معرفی و دانلود کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان

عکس جلد کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان

کتابـی که در دست دارید، توسط فرزانه  فقید زنده یاد  دکتر محمّد حسن بردبار پژوهش و نگارش شده است. این نوشتار حاصل سال ها کنکاش و بررسی موشکافانه بر روی تاریخ ایران باستان است که توسط نگارنده فقید گردآوری شده است.

اگر روشنای دل مردم از تارساخت حکومتی برگردد، هیچ نیروی نظامی و امنیتی را یارای جلوگیری از سقوطش نیست.این تجربه‌ی ثابت شده‌ی تاریخ ایران و جهان است. عوامل موجدستی و بی‌تفاوتی و قطع حمایت توده‌ها از حکومت‌ها و دلایل سقوط امپراتوری‌های کوچک و کلان و حتی تمدن‌های مختلف جهان، عمدتا درونی‌اند. عامل  یا عوامل برونی و خارجـی فقط تسریع کننده‌ی سقوط هستند. عوامل درونی پوساننده، فاسدساز و  نهایت ساقط کننده‌ی یک نظام، یک شبه عمل نمی‌کنند ،  بلکه بتدریج و طی سالیان متمادی خوره وار اندام نا هماهنگ دستگاه را متلاشی می‌سازند. در قرون  پیش به علت  نبود وسایل  ارتباط جمعی سریع ، مدت عملکرد عوامل درونی و زمان  آگاه شدن مردم از اوضاع حاکم طولانی‌تر بود و در دوران معاصر به سبب وجود ارتباطات اجتماعی قوی و گردش سریع خبر، آگاهی مردم به مسائل ، عینی‌تر و مدت زمان عمل‌کرد عوامل مذکور کوتاه‌تر است. سابق، حاکم را به ندرت می‌دیدند و افکارش کمتر میان  عموم مطرح می‌شد. امروزه ، هر لحظه در جریان سخنان، اندیشه و اعمال حاکمان و اطرافیانش قرار  بگیرند.

این نوشته با دو بخش علل و عوامل سقوط سلسله‌ی ساسانی و واقعیات و حوادث رویارویی دو اندیشه آغاز می‌شود و بررسی علل پوشیده شدن و فساد و تباهی و سرانجام سقوط شاهنشاهی عظیم ساسانی را در دو باب اصلی علل درونی و علل بیرونی سقوط پی می‌گیرد و در هر بخش و هر باب به مطالعه‌ی جزئیات مطالب در پانزده  فصل  می‌پردازد.

با ایجاد فضای نوشتاری خاص برای برقراری ارتباط مستقیم با خواننده و قرار دادن  آنان در زمان وقوع حوادث دوران ساسانی، تلاش شده است، که بیشتر از افعال حال استفاده  شود. در این نوشتار سعی  شده است از واژه‌های وارداتی در حد امکان پرهیز  شود، در  برخی جملات، سجع به کار گرفته شده است تا ذهن خواننده‌ی پیگیر  مطالب تاریخی و حوادث دلگیر، اندکی نشاط و طراوت یابد و به آسانی در دامن سنگین خستگی فرو  نخرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول - علل و عوامل اجتماعی سقوط سلسله‌ی ساسانیان
فصل دوم - علل و عوامل سیاسی سقوط سلسله‌ی ساسانی
فصل سوم - علل و عوامل اقتصادی سقوط سلسله‌ی ساسانی
فصل چهارم - علل و عوامل نظامی سقوط
فصل پنجم - ظهور اسلام، ابلاغ پیام و وحدت مسلمین
فصل ششم - اهداف، رفتار و کردار مسلمین
فصل هفتم - برخوردهای نظامی مسلمانان و ساسانیان تا آغاز نبرد نهاوند
فصل هشتم - مقدمات و خصوصیات نبرد نهاوند
فصل نهم - رویارویی دو سپاه در نهاوند
فصل دهم - روزهای آغازین نبرد نهاوند
فصل یازدهم - نبرد نهایی، حوادث و عبرت‌ها
فصل دوازدهم - سرانجام نبرد نهایی دو سپاه
فصل سیزدهم - حوادث پس از شکست ارتش ساسانی
فصل چهاردهم - سرنوشت عمر بن الخطاب و یزدگرد سوم
فصل پانزدهم - نتیجه و درس‌های عبرت انگیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگران محمود
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-964-7992-58-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان

مجتبی رضوی زادگان
۱۳۹۸/۲/۱۹
دیدگاه نویسنده از منظر یک مسلمان متعصب به وقایع سقوط ساسانیان بود. البته در ستم و بی‌لیاقتی در اوخر دوران ساسانی شک نیست اما عرب مسلمان هم گل بلبل نبودند ضعف این کتاب آن است که نویسنده نتوانسته تعصب مذهبی را از ذهن خود بیرون کند و بی‌طرف به وقایع تاریخی نگاه کند. ودر خاتمه حیف از هفت هزار تومان که بهایی این کتاب شد
ALI rezaei
۱۳۹۹/۲/۲۳
مطالبش کافی نبود متاسفانه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان

برای دریافت کتاب سقوط 21: مقدمه ای بر علل و عوامل درونی و برونی سقوط شاهنشاهی ساسانیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.