معرفی و دانلود رایگان کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)

عکس جلد کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)

کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع) نوشتۀ محمدحسین صادقی، شرح مختصری از زندگانی حضرت قاضی صابر مدفون در ونک تهران است.

نام مبارک این ستارۀ درخشان حضرت علی ابن محمد و کنیۀ شریفش ابوالقاسم ملقب به حضرت قاضی‌الصابر (ع) می‌باشد. نسب این مرد الهی با چهار واسطه به امام‌زاده محمد (تجریش) و با ده واسطه به امام چهارم حضرت علی‌ابن الحسین، زین‌العابدین (ع) می‌رسد و از نوادگان بی‌بی حضرت شهربانو علیها‌السلام است.

علی‌بن محمد حضرت قاضی‌ الصابر (ع) یکی از متفکران و دانشمندان بزرگوار اسلام، فقیه و علامه، مظهر تقوا و فضیلت بوده و در این مکان مقدس بسیاری از تشنگان حقیقت و جویندگان علوم دینی و علمای برجسته در مجلس درس ایشان حضور یافته و از فضایل و کمالات حضرت استفاده می‌کرده‌اند.

در بخشی از کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع) می‌خوانیم:

در سال 1303 ق هنگامی که مرحوم میرزا یوسف مستوفی‌الممالک صدراعظم ناصرالدین شاه باغ وقفی بزرگ خود را در ونک آباد می‌نمود، بقعۀ هشت ضلعی زیبایی هم بر مرقد ابوالقاسم علی‌بن محمد معروف به قاضی‌الصابر (ع) ساخت که سنگ مرمر با خطوط و اشعار شیوا و ضریح چوبی و تزئینات کاشیکاری و حسن سلیقۀ فراوان در آن به کار برد و اینک بقعۀ مزبور در ضلع جنوبی باغ وقفی که خود از محل‌های با نزهت و دیدنی شمیرانات است به صورت آباد و معمور دایر و زیارتگاه عموم می‌باشد.

تاریخ احداث و یا بازسازی این بقعۀ متبرکه طبق بررسی‌های انجام شده در سال 1298 ق آغاز و در سال 1299 ق در عهد سلطنت ناصرالدین شاه به اتمام رسیده است. سنگ قبر مطهر آقا از جنس مرمر به طول 148 و عرض آن 60 و ارتفاع آن 67 سانتیمتر می‌باشد که بر سطح فوقانی آن اشعار و کتیبه‌هایی به شرح ذیل با خط نستعلیق برجسته توسط استاد عبدالرسول یزدی که ساکن طهران بوده حجاری و مزین گردیده است: طُوبی مَن اَصبَرَ بِقضاء الله: این مرقد منور و تربت مطهر امامزاده ذوالمفاخر حضرت ابوالقاسم علی‌بن محمد معروف به قاضی الصابر است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دارالشفاء
جاده‌های عشق و معرفت
شرح مختصری از زندگانی حضرت
علما و شعرا و سلاطین معاصر
قضاوت در فضای سبز صبر
تاریخ بقعه حضرت قاضی‌الصابر (ع)
جلوه‌های ظاهری و مشخصات بقعه مبارکه
دعای پنجاه و چهارم صحیفه سجادیه
پنج شهید گلگون کفن در جوار حضرت قاضی‌الصابر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات هدهد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-964-2508-09-9
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)

کیا
۱۴۰۰/۹/۲
من انتظار داشتم در مورد خود امام زاده آگاهی پیدا کنم ولی این طور نبود
شمس الدین امیرقاسم ولیپور
۱۴۰۲/۳/۸
مختصر و مفید بود. بیشتر حالت مقاله داشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع)

برای دریافت کتاب زندگینامه و زیارتنامۀ حضرت علی ابن محمد امام‌زاده قاضی الصابر (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.