معرفی و دانلود کتاب صوتی زیتون سرخ

عکس جلد کتاب صوتی زیتون سرخ
قیمت:
۴۰۰۰۰ 28000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیتون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیتون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زیتون سرخ

کتاب صوتی زیتون سرخ نوشته سید قاسم یاحسینی، خاطرات ناهید یوسفیان، اولین زن اتمی ایران است که ماجراهای زندگی خود و همسر شهیدش، علی امینی را در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی کشورمان (دوران دفاع مقدس) روایت می‌کند.

مجموع خاطرات کتاب در نوزده فصل تنظیم شده که به صورت خطی از زمان تولد راوی (ناهید یوسفیان) تا سال 1385 از زندگی وی را دربر می‌گیرد. مخاطب در این اثر با ابعاد مختلف زندگی بانویی پر تلاش آشنا می‌شود. ناهید یوسفیان که متولد سال 1331 در شهر اراک است، دوران ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در این شهر سپری می‌کند و برای ادامه تحصیلات راهی دانشگاه جندی شاپور اهواز می‏‌شود.

سال 1354 از دانشگاه اهواز در رشته فیزیک فارغ‌التحصیل می‌شود. در همین زمان با پسری به نام علی آشنا و دلباخته او می‌شود که همین آشنایی مسیر زندگی او را تغییر می‌‌دهد. بعد از گرفتن مدرک کارشناسی از دانشگاه جندی شاپور بلافاصله تحصیلاتش را در رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه تهران آغاز می‌‌کند. همزمان در جریان انقلاب به مبارزه علیه رژیم شاه می‌‏پردازد.

سال 1357 و در سن 24 سالگی با علی امینی ازدواج می‌کند و مرداد ماه همان سال در رشته فیزیک هسته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل می‌شود. به هیچ یک از دعوت نامه‌های تحصیلی کشورهای مختلف پاسخ نمی‌دهد و به سازمان انرژی هسته‌ای ایران می‌پیوندد تا اینکه ماجرای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ناخواسته او را در کام خود می‌کشد؛ همسرش، علی امینی به شهادت می‌رسد و عشق و دوست داشتن ناهید یوسفیان به ابدیت می‌پیوندد؛ زیتون سرخ شرح این زندگی پر ماجراست.

یوسفیان در خلال خاطرات اثرگذارش در این اثر تعریف می‌کند که چگونه با ماجراهای پر پیچ و خم زندگی‌ کنار آمده و رمز موفقیت‌هایش را با شنونده در میان می‌گذارد. البته او در جای جای اثر تاکید می‌کند، روزهایی که در این زندگی پرتنش سپری شده پر از تجربه‌ها، تلخی‌‌ها و شیرینی‌‌ها بوده است. به بیان دیگر، در چنین زندگی‌ای است که امید معنای واقعی خود را می‌‌یابد و مانند آفتابی از لابه‌لای ابرهای تیره و سرد و ساکن بیرون می‌آید و به خانه کوچک او گرما، روشنی و طراوت می‌بخشد.

در قسمتی از کتاب صوتی زیتون سرخ می‌شنویم:

روزی که نتایج کنکور را اعلام کردند من در تهران بودم. به پدرم در اراک زنگ زدم و گفتم: «برو به مدرسه و نتیجه امتحان‌های مرا بگیر.» به مدرسه رفت و کارنامه‌ام را گرفت. معلم‌ها خیلی از او استقبال کردند. به خانه که آمد به من تلفن کرد و گفت که شاگرد اول شده‌ام. اهواز را همین طوری انتخاب کردم و نمی‌دانستم که در شطرنج سرنوشت، مهره‌ای بیش نیستم. شاید اگر اهواز را انتخاب نمی‌کردم و به آنجا نمی‌رفتم، مسیر زندگی‌ام طور دیگری رقم می‌خورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
29 دقیقه
بخش سوم
29 دقیقه
بخش چهارم
25 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم
26 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
29 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم
28 دقیقه
بخش دوازدهم
26 دقیقه
بخش سیزدهم
20 دقیقه
بخش چهاردهم
22 دقیقه
بخش پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زیتون سرخ
نویسنده
راویرویا فلاحی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰۰ 28000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زیتون سرخ

null null
۱۴۰۰/۵/۱۲
کتاب را گوش کردم. بسیار زیبا دلچسب و آموزنده بود. معنای واقعی مبارزه و جهاد در راه اهداف عالی و ارزشمند از صفحه صفحه این کتاب پیدا بود. خانم ناهید یوسفیان امید را در متن مشکلات طاقت فرسای زندگی معنا و تجسم کرده‌اند. جنگیدن برای هدفی بالا وارزشمند و پشت پا زدن به زندگی مرفه در کشورهای پیشرفته غربی و بخاطر دغدغه تربیت فرزندان تحمل انواع ناملایمات و بی مهری‌های متصدیان و مسؤلین اداری و در عین حال از پای ننشستن و مبارزه را ادامه دادن حقا و انصافا از عهده هر مردی برنمی آید تا چه رسد به زنی تنها با این همه مشکلات.
فقط میتوانم بگویم؛ احسنت و آفرین بر این اراده و عزم شکست ناپذیر. بر این قدرت روحی و امید بی پایان.
یاسین
۱۳۹۸/۳/۱۷
این کتاب فوق العاده است، من دانشجوی دانشگاه علم و صنعتم، بعد از معرفی این کتاب توسط یکی از دوستانم، رغبت عجیبی به خوندن این کتاب پیدا کردم و حتی داشتیم دنبال اسم برای نشریه کنگره شهدای دانشگامون میگشتیم که بعد از این قضیه با رفقا تصمیم گرفتیم اسم نشریمون هم "زیتون سرخ" بذاریم و الان مدیون این کتاب هستیم؛ باتشکر فراوان از قیمت بسیار مناسب کتاب صوتی زیتون سرخ!
Mahdie Asadi
۱۴۰۰/۷/۲
سلام و درود فراوان برمردان وبانوان پرتلاش ایران، کتاب بسیارخوبی بود، درود برشیرزن ایرانی خانم یوسفیان، بخش‌هایی ازین کتاب شباهتی عجیب با زندگی من دارند برای همین ازشنیدنش لذت بردم، من خودم هم درد سختی وجنگ وشهادت... را تجربه‌ کردم، بعنوان یک مرد بایشان افتخارمی کنم که یک ایرانی اند
مریم ابراهیمی
۱۴۰۲/۳/۱۱
کتاب بسیار خوبی بود. با اینکه تلخی‌های غیرقابل تحملی داشت اما از شنیدنش لذت بردم و خوشحالم که گوش دادم هم به لحاظ سبک داستانی و نوشتاری هم خوانش کتاب و صد البته موضوع و اصل زندگی نامه که روایت زندگی زنی شجاع و با استعداد و بسیار با اراده بود.
شنیدن کتاب را به شما توصیه می‌کنم.
شهاب قائدی
۱۳۹۷/۶/۱۶
خیلی عالی، لطفاکتابهای صوتی بیشتری ازانقلاب ودفاع مقدس بگذارید، باتشکراززحمات عوامل کتابراه
علی مرادی
۱۳۹۷/۷/۷
لطفا کتابهای بیشتری از دفاع مقدس و اسارت ازادگان بگذارید باتشکر فراوان از زحماتتان
مقتدا پاشایی
۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خیلی لذت بردم از گوش دادن به این کتاب و آنرا به دوستانم معرفی و توصیه کردم.
زهرا صالحی
۱۳۹۷/۸/۲۵
بسیار عالی این کتاب رو خیلی دوست دارم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زیتون سرخ

برای دریافت کتاب صوتی زیتون سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.