معرفی و دانلود کتاب سبزی درمانی

عکس جلد کتاب سبزی درمانی
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سبزی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبزی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبزی درمانی

بشر امروز با پیشرفت روزافزون دانش و شتاب چهارنعل تکنولوژی در جهان، به کشف ناشناخته‌های زیادی نائل شده است. امروزه دانشمندان و اندیشمندان عرصه‌های مختلف علم، به این نتیجه رسیده‌اند که نیاکان انسان امروزی، برای همه‌ی مشکلات مبتلابه جوامع خود تدابیر مختلفی می‌اندیشیدند. آن‌ها با کشف رمز و راز طبیعت و عناصر بی‌شمار آن دردها و زخم‌های خود را مداوا می‌کردند. گیاهان، درختان، میوه‌ها و ... همه‌وهمه منبع التیام دردهای اجدادمان بود.

 اساطیر ملل مختلف نیز مملو از گیاهان و میوه‌های شفابخش است. از این‌رو به جرأت می‌توان گفت که سبزی‌درمانی و گیاه‌درمانی قدیمی‌ترین نوع درمان در جهان است.

اطلاعات اولیه‌ی دانش گیاه‌شناسی در مورد مصارف درمانی گیاهان، بیشتر حکایت از نقش غریزه در انتخاب آن‌ها دارد ولی با گذر بشر از دوران ماقبل تاریخ به دوران باستان، انسان شروع به کاربرد عقل و منطق نموده، با محاسبات منطقی به خلاقیت‌های خاصی برای بهبود روش و کیفیت زندگی خود دست یافت.

طب قدیم در همه‌ی تمدن‌های قدیم از جمله ایران، ترکان، یونان، چین، هند و... از گیاهان برای پیش‌گیری‌و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کرد. آثار مکتوب به‌جا مانده از طب قدیم بیانگر این حقیقت است. از دیگر سو این نکته نیز گفتنی است که طبیعت همیشه مأمن و پناهگاه انسان بوده است و انسان رابطه‌ای تنگاتنگ با طبیعت پیرامون خود داشته‌است. این مسئله یکی از اساسی‌ترین اصول طب گیاهی است. طب‌گیاهی می‌گوید گیاهانی‌که‌در محیط زندگی هر انسان می‌رویند بیش‌ترین احتمال را برای درمان بیماری‌های او دارند. فلاسفه‌ی روزگار باستان باور داشتند که طبیعت، داروهای گیاهی یا معدنی مناسب هر بیماری را خلق کرده است و اگر ما آن دارو را نمی‌یابیم نقص از طبیعت نیست بلکه دانش ما در یافتن آن ناکافی بوده است. سبزی‌درمانی بهترین نتایج را در آدم‌هایی می‌دهد که از نبود تعادل انرژیایی مولود زندگی شهری بیمار شده‌اند، و اگر بیمار شیوه‌ی زندگی‌اش را به گونه‌ای اصلاح کند که به حالتی طبیعی‌تر بازگردد، اثربخشی آن دوچندان خواهد بود.

مصرف سبزی احساس خوبی را در انسان به وجود می‌آورد و افسردگی را برطرف می‌نماید. خوردن میزان زیاد سبزی و میوه تأثیر به‌سزایی در سلامت انسان دارد.

در این کتاب خواص دارویی سبزی‌های مختلفی که روزانه مصرف می‌کنیم آورده شده است به امید آنکه راهنمایی باشد برای استفاده‌ی بهینه از این نعمات الهی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ترنجبین
پنیرک
بولاغ اوتی (علف چشمه)
پونه
کرفس
ریواس
زیره
سیب زمینی
سیب زمینی ترشی (میرالماسی)
کلم
گشنیز
گوجه فرنگی
مارچوبه
مرزنگوش
مرزنگوش وحشی
مـرزه
نعناع فلفلی
والک
هویج
شاهی
شوید
سیر
شلغم
فلفل
لوبیا سبز
بادمجان
اسفناج
مؤخره
منابع برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبزی درمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ائلشن
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک9789648880298
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های گیاهان دارویی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبزی درمانی

sefid barfi
۱۳۹۶/۶/۷
خیلی عالبه و اگر ممکن است کتابهای رایگان را بشتر کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سبزی درمانی

برای دریافت کتاب سبزی درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.