معرفی و دانلود کتاب زندگی مطلوب

عکس جلد کتاب زندگی مطلوب
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مطلوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مطلوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی مطلوب

کتاب زندگی مطلوب نوشته‌ی فردین احمدی، با ارائه‌ی نکاتی کاربردی به شما کمک می‌کند تا راه و رسم زندگی را بیاموزید و در مسیر خوشبختی قرار گیرید.

یکی از خصلت‌های نیکو و تأثیرگذار در حفظ سلامت شخصیتی و معنوی انسان‌ها، هم‌دلی‌ها، هم‌فکری‌ها، مشورت‌دادن‌ها و بیم و امیدهایی است که از سوی دیگران دریافت شده و اراده‌ی آن‌ها را برای رویارویی حکیمانه و محکم با دشواری‌ها و سختی‌ها قوی می‌کند.

همان‌گونه که گاهی نیاز است به فکر دیگران مدد کنید تا بهتر بفهمند و روشن‌تر بشناسند، گاهی هم لازم است دل در دل آن‌ها بگذارید تا بهتر بایستند و قوی‌تر عمل کنند. قرآن کریم از این خصیصه‌ی بسیار مهم با تعبیر (وتواصوا بالصبر) نام می‌برد؛ یعنی مؤمنان در جامعه ایمانی به شیوه‌های گوناگون، یکدیگر را در صبر ورزی و شکیبایی یاری می‌کنند. توصیه به صبر گاهی با سخن و گاهی با یاری فکری یا عملی و حتی کمک‌های مادی مثل انفاق، صدقه و مانند آن در جامعه میسر می‌شود.

در جامعه‌ی آرمانی اسلام، همواره چهره‌های توصیه‌کننده به صبر در میان مؤمنان وجود دارد و مؤمنان حقیقی پیش از آن که با سخن و موعظه چنین یاری‌ای را فراهم کنند، با عمل و رفتار در جهت دعوت به صبر کوشش می‌کنند. به عنوان مثال شاید برای توصیه به صبر یک جوان لازم باشد که مؤمنان شرایط یک ازدواج سالم را برایش مهیا کنند تا به گناه آلوده نشود.

حکومت اسلامی و دیگر نهادها و گروه‌های اجتماعی و فرهنگی، هرکدام تکلیفی متناسب جایگاه خود برای مهیا کردن زمینه‌های توصیه به حق و صبر دارند. به نظر می‌رسد گستره‌ی ایجاد بسترهای فرهنگی تواصی به حق و صبر بسیار فراخ‌تر از آن چیزی باشد که می‌پندارید. از جلسه‌های موعظه، حلقه‌های علمی و معرفتی، خلق آثار هنری همچون فیلم‌نامه، فیلم سینمایی و تلویزیونی و مانند آن گرفته تا فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت حداقل یک زندگی آبرومند و کم تنش برای این امر ضرورت دارد.

انسان موجودی نیازمند است و پاره‌ای از نیازهایش چنان قدرتمند و پر صلابتند که نوع آدمیان در برابر تمایلات برخاسته از احساس آن نیازها، ضعیف و ناتوان ظاهر می‌شوند. جامعه‌ی آرمانی دینی، وظیفه دارد که برای اعضایش زمینه‌هایی را فراهم کند که این نیازها در حد معمول و معقول ارضا شده و فرد بتواند با آرامش بیشتر با تمایلات هوس‌بازانه و زیاده‌طلبی‌های نفس مبارزه کرده و صبوری ورزد.

بی‌سبب نیست که پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس ازدواج کند نیمی از دینش را کامل کرده است و در نیم دیگر تقوا بورزد. این سخن به خوبی نشان می‌دهد که مقصود از تواصی به صبر صرفاً موعظه‌ی زبانی و دعوت گفتاری به خویشتن‌داری نیست، بلکه فراهم آوردن یک سبک زندگی است که فرد بتواند به صورتی زیبا و مطلوب صبوری ورزد.

جملات برگزیده کتاب زندگی مطلوب:

- بچه‌ها استادانی بزرگ با اندامی کوچک هستند!
- اختلافات خانوادگی خود را هیچ‌گاه نزد دیگران مطرح نکنید!
- با پیش‌داوری و قضاوت، مانع ابراز احساسات همسرتان نشوید!
- قوی باشید و نترسید؛ بلکه ترس‌هایتان را بترسانید تا از شما بگریزند و بروند!
- موافقت با نظر و پذیرش کار دیگران بدون رضایت قلبی، موجب خشم و تنفر شما از خودتان و دیگران خواهد شد.

در بخشی از کتاب زندگی مطلوب می‌خوانیم:

شما وقتی سطل آشغال خانه و اتاق کارتان پر می‌شود، با آن چه کار می‌کنید؟ مسلماً آن را خالی می‌کنید وگرنه بوی بد و میکروب‌های حاصل از ماندن آن، محل زندگی شما را بدبو نموده و سلامت شما را به خطر می‌افکند!! براستی چرا انسان‌ها، به آشغال‌های ذهنی و احساسی خود هیچ توجهی نمی‌کنند و در هر شبانه روز، آن‌ها را خالی نمی‌کنند!؟ شما هر روزه و شاید روزی سه بار، مسواک می‌زنیدو هر چند سال یک بار به دندانپزشک مراجعه می‌کنید تا از دندان‌های خودتان مراقبت کنید و اگر مشکلی بود آن را برطرف می‌کنید. شما هر چند وقت یک بار موهای خود را کوتاه می‌کنید. شما کمدهای خود را حداقل سالی 2 بار تمیز می‌کنید. شما خانه و وسایل‌تان را هفته‌ای چند بار بسته به حساسیتی که دارید، تمیز می‌کنید.

پس می‌دانید که اگر چیزها به حال خود رها بشوند و به همان صورت باقی بمانند، گرد و غبار می‌گیرند، آلوده و کثیف می‌شوند، بوی بد می‌گیرند و فضا از بوی تعفن آن‌ها پر می‌شود!! پس چرا در مورد درون، روان و جان خودتان چنین اقدامی انجام نمی‌دهید؟ وقتی گنجایش ذهنی و احساسی شما پر می‌شود، با بروز یک اتفاق سر می‌رود حتی اگر به اصطلاح درب این سطل آشغال ذهنی و احساسی را محکم بسته باشید. بعلاوه با وجود بسته بودن درب این سطل آشغال ذهنی و احساسی، بوی آشغال به مشام می‌رسد و شما را آزار می‌دهد و نمی‌گذارد که شما آزاد زندگی کنید.

لطفی در حق خودتان و همسرتان و زندگیتان بکنید و آن این که درون خود را از زباله‌های گوناگون، تخلیه کنید! کارهای ناتمام گذشته خود را تکمیل کنید و هر شب، قبل از رفتن به بستر، ظرف زباله‌های ذهنی و احساسی خود را خالی کنید تا بتوانید شب را خوب بخوابید و بتوانید فردا صبح، راحت‌تر نفس بکشید! تا بتوانید آزاد زندگی کنید، تا بتوانید فراغ خاطر داشته باشید و بتوانید دردهای جدید زندگی را بهتر تحمل کنید!

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
نکات زندگی
نتیجه
نکته آخر
زناشویی
خانم‌های محترم و بزرگوار!
تربیت فرزند
سخنی با خداوند
سخن بزرگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی مطلوب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-289-738-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی مطلوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی مطلوب

برای دریافت کتاب زندگی مطلوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.