معرفی و دانلود کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)

عکس جلد کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)

رضا مهدوی در کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)، داستان‌هایی را با زبانی روان به تصویر می‌کشد که شما را با مسائل اخلاقی و معارف اسلامی آشنا می‌کند.

متن این کتاب برای هر کسی که قصد خودسازی و بندگی را دارد کاملا روان و گویا است و علاوه بر آن مباحث با سیر دقیق بحث شده است که شما با این کتاب اولا بتوانید خودسازی را شروع کنید، ثانیا گناهان مبتلاء به را به آسانی فرا بگیرید و ثالثا راه از بین بردن گناهان و مباحث پیرامون آن را به خوبی یاد بگیرید.

این کتاب دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی است که دانستن آن‌ها شرایط را برای بهره بردن از کتاب آماده می‌کند. برخی از این موارد عبارتند از:

- این کتاب نوشته‌ای خیالی و ساخته ذهن نویسنده نیست، بلکه تصویری نزدیک از مشکلاتی است که سال‌ها پیش برای یکی از طلبه‌ها پیش آمده بود. پس داستان ریشه‌ای حقیقی دارد و نویسنده تنها برای فهم بیشتر مطالب، به داستان پر و بال داده.

- یکی از امتیازات عمده این کتاب، متن داستانی و محاوره‌ای است که به صورت گفتگو بین مهدی و علی دو شخصیت خیالی داستان صورت گرفته است. در حال حاضر کتاب‌هایی که در ایران با این سبک نوشته می‌شوند، اکثرا متن رمان‌ها و داستان‌های عاشقانه و... است و شاید بتوان ادعا کرد که متن داستانی و محاوره‌ای، با موضوع خودسازی برای اولین بار نوشته شده است. این ویژگی سبب می‌شود که بتوانید خود را در نقش شخصیت علی قرار دهید و با این کار در متن داستان قرار بگیرد و براساس سوال و جواب‌های مهمی که انجام شده است، با کتاب پیش بروید.

- در این کتاب، اهتمام فراوانی به مسئله ترک گناه به هر نوعی که باشد چه کبیره و چه صغیره؛ چه گناه تکلیفی و چه گناه اخلاقی شده است. در جای جای این کتاب ترک گناه شرط اصلی رشد و بالندگی در معنویات معرفی شده است، تا سالک هم و غم خود را بر روی این مسئله بگذارد. متاسفانه دیده شده است افرادی که می‌خواهند خودسازی را شروع کنند، به این مسئله اهمیت کافی نمی‌دهند؛ در حالی که اهمیت دادن به این مسئله، برکات را سرازیر می‌کند.

- علم به ریزه کاری‌های خودسازی، یکی از ارکان خودسازی و بندگی است که بدون آن سالکی نمی‌تواند در بندگی موفق شود. در این کتاب ریزه‌کاری‌های بسیاری از سلوک و بندگی مورد بحث قرار گرفته است. مثلا در بحث صدق در محاسبه، به دو نکته اساسی که در محاسبه باید رعایت کرد اشاره شده که ندانستن آن دو نکته، کار را برای سالک سخت می‌کند.

در بخشی از کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی) می‌خوانیم:

آقا مهدی بحث‌ها را به علت تسلطی که روی مباحث اخلاقی و آیات و روایات داشت، بدون داشتن کتاب و یا جزوه‌ای توضیح می‌داد. اما این جلسه، برگه‌ای بیرون آورد تا مبحث جدید را از روی آن برگه بخواند. وقتی برگه را دیدم گفتم: آقا مهدی چه عجب! این بار از روی برگه می‌خواهید بخونید؟ گفت: چون قبلا این بحث رو واسه نه بیشتر خودم یادداشت کرده بودم، خواستم همه نکات مهم و مثالاش رو براتون به طور دقیق بخونم.

شروع به خواندن کرد: خدای متعال واسه ما انسانا هادیانی قرار داده و فرموده که به حرف این بزرگواران گوش بدیم تا به رستگاری برسیم. تا حالا به وسایل برقی دقت کردی؟ هر کدومشون یه دفترچه راهنما دارن. چرا هر وسیله‌ای به دفترچه راهنما داره؟ چون سازنده هر وسیله‌ای، آشناتر از هر کسی به اون وسیله هست. چون می‌دونه که راه درست استفاده کردن از اون وسیله چیه. می‌دونه که چطور باید از اون وسیله استفاده کرد؛ تا مدت بیشتری ازش استفاده کنیم و زود نسوزه.

خالق حکیم ما هم دقیقا آشنا به اسرار وجودی ماست و راه هدایت و چاه ضلالت مخلوقاتش رو می‌دونه و واسمون مشخص کرده و از طریق راهنمایانی، این مطالب رو به ما رسونده، یکی از این راهنمایان، در کنار قرآن، اهل بیت هستن؛ که همه اسرار وجودی انسان رو میدونن. این بزرگواران همه مشکلات اخلاقی ما رو می‌دونن و راه خروج رو هم به ما فرمودن.

پس کسی موفق می‌شه و به فلاح می‌رسه که توی همه آمورش، خودش رو به این افراد ارجاع بده و هر چی رو که امر کردن، بدون ذره‌ای تردید انجام بده و هر چی رو که نهی کردن، انجام نده. به بیانی دیگه، سالک باید راه رستگاری رو از دفترچه راهنمای اهل بیت و قرآن اخذ کنه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جلسه اول: علیکم انفسکم
جلسه دوم: هدایت برتر
جلسه سوم: احیاء قلب
جلسه چهارم: تعبّد
جلسه پنجم: صدق در محاسبه
جلسه ششم: شرایط استغفار
جلسه هفتم: هدایت خداوند
جلسه هشتم: گناهان گذشته
جلسه نهم: گناهان گذشته 2
جلسه دهم: انجام واجب و ترک حرام اولین مرحله ذکر
جلسه یازدهم: فایدۀ مراقبه درست و اصولی
جلسه دوازدهم: فواید مراقبه درست و اصولی 2
جلسه سیزدهم: مجاهده و جهاد یعنی بذل وسع
جلسه چهاردهم: خشوع قلب
جلسه پانزدهم: استقامت در انجام واجبات و ترک محرمات
جلسه شانزدهم: فهم صحیح از قرآن
جلسه هفدهم: مراتب خودسازی
جلسه هجدهم: مباحثی در باب ایمان
جلسه نوزدهم: مباحثی در باب ایمان 2
جلسه بیستم: مباحثی در باب ایمان 3
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سناگستر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-8466-32-1
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)

حنانه محمودزاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
با سلام این کتاب با زبان ساده و روان و رمان گونه یاد میده از کجا باید تزکیه رو شروع کنیم و مخاطب رو با انواع گناهان آشنا میکنه گناهانی که ما فکرش رو نمیکنیم جز گناه به شمار میان یا حتی ما متوجه مرتکب شدنش هم نمیشیم راحتتر بگم ریزه کاری های گناه رو بیان میکنه اگه مخاطب خوب یاد بگیره به کار ببره رو واقعا میتونه گناهانش ترک کنه تزکیه قلبی و روحی پیدا کنه. بنظر من بجای کتابای دینی مسخره ای که تو مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان تدریس میشه اینجور چیزها رو به بچه ها یاد بدهند خیلی عالی رشد میکنند تربیت میشنوند
مسعود عباسپور
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب آموزنده‌ای بود و به زبان ساده مسائل اخلاقی را توضیح داده بود ولی اشکالات زیادی داشت در واقع مثل بسیاری از کتاب‌ها دایره گناهان رو خیلی گسترده کرده بود جوری که آدم از زندگی سیر میشد و مساله بعدی اینکه خیلی از کسانی که به عنوان معلمان اخلاق و الگو معرفی شده بودند اصلا در این حد نبودند و از عرفایی مثل حلاج، بایزید، ابوسعید ابوالخیر و امام محمد غزالی نامی برده نشده بود که جای تعجب بسیار دارد.
محمد حمیدثالث
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
سلام آقای مهدوی؛ کتابتون بسیار عالی و به زبان ساده و روانه که خیلی کتاب بی‌نظیری شده
ولی میخواستم در رابطه با استاد گرامیتون حاج شیخ عبدالمجید باقری بنابی صحبت کنم و بپرسم که شما از کجا با ایشون آشنا شدید چون من هم ایشون رو میشناسم و هرزگاهی توفیق نماز خوندن به امامت ایشون رو دارم
الهه عبداله نژاد
۱۳۹۹/۲/۲۴
مجموعه کتاب‌های سلوک آسمانی بسیار برای بنده راهگشا بوده. اگر حقیقتا به دنبال این مسیر هستید پیشنهاد می‌کنم وقتتان را هدر ندهید، این کتاب کمکتان خواهد کرد. از معدود کتاب‌های اخلاقی روان، قابل فهم و پر محتواست. با تشکر ازاستاد مهدوی
مریم صالحی
۱۴۰۰/۱۲/۹
این کتاب فوق العاده و کم نظیره. قابل درک و جذاب برای همه افرادی که تمایل دارن مسیر سیر و سلوک رو طی کنن و یا حداقل آشنا بشن. به زبانی ساده و کاربردی بیان شده. بسیار لذت بردم. چقدر خوبه کتاب‌هایی با این سبک بیشتر بشه.
احمد صادقی
۱۴۰۲/۷/۷
بهترین دعا، ظهور امام زمان است آخرت شناسی باید به شناخت امام زمان ختم شود ان شاءالله پیشرفت کنید و در مسائل روز بروز باشد
خیلی دوست داشتم کسی از نظر اسلام در این دوره و زمانه جهاد تبیین می‌کرد و روانشناسان زرد و.. رو رسوا می کرد
مرضیه منعمی
۱۴۰۲/۱/۱۰
بسیار عالی بود ممنون از نویسنده گرانقدر که مطالب رو به این شیوایی بیان کردن و به نظرم هر کس با هر سطح سواد قادر به درک هست امیدوارم که بتونیم بهش عمل کنیم و در این مسیر گام برداریم و موفق بشیم بنده‌ای بشیم که خداوند میخواد
ساناز معینی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
این کتاب و دوجلد دیگر آن فوق العاده ست.. من ازطریق یه کانالی در ایتا بااین کتاب آشنا شدم و از کتابراه عزیز اونو خریدم... اماکاش قیمتش افت کنه.. چون خرید۳مجموعه ش یکمی گرون درمیاد... اما درکل کتاب عالی هستش. کاش اینجور کتابهای تربیتی رایگان بود
سادات قیامو
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
با سلام
این کتاب خیلی خوب مسیر رو نشون میده و اگه درست عمل کنیم و به قول خود کتاب عجله نکنیم انشااله موفق میشیم. با تشکر از عوامل سایت
لطفا کتابهایی مثل قلب سلیم (ایت اله دستغیب) رو هم موجود کنید
محمد
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
حدود۲۰۰صفحه ازکتاب وخواندم واقعا بسیار راه گشا و هدایت کننده هست مطالب این کتاب. توصیه میکنم به همه جوانان که این کتاب و مطالعه کنن.. اثرات عجیبی بر روح و رفتار انسان طالب عروج و سلوک میزاره
علی فرجیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
کتاب به نظرم خیلی عالی و کاربردی هست و با زبان ساده و روان نوشته شده. جواب سوالاتی که همیشه در ذهنم بوده یک به یک در صفحات کتاب پیدا می‌کنم و این خیلی لذت بخشه.
مریم اسدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
سلام؛ کتاب به زبان قابل فهم موضوعات خود شناسی رو مطرح کرده، من به مسائلی پی بردم که قبلا نمیدونستم و برام جالب بود برای کسی که بخواد قدم در این مسیر بزاره، کتاب خوبیه
سحر خانوم
۱۴۰۱/۹/۲۷
این همون کتابیه که من میخواستم
با متنی ساده و قابل فهم
خدا به نویسنده خیر بدهد
کسی که دنبال راه بندگی و رسیدن به عشق خداییه،
در خوندن کتاب هییییییچ تردیدی به خودش راه نده
محسن کبودخانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بسیار کتاب مفیدی است حتما کتاب‌های دو و سه را هم تخیه کنید. برای خودسازی خواندن این ۳ کتاب کار سختی نیست و هزینه ایی ندارد. آن هم این کتاب جذاب و کاربردی
مجید اسماعیلی
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتابیست طولانی، آموزنده بود ولی خیلی خیلی طولانی، کتابیست که متن آن قابل پیش‌بینی است و خواننده لذت وحلاوت از خواندن نمی‌کنه.
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی)

برای دریافت کتاب سلوک آسمانی 1 (داستان بندگی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.