معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (میکروکتاب) نوشته بنجامین گراهام، به شما می‌آموزد که خرید و فروش سهام در بازار نیازمند دانش و صبر است و بر پایه‌ی شانس و اقبال نیست.

امروزه در دنیای بورس دیگر نیازی به تحلیل و بررسی‌های بسیار و بازی با رقم‌های سنگین نیست، کافی است که اصول آن را یاد بگیرید و براساس آن‌ها بتوانید بالاترین سود را از سهام‌هایتان ببرید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار می‌تواند زندگی مالی خوبی برای شما بسازد، اما به شرط آنکه بدانید چگونه باید سرمایه‌گذاری کنید. وارن بافت میکروکتاب سرمایه‌گذار هوشمند (The Intelligent Investor) را بهترین میکروکتاب برای سرمایه‌گذاری می‌داند و به عنوان میکروکتابی مرجع و درخشان در بازار بورس و سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود.

سرمایه‌گذار باهوش و زیرکی که می‌خواهد در فرآیند سرمایه‌گذاری‌ شکست نخورد، باید با دقت عمل کند. هر چه اصولی که برای سرمایه‌گذاری به کار می‌برید عقلانی‌تر باشد، استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان به نتایج درخشان‌تری منجر می‌شود. اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا سایر اوراق بهادار به درآمد خوبی برسید، باید فعالیت‌هایتان را طبق اصول عقلانی و درست کسب‌وکار ساماندهی کنید.

اصول اساسی در سرمایه‌گذاری هوشمندانه شامل موارد زیر است که باید به یاد داشته باشید:

1. کسب‌وکاری را که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید به خوبی بشناسید.
2. بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند.
3. برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید.
4. به عقلانیت خودتان اعتماد داشته باشید.
5. سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان.
6. همیشه با یک حاشیه‌ امنیت سرمایه‌گذاری کنید.

تکنیک‌ها و معیارهایی که در سرمایه‌گذاری به کار می‌برید نقش به سزایی در موفقیت شما دارد و قدرت ذهنی در این زمینه چندان اهمیتی ندارد. در سال 1900 هیچ‌ فردی نمی‌توانست حدس بزند که تا 50 سال آینده چه اتفاقاتی در جهان می‌افتد. با وجود این همه‌ تغییر و تحولات و خساراتی که به بار آمد که مانند یک زلزله‌ غیرقابل پیش‌بینی بود، همچنان می‌توان گفت که پیروی از اصول درست سرمایه‌گذاری می‌توانست به نتایج مطلوبی منجر شود. از این به بعد هم باید با این پیش‌فرض جلو برویم که این اصول همچنان می‌توانند به خوبی عمل کنند و کارایی داشته باشند.

بنجامین گراهام (Benjamin Graham)، پدر سرمایه‌گذاری ارزشی می‌نامند، او پس از فعالیت‌های انبوهش در بورس توانست خودش را به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای در وال‌استریت ثبت کند. بنجامین کودکی سختی داشت و زندگی فقیرانه‌ای را سپری کرد، اما توانست در سن 25 سالگی بیش از 500 هزار دلار درآمد ماهیانه داشته باشد. بنجامین از روش‌ها و فرمول‌های مخصوص به خودش استفاده می‌کرد که بعدها با عنوان نظریه گراهام به شهرت زیادی رسید و اشخاص موفق بسیاری در وال‌استریت از آن استفاده کردند، به طور مثال وارن بافت یکی از ثروتمندان دنیا، تمام سرمایه‌گذاری‌های بورسی‌اش را بر اساس روش گراهام انجام می‌دهد.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند می‌شنویم:

هنگام سرمایه‌گذاری حاشیه‌ امنی که ایجاد می‌کنید به قیمت خرید سهام با کمترین خطر ممکن بستگی دارد. معمولا این قیمت کمتر از ارزش ذاتی شرکت است، چرا که باید تاثیر اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده را هم در نظر بگیرید. همیشه برای قیمتی که حاضرید برای خرید سهام یک شرکت پرداخت کنید یک حاشیه‌ امنیت در نظر بگیرید و سپس سرمایه‌تان را در حداقل 20 شرکت مختلف پخش کنید تا در طولانی‌ مدت به نتایج رضایت‌ بخشی دست پیدا کنید.

در افسانه‌های قدیمی انسان‌های خردمند تاریخچه‌ امور فناپذیر را در یک عبارت کوتاه خلاصه کرده‌اند «این نیز بگذرد». اگر بخواهیم به همین روش راز یک سرمایه‌گذاری عاقلانه و باهوش را در 3 کلمه خلاصه کنیم به این شعار می‌رسیم: «امنیت در سود». تهدید در همه‌ سیاست‌هایی که برای سرمایه‌گذاری اتخاذ می‌شود وجود دارد. همه‌ سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای می‌دانند که امنیت در سود، یک مفهوم کاملا ضروری در انتخاب سهام و اوراق بهاردار است.

برای اوراق بهادار امنیت در سود عبارت است از اینکه درآمد شرکت چند برابر بیشتر از سودی است که شرکت متعهد به پرداخت آن شده است. اگر درآمد شرکت 4 یا 5 برابر بیشتر از سودی باشد که باید پرداخت کند در این صورت سهام آن از امنیت در سود خوبی برخوردار است. یا ممکن است امنیت در سود از طریق مقایسه‌ ارزش کلی یک شرکت با میزان بدهی‌هایش محاسبه شود. این روش تا حدی مشخص می‌کند که ارزش خالص شرکت قبل از اینکه پرداخت بدهی‌ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شود چه مقدار خواهد بود. این مفهوم از امنیت در سود، برای سرمایه‌گذاری در سهام‌های رایج با این روش محاسبه می‌شود:

ابتدا ارزش واقعی یک سهام را به هر روشی که فکر می‌کنید مناسب است محاسبه ‌کنید. این روش باید همیشه برای مقایسه‌ ارزش سهام‌های مختلف قابل اعمال باشد. توجه داشته باشید که اتفاقات بیرونی روی ارزش سهام تاثیر می‌گذارد یا ممکن است در اثر این تغییرات روش محاسبه‌تان به طور کامل اشتباه شود. در نتیجه باید یک حاشیه‌ی امنیت برای این محاسبات در نظر بگیرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
3 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل اول: کسب‌وکاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید را به خوبی بشناسید
9 دقیقه
فصل دوم: بدانید چه کسی کسب‌وکار را اداره می‌کند
9 دقیقه
فصل سوم: برای کسب درآمد در بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید و خرید و فروش‌های سریع انجام ندهید
9 دقیقه
فصل چهارم: به عقلانیت خود اعتماد داشته باشید
9 دقیقه
فصل پنجم: سرمایه‌گذاری‌ها را با توجه به ارزش ذاتی‌شان انتخاب کنید، نه براساس محبوبیت‌شان
16 دقیقه
فصل ششم: همیشه با یک حاشیه‌ی امن سرمایه‌گذاری کنید
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

Amir Minaie
۱۳۹۸/۶/۲۴
من با این جمله "وارن بافت این کتاب رو بهترین کتاب برای سرمایه گذاری میدونه" جذب کتاب شدم و تا انتها گوش دادمش، این کتاب به بیان کلیات لازمی که برای سرمایه گذاری در بورس باید آن‌ها را دانست پرداخته و از جزئیات کمتر صحبت کرده، زبان بسیار ساده نویسنده باعث جذابیت و روانی کتابه. شاید بشه گفت اکثریت در افراد فعال بورس این نکات رو میدونن ولی اکثرا بخاطر سادگی مسائل فراموششون میکنند، دقیقا همانطور که نویسنده در کتابش بیان میکند همین نکات ساده و به کارگیری آن هاست که تفاوت‌ها را دربین افراد رقم میزند و گوش دادن و مرور یکجا آن‌ها بسیار مفید است. به شخصه خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم و همانطور ک وارن بافت گفته از بهترین کتاب هاست. (دنبال پیچیده کردن مسائل و بعد راه حل پیدا کردن براشون نباشید، هرچه دیدتون به مسائل ساده تر باشه موفق ترید. ) موفق باشید.
بابک رحمانیان
۱۴۰۲/۱/۶
یک کتاب مفید برای کسانی که علاقه به بازار سهام و سرمایه گزاری دارند. کسانی که میخواهند وارد این بازار بشوند و یا به تازگی وارد شده‌اند. یک اشتباه رایج این است که افراد به یکدیگر توصیه ورود به بازار‌های مختلف را دارند و متاسفانه اغلب هم با دانش ناچیز وارد شده و متضرر میشوند. خواندن این کتاب چشم خوبی انداز به خواننده داده و باعث میشود در مرحله اول جلوی بعضی ضرر‌ها گرفته شود و در مرحله دوم باعث بدست آوردن سود و رسیدن به اهداف خواهد شد و صد البته خواندن همین یک کتاب برای رسین به هدف کافی نخواهد بود. بازار‌های مالی بازارهای فوق العاده جدی هستند و اشتباه در آن ارزان نیست.
رضا
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
سرشار از اطلاعات مفید. کتابی که وقتی میخونی و پشت سرت نگاه میکنی میبینی چیزی بهت اضافه شده معرکه ست و این کتاب دقیقا همچین کتابیه.
گیرایی و صوت کتاب هم خوب و دلنشین بود.
خیلی تعریف کردم... کتاب 125 اصل موفقیت وارن بافت مکمل این کتابه.
___
ویرایش: بعد از چند بار گوش دادن متوجه شدم در حد عالی
نیس ولی همچنان میگم کتاب خوبیه
کلی گویی هم به وفور دیده میشه
در کل برای شروع خوبه
به خاطر همین‌ها یه ستاره کم کرد
فاطمه فرشی
۱۳۹۸/۵/۱
باسلام وخسته نباشید بسیار عالی هست. من ازجوانی علاقه زیادی به کتاب خواندن داشتم ومیخوندم ولی حالا به علت کار وخانواده اصلا وقت ندارم وحوصله هم ندارم ولی این بسیار عالی که من کتاب صوتی رو هنگام کار در خانه گوش میدهم ممنونم وموفق باشید
farid rezaee
۱۴۰۱/۲/۱۳
چون این کتاب توصیه وارن بافت بود خوندمش.
برای سرمایه گذاری و بورس هرچقدر بیشتر از تجربیات انسان‌های موفق پیروی کنیم اتفاقات بهتری میوفته.
شاید خیلی از سیاست‌های مالی اونها توی ایران جواب نده ولی کلیت موضوع و دیدگاه مهمه. و هر کسی نسبت به شخصیت و کارش یه برداشتی میکنه.
در کل پیشنهاد میکنم این کتابو
مرجان تقی زاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
خواندن یا شنیدن کتاب برای همه کسانی که می‌خواهند وارد بازارهای مالی شوند بسیار ضروری هست علاوه بر این برای کسانی هم که وارد بازار نمی‌شوند لازم است که خوانده شود به عنوان یک فرد که در جامعه تورمی زندگی می‌کنید و این که اصول مدیریت سرمایه را بدانید. بعضی کتاب ها رو نباید یک بار خواند و بارها بارها بایست خوانده شود.
مسلم نوروزی
۱۳۹۸/۶/۲۱
هر چقدر تشکر کنم از شما کم هست، این میکرو کتاب واقعا به فرهنگ مطالعه کمک میکنه و استفاده زیادی از اونها میکنم... فقط مشکل قیمت یک مقدار بالای اون هست... ممنون میشوم که کمی تخفیف روی این کتاب‌ها بگذارین.....
قربانعلی خدایاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
سرمایه گذار
معامله گر
فعال بازار سرمایه باید هر دو مهارت را داشته باشد
این کتاب اصول سرمایه گذاری را آموزش می‌دهد.
برای یادگیری اصول معامله گری به کتاب معامله گر منضبط رجوع کنید.
برای موفقیت در زندگی مالی نیاز داریم هم سرمایه گذار خوبی باشیم هم معامله گر خوب.
Nojan Garmchi
۱۳۹۹/۶/۲۰
یکی از بهترین کتاب‌های سرمایه گذاری دنیا در سهام
نوژن بافت هم این کتاب را کاملا تایید میکند. در واقع اگر در بورس سرمایه گذاری میکنید یکی از چند کتاب باید برای مطالعه هستش. راوی خوبه
هادی خادمی
۱۴۰۲/۶/۶
کتاب سرمایه گذار هوشمند رهیافت‌های علمی و عملی را آشکار می‌سازد که بر آن اساس می‌توان بر آشفتگی‌های بازار چیره شد و هیجانات زودگذر شخصی و نیز جمعی موجود در بازار را به گونه‌ای نادیده گرفت که بازدهی شخص را حداکثر سازد.
Amor
۱۴۰۲/۷/۱۹
دوستان این کتاب دیدگاه بلند مدت به شما میده برای معامله گری روزانه به مراجع دیگه بپردازید اما برای سرمایه گذاری و آینده نگری مالی این کتاب فوق العاده نکات ارزشمندی در اختیارتون میذاره
Mehdi khosravi
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
خیلی صدای گوینده جالب نیست و شما نمی‌گیرید توصیه میکنم در یوتیوب برید وبه کتاب گوش بدید (اونجا هم کتاب به نام مدیریت هوشمند هست) ببینید چقد خوب توضیح میده وچقدر میگیرید ویاد میگیرید
M o
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
خیلی خیلی مختصر بود. انتظارم برآورده نشد. با توجه هزینه یورویی خوب نبود.. من دنبال کتاب صوتی کاملش هستم. میکروکتاب برای رساندن اطلاعات کامل بنجامین گراهام کافی نبود
sarhat bahremand
۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا عالی،، امیدوارم میکروکتاب‌های در فرهنگ کتابخوانی ما در فضای مجازی جا بیفته و دوستداران کتابخوانی بتونن ازش بیشتر استفاده کنن
Amir Mohamadnezami
۱۳۹۸/۹/۲۴
کتاب خوبی بود اما احساس کردم خیلی کوتاه شده بود اما باید کتاب اصلی و کامل بخونم تا بتونم درست مقایسه کنم واینکه شنیدم کتاب اصلی دو فصل دیگه هم داره که تو اینجا سانسور شده
مشاهده همه نظرات 111

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند: اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.