معرفی و دانلود کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم

عکس جلد کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم

در کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم، تالیف احمد رضوی، تمام آیات و ترجمۀ آن‌ها به اضافۀ آیاتی که مربوط به محتوای بحث بوده است به صورت کامل بیان شده و سعی بر این بوده که آیه‌ای فرو نماند.

محتوای اصلی کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم، در بردارندۀ 70 آیۀ قرآنی است که واژه‌های «وصیت»، «موعظه» و «نصیحت» در آن‌ها بکار رفته است. به همین جهت در سه بخش، مورد توجه قرار گرفته است. 

قرآن کریم تنها کتاب الهی است که بدون زیادی و کاستی از طریق حضرت جبرائیلِ امین، به پیامبر گرامی اسلام، و از ایشان به ما رسیده است. کتابی که هدایت‌گر انسان‌ها و جنیان است. هر چند الفاظش در قالب 114 سوره منحصر و محدود شده لیکن مطالب، معارف و راهکارهای هدایتگرانه‌اش نامحدود و بی‌نهایت است. روی سخن قرآن کریم، با خِردمندان، دانشمندان، عُقلای عالَم، مؤمنان و پرهیزکاران است. در نزد این گروه‌ها هر چه سخن کوتاه و معانی بلند باشد، پسندیده‌تر است که می‌گویند: «خَیرُ الکلام، ما قَلَّ و دَلَّ». فارسی بگویم: اگر در خانه کس است، یک حرف بس است. 

اگر مخاطبانِ قرآن عظیم‌الشأن، به این دستورات الهی که در دو آیه بیان شده عمل کنند، راه سعادت، نیکبختی، شرافت و هدایت را پیدا کرده، دنیا و آخرتشان را تضمین کرده‌اند

خطابِ عام به همۀ انسان‌ها:

«یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ وَاخْشَوْا یَوْماً لایَجْزِی وَالِدٌ عَن وَلَدِهِ وَلاَ مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَن وَالِدِهِ شَیْئاً إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ فَلاتَغُرَّنَّکُمُ الْحَیَاۀُ الدُّنْیَا وَلایَغُرَّنَّکُم بِاللهِ الْغَرُورُ»؛ (سوره لقمان، آیه 33) 

ای مردم! تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمل می‌کند، و نه فرزند چیزی از کیفر (اعمال) پدرش را؛ به یقین وعده الهی حق است؛ پس مبادا زندگانی دنیا شما را بفریبد، و مبادا (شیطان) فریبکار شما را (به کرم) خدا مغرور سازد!

کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم، بررسی سه واژۀ قرآنی است که مهم‌ترین سخنانِ خداوند متعال، پیامبران الهی و بندگان صالح خدا را در بر دارد. اگر به محتوای عظیم این سه واژه تدبّر گردد، شاید بشود گفت که از عمیق‌ترین و پُر محتواترین واژگان قرآنی است. 

1- واژۀ وصیت: این واژه با تمام مشتقاتش، در قرآن کریم 32 مرتبه یاد شده است. در فارسی برای این واژه مناسب‌ترین معنا «سفارش» است. 

2- واژۀ موعظه: این واژه با تمام مشتقاتش، در قرآن کریم 25 مرتبه یاد شده است. در فارسی برای این واژه مناسب‌ترین معنا «پند و اندرز» است. 

3- واژۀ نصیحت: این واژه با تمام مشتقاتش، در قرآن کریم 13 مرتبه یاد شده است. در فارسی برای این واژه مناسب‌ترین معنا «خیرخواهی» است. 

با توجه به معانی فارسی این سه واژه، عنوان کتاب «سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه» انتخاب شده است. 

امید است عمل به سفارشات این آیات الهی، و گوش دادن به پندها و اندرزهای نورانیِ آن، چراغِ راه گردد، و خوانندگان را در مسیر پیروی از حق و حقیقت، ثابت قدم گرداند. 

فهرست مطالب کتاب

آغاز سخن
بخش اول: وصیت: سفارش
بخش دوم: موعظه: پند و اندرز
بخش سوم: نصیحت: خیرخواهی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب شفاء
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک978-600-5755-27-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم قرآنی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم

سلیمان نجفی
۱۴۰۱/۱۲/۱
سلام این کتاب رو در سطح خودش عالی و پندآموز دیدم با نگاه ویژه به ایه هایه مهم قرانی سعی در یاداوری و پند و نگرش به نوع زندگی و اخلاقیالت خاص زندگس اسلامی مارو به سمت حقانیت روانه میکرد. باتشکر از کارگروه کتابراه
نیلوفر
۱۴۰۰/۱/۵
تا جایی که خوندم کتاب حاوی آیه و سپس ترجمه ساده سفارش هاست
شعرها هم خیلی روان نیستند.
مجید اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۲۴
شاید می‌توانست بهتر از این هم باشد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم

برای دریافت کتاب سفارش‌ها و پندهای خیرخواهانه در قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.