معرفی و دانلود کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

عکس جلد کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی
قیمت:
۵۹۰۰۰ 41300 تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی نوشته‌ی پاتریک هالفورد و هایلا کاس، بیان می‌کند که چطور می‌توان با استفاده از موادی بی‌خطر و طبیعی که باعث اعتیاد هم نمی‌شوند، همیشه سرحال و شاداب بود.

دنیایی را مجسم کنید که در آن شادی، هوشیاری، پرانرژی بودن، آرامش و احساس راحتی کردن با آن طریقه‌ی عادی زندگی است. جایی که می‌توان بدون مواد اعتیارآور شاد و سرحال بود. شبیه داستان‌های علمی‌ ‌تخیلی به نظر می‌رسد؟

دنیای ما پیش از این هم همین‌طور بوده است؛ یا شاید به بیان دقیق‌تر همه چیز در درون ما به همین منوال بوده، چون همان‌طور که خواهید دید نشاط و سرحالی فقط به این بستگی دارد که کاری کنیم مغزمان سرحال باشد. خواهیم دید که این کار به سادگی سر زدن به سوپر مارکت یا به دنبال کتابی درباره‌ی تغذیه‌ی سالم گشتن در کتاب‌ فروشی محل است.

پاتریک هالفورد (Patrick Holford) کارشناس پیشتاز در زمینه‌ی سلامت روان و تغذیه و روان‌پزشک برجسته همراه با کارشناس تغذیه و دکتر هایلا کاس (Hyla Cass) در این کتاب عنوان می‌کنند که مواد غذایی لازم برای ایجاد حال خوب همیشه به وفور در دسترس ما قرار داشته‌اند. ما در انگلستان در یک هفته به طور متوسط یک بیلیون فنجان چای، 154 میلیون قهوه، 250 میلیون نوشیدنی سبک شیرین یا کافئین‌دار و 120 میلیون نوشیدنی غیر مجاز می‌نوشیم؛ 1/5 بیلیون نخ سیگار می‌کشیم، 6 میلیون شکر و 2 میلیون شکلات مصرف می‌کنیم؛ و بدتر از همه‌ی این‌ها 20 میلیون قرص ضدافسردگی و 10 میلیون قرص آرام‌بخش می‌خوریم.

آیا همه‌ی این‌ها مؤثر واقع می‌شوند؟ ظاهرا همین‌طور است وگرنه این مواد این‌ قدر پرطرفدار نبودند. این مواد انرژی را افزایش می‌دهند، از اضطراب می‌کاهند و به ما کمک می‌کنند خستگی یک روز کاری را از تن به در کنیم. کوکائین حتی به مصرف‌ کننده‌های خود کمک می‌کند «حالی بهتر از خوب» داشته باشند. فقط این‌ که حالت نشاط ناشی از بسیاری از این مواد به سرعت از بین می‌روند و ما را در خماری و عواقب ناخوشایند آن‌ها رها می‌کنند.

در بخشی از کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی (Natural highs: the healthy way to) می‌خوانیم:

کلید نشاط طبیعی این است که بدانید چطور در پیام‌رسانان مغز تعادل برقرار کنید. چطور باید چنین کاری را انجام دهیم؟ ساده است: به خاطر داشته باشید که همه‌ی وضعیت شما به غذایی که می‌خورید بستگی دارد.

انتقال‌ دهنده‌های عصبی از آمینواسیدها، اجزای سازنده‌ی پروتئینی که می‌خورید تشکیل می‌شوند. آمینو اسیدهای حیاتی به هشت نوع تقسیم می‌شوند. ما می‌توانیم با استفاده از این هشت نوع، سایر آمینواسیدهایی را که بدن و مغزمان بدان نیاز دارد بسازیم، که آن‌ها هم به نوبه‌ی خود انتقال‌ دهنده‌های عصبی را می‌سازند.

سروتونین به ماده‌ی بهبود دهنده‌ی حالات روحی مشهور است و از این رو خوردن غذاهای سرشار از تریپتوفان مانند بوقلمون، می‌تواند بهبود دهنده‌ی حالات روحی باشد. این موضوع به وضوح در آزمایشی که در بخش روانپزشکی دانشگاه آکسفورد انجام شد به اثبات رسید. به هشت زن برنامه‌ی غذایی فاقد تریپتوفان داده شد. اکثر آن‌ها در عرض هشت ساعت دچار افسردگی بیشتری شدند. وقتی بدون اطلاع خودشان تریپتوفان به غذاهای آن‌ها اضافه شد حال‌شان بهتر شد. پس تریپتوفان یک ماده‌ی شاد کننده‌ی طبیعی است.

داروهای مشهور ضدافسردگی یعنی فلوکستین (پروزاک) و سرترالین (زولافت) را اس‌اس‌آرها یا بازدارندگان انتخابی باز جذب سروتونین می‌نامند. وقتی ما مانع باز جذب سروتونین در نورون‌ها می‌شویم، انتقال‌ دهنده‌های عصبی بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند، که این به ارتقای حالات روحی منجر می‌شود.

همه‌ی موادی که باعث ایجاد تغییر در فکر و ذهن شما می‌شوند، از طریق ایجاد تغییر در توازن انتقال‌ دهنده‌های عصبی و سیستم عصبی این کار را انجام می‌دهند. برای این‌ که بهتر درک کنید بیایید نگاهی به اتفاقی بیندازیم که در حین نوشیدن یک فنجان قهوه رخ می‌دهد.

در عرض چند دقیقه افزایش هوشیاری و تمرکز را در خود تجربه می‌کنید.
اخلاق‌تان بهتر می‌شود و احساس می‌کنید حافظه‌تان کمی بهتر کار می‌کند.
شاید هم کمی عصبی شوید و احساس کنید که باید ادرارتان را تخلیه کنید (قهوه مُدِر است).
در عرض یک یا دو ساعت بعد احساس می‌کنید حال‌تان گرفته شده، آشفته و خواب‌آلود و حتی تحریک‌پذیر و بدعنق می‌شوید. احتمالا در این مرحله دلتان می‌خواهد فنجان دیگری قهوه بنوشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: ایجاد حال خوب
1 به طور طبیعی چقدر سرحال هستید؟
2 چطور مغزتان می‌تواند شما را سرحال نگه دارد
3 مقدماتی برای نشاط طبیعی
بخش دوم: جایگزین‌های طبیعی
4 آرام‌بخش‌ها
5 محرک‌ها
6 تقویت‌کننده‌های روحی
7 تقویت‌کننده‌های فکر و حافظه
8 رابط‌ها
بخش سوم: چگونه همیشه به طور طبیعی سرحال باشیم
9 ایجاد توازن در معادله
10 ورزش
11 نَفَس زندگی
12 تولید انرژی حیاتی
14 بیوفیدبک‌های طبیعی (بازخورد زیستی)
15 مثبت‌اندیشی
16 نیروی لمس
17 نور و رنگ
19 موسیقی احساسات
20 خواب
بخش چهارم: نشاط‌های طبیعی در یک نگاه
21 راهنمایی‌های مهم
22 الفبای نشاط طبیعی
پیوست/ چرخه‌ی اعتیاد را در هم بشکنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی
نویسنده،
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات346
زبانفارسی
شابک978-600-93197-1-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 41300 ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

نسیم فتحی
۱۴۰۱/۸/۱۹
بسیار مفید با ارائه راه حل‌های علمی و کاربردی
پرستو
۱۳۹۹/۵/۲۱
کتاب جامع و کاملی بود و بسیار کاربردی
الهه عبداللهی
۱۳۹۸/۲/۱۶
ممکنه کتاب صوتی این کتاب رو بزارید..؟ 😊
Mahdokht Moradi
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی

برای دریافت کتاب زندگی سرحال با نشاط طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.