستان از اینجا شروع میشه. این کتاب روان، دلنشین و روند آرومی داره. داستان بسیار زیباییه و به همه کتابخوان‌ها پیشنهاد می‌کنم که بخوننش
رضا قهرمانی
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
کتاب خوبیه منکه از خوندنش لذت بردم پیشنهاد میکنم شماهم بخونید و لذت ببرید کتابهایی هم که در متن کتاب معرفی میکنه از معروف‌ترین کتابهای ادبیات داستانی معاصر هستند
F.Molaei
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب خوب و جذابی بود، لذت بردم و آرزو میکنم‌ای کاش همه‌ی ما و اطرافیان مون همینطور با علاقه‌ی وافر بدنبال کتاب و کتابخوانی باشیم. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.
Kebria Norouzi
۱۳۹۸/۷/۱۲
کتاب زیبا و جذاب با داستانی روان و بدون تفصیل‌های طولانی که به خوبی فضای جامعه و بحران‌های موجود و آتی کتاب و کتاب خوانی رو در قالب داستانی خوب بیان میکنه
وجیهه میرنظامی
۱۴۰۲/۴/۱
تم داستان خوب بود، یه جاهایی، از اون اوایل داستان، یه مقدار کِشدار شده بود، اما روی هم، کلا داستان خوب با تم بسیار ملایم داشت.... ‌نسبتا قشنگ هم تموم شد
sara ss
۱۳۹۷/۸/۲۳
طرح داستان در ابتدا خیلی خیلی جالب بنظر میومد اما در ادمه از جذابیتش برای من کاسته شد
ی جمله خیلی قشنگ داشت کتاب
تو همون چیزی هستی که دوستش داری
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۲/۷
کتابی بسیار واقع گرایانه و مناسب افراد کتابخوان بود. داستان روال درستی داشت و من شخصیت پردازی افراد آنرا خیلی دوست داشتم.
مهناز رحیمی
۱۴۰۰/۱/۲۷
کتابی لطیف و روان و با جملات قابل تامل... از اینکه نویسندگان وکتابهای زیادی در این کتاب معرفی شده خوشم اومد
سینا رحیمی
۱۳۹۶/۹/۱۵
رمان بسیار ادبی عالی و جذاب برای عاشقان کتاب
که تو یایت گودریدز هم امتیاز بالای داره
فرزاد غفاری
۱۳۹۸/۲/۱۹
کتاب خوبیه ب نظرم سبک نگارش جدید و جالبی داشت
ارزش یه بار خوندن رو داره
haleh kordhaghi
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
به نظرم کتاب خیلی خوبی بود، به قول‌ای جی باش ارتباط برقرار کردم.
Bita Bastan
۱۳۹۷/۷/۲۸
انقد کتاب قشنگیه که...
ادم اصلا از خوندنش سیر نمیشه🧡💜
لیلا فرخی
۱۳۹۸/۶/۳۰
کتاب معمولی قشنگیه
لاله رنجبر
۱۳۹۸/۲/۲۳
ترجمه عالی متن هم عالی
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری

برای دریافت کتاب زندگی داستانی ای. جی. فیکری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.