معرفی و دانلود کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

عکس جلد کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست
قیمت:
51000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب پرفروش سنگفرش هر خیابان از طلاست شامل مجموعه‌ای از مقالات کوتاه کیم وو چونگ، مدیر و مؤسس سابق کمپانی دوو، خطاب به جوانان کره‌ای است؛ تجربیات مردی که با تلاش و پشتکار خود، جهان را حیرت زده‌ی خود کرد.

این اثر معروف راه‌هایی جدید و فوق‌‌العاده برای گرفتن تصمیم‌های بزرگ، به دست آوردن وام‌های کلان، پایان دادن به جلسات کاری طولانی، استخدام دستیاران بزرگ و کارهای زیاد دیگری را در مقابل شما می‌گذارد. همچنین ثابت می‌کند که اگر شما به سختی کار کنید و از پول‌تان برای بهبود وضعیت جامعه خود کمک بگیرید، آنگاه واقعاً به این نتیجه خواهید رسید که سنگفرش هر خیابان از طلاست (Every Street is Paved with Gold) و به جاده‌ی موفقیت واقعی وارد می‌شوید.

یکی از فاکتورهایی که کتاب کیم وو چونگ (Kim Woo Choong) را به‌ مراتب فراتر از سخنرانی‌های اخلاقی تاجری موفق برده، حماسه‌ی زندگی خودش است. کیم استاد تبدیل کردن مصیبت‌ها به فرصت‌هاست. او که برای خاتمه دادن به اعتصابی در «کارخانه‌ی کشتی‌سازی دوو» در اکپو مجبور شده بود بهار 1989 را در جزیره‌ی جنوبی کئوجه بگذراند، از شب‌های طولانی‌اش برای نوشتن این اثر بهره گرفت.

کیم به عنوان کارآفرینی خطرپذیر و جسور در کشورهای جهان سوم، ‌بیش از 10 بیلیون دلار از قراردادهای ساخت و سازش ‌را در لیبی به دست آورده است. او در اوج جنگ ایران با عراق شروع به ساخت خطوط راه‌آهن در ایران کرد. او چنین اقدام‌هایی را بی‌پروایی نمی‌داند. همان‌طور که خودش می‌گوید: «اگر بدانی که می‌خواهی به جای پرخطری بروی، به همه ‌چیز بیشتر توجه می‌کنی، ‌پس واقعاً هیچ خطری تهدیدت نمی‌کند». علاوه بر این، او فقط پروژه‌هایی را انتخاب می‌کند که منافع آشکار برای مردم کشورها داشته باشد، پروژه‌هایی که حتی در صورت عوض شدن رژیم، به حیات خود ادامه دهند. اینکه آیا دولت جدید پروژه‌ی او را ادامه می‌دهد یا نه، هم آزمونی اخلاقی برای کیم و هم آزمونی اقتصادی است.

او بی‌شک با انگیزه است، ولی انگیزه‌اش ریشه در حرص و طمع شخصی ندارد. او که چهل و پنجمین شرکت بزرگ دنیا را ساخته، ‌ثروت عظیمی کسب کرده که قسمت اعظم آن را به بنیادهایی برای امور پزشکی، پژوهش در علوم پایه و آموزش اختصاص داده است. همان‌طور که خودش زمانی گفته بود: «پول درآوردن برای من مهم نیست، چون می‌توانم هر زمان که بخواهم این کار را بکنم». در عوض، به اذعان خودش، بخشی از انگیزه‌اش برگرفته از احساس نیاز به خلق کسب و کار عظیمی است که به کره‌ی جنوبی کمک کند از فقر نجات یابد. کیم در کتابش در مورد رضایت‌مندی از موفقیت عملاً نگاهی شاعرانه دارد و می‌گوید: «من همچون دیوانگان به طلب چند سکه‌ی اضافی کار نکرده‌ام». همچنین از «لذت انجام آنچه که همگان می‌گویند ناممکن است» سخن می‌گوید.

کیم کاستی‌های فردی‌اش را می‌پذیرد و می‌گوید: «من از موسیقی یا نقاشی سر درنمی‌آورم. به گمانم این نوعی عدم‌ تعادل است. ولی تمام فکر و ذکر من کسب و کار است». غیرخودی‌ها ایرادهای دیگری در او می‌بینند. رقیب‌هایش در کره او را قماربازی می‌دانند که همیشه روی مبالغ کلان شرط می‌بندد، به قول یکی‌شان: «غریزه‌ای بی‌پروا برای تصاحب هر فرصت کسب و‌ کار بر وجودش فرمان می‌راند». برخی بانکدارها از ریسک‌هایی که او در کشورهای بی‌ثبات جهان سوم می‌کند برآشفته‌اند، از جمله کار با رژیم پیش‌بینی‌ناپذیر سرهنگ معمر قذافی در لیبی. غربی‌ها هم از این در تعجبند که کیم تا کی می‌تواند کارکنانش را وادار به ساعت‌های طولانی کار با دستمزد نسبتاً کم کند.

کیم با ورود به کسب‌ و کارهای دارای کم‌ترین رقیب، به سرعت «دوو» را در حوزه‌های مختلف گسترش داد. او از صادرات منسوجات به تولید آن‌ها روی آورد و سپس کارخانجاتی را برای تولید کیف دستی و دستکش خریداری کرد. همچنین متوجه شد که سایر شرکت‌های بزرگ کره‌ای علاقه‌ای به فعالیت در حوزه‌ی خدمات مالی ندارند، بنابراین «دوو» در بانک‌ها، شرکت‌های مالی و مؤسسات بیمه سرمایه‌گذاری کرد. از همان آغاز، او با خرید شرکت‌های مشکل‌دار و احیای آن‌ها، کسب و کار خود را گسترش داد. کیم تأکید می‌کند‌: «من غارت‌گر شرکت‌ها نیستم». او به جای تصرف دارایی‌ها و اخراج کارکنان شرکت‌هایی که به تملک خود درآورده، سرمایه و تخصص مدیریتی خود را برای نجات این شرکت‌ها به کار می‌بندد. نگاه او به شرکت‌های بیمار متفاوت از نگاه اکثر مدیران است. او به جای تمرکز روی سختی‌ها، روی فرصت‌ها تمرکز می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست:

- رؤیاها، نیروی تغییر دهنده‌ی جها‌ن هستند.
- اگر فقط به‌ موقعیت فعلی‌ات بچسبی، دیگران از کنارت می‌گذرند.
- کسی که خودش را غرق در کارش کرده است، هرگز شکست نمی‌خورد.
- در نظر پیشگامان، دنیا مکانی است بزرگ و بی‌نهایت کار برای انجام دادن وجود دارد.
- جرقه‌ی ایده‌های خلاقانه معمولاً وقتی در ذهنت زده می‌شود که سخت مشغول کار کردن، یا سخت مشغول فکر کردنی.
- اگر در پروژه‌ای تنها یک درصد شانس موفقیت باشد، تاجر واقعی آن یک درصد را به چشم جرقه‌ای برای برافروختن آتش می‌بیند.

آنچه بزرگان آمریکایی در مورد کیم وو چونگ و این کتاب خارق العاده گفته‌اند:

- رییس کیم مثل خود کشور کره، مظهر روحیه کارآفرینی است. او در یک دوره‌ی زمانی فوق‌العاده کوتاه، با وجود چالش‌های کمرشکن، گروهی صنعتی را بنیان گذاشت که جهان را به تسخیر خود در آورده است. کیم و هم عصرانش، با این کار کره را تبدیل به بازیگری مهم در صحنه‌ی جهانی کردند. (هنری کیسینجر، وزیر خارجه‌ی اسبق آمریکا)

-کیم وو چونگ استعداد خارق‌العاده‌ای دارد که 2 را به اضافه‌ی 2 کند و میلیون‌ها 4 به دست آورد. کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست را بخوان و با این استاد بزرگ و داستان الهام‌بخشش آشنا شو! (هاروی مک کی، نویسنده شنا با کوسه‌ها)

در بخشی از کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست می‌خوانیم:

چیزهای با ارزش زیادی در دنیا وجود دارند: مال، ثروت، ملک، کار و غیره. ولی، باارزش‌ترین متاع زمان است. زمان، مثل تیری رها شده از چله‌ی کمان، هرگز برنمی‌گردد.

«اکنون» فقط یک لحظه دوام دارد. و همین‌که واژه‌ی «اکنون» را به زبان بیاوری، آن «اکنون» تبدیل به گذشته شده و هرگز قادر نخواهی بود دوباره آن را برگردانی. این ماهیت زمان است. همیشه می‌توانی شغل دیگری به دست آوری، همیشه می‌توانی چیز جدیدی بخری، ولی هرگز نمی‌توانی دوباره زمان از دست رفته را برگردانی.

جوانان به راحتی ارزش زمان را از یاد می‌برند. چون وقتی جوانی، فکر می‌کنی که زمان زیادی پیش رویت داری و به همین خاطر، تلف کردن کمی از زمان به نظرت اشکالی ندارد. ولی این طور نیست!

مدت‌ها قبل در «دوو»، ما به شعاری رسیدیم که معرف روح حاکم بر دوو است: «در عرق ریختن و تلاش کردن کم نمی‌گذاریم... ولی اتلاف زمان جایی نزد ما ندارد.» ما همگی به‌خوبی معنا و اهمیت زمان را می‌دانیم.

موفقیت یا شکست کاملاً به نحوه‌ی گذران زمانت بستگی دارد. ممکن است دو نفر در چیزی یکسان به موفقیت برسند، ولی از آن دو، کسی که عاقلانه از زمان استفاده می‌کند موفق‌تر می‌شود.

روزها برای من بیش از حد کوتاه‌اند. کاش به جای بیست و چهار ساعت، سی یا چهل ساعت بودند. از آنجایی که زمان برای من خیلی مهم است، گاهی در راه رفتن به سر کار با حوله‌ای در اتوموبیل صورتم را اصلاح می‌کنم و می‌شویم. هر از گاهی حتی صبحانه‌ام را هم در اتوموبیل می‌خورم.

من زمان زیادی را صرف سفر به نقاط مختلف دنیا می‌کنم؛ آن‌ قدر زیاد که اگر در کتاب رکوردهای گینس بخشی در این رابطه بود، مطمئنم اسمم در آن می‌آمد. من مخصوصاً در مورد سفرهای هوایی حساس هستم، چون از اتلاف وقت بیزارم. یک انتخاب مسیر اشتباه می‌تواند معنایش از دست دادن یک یا دو روز کامل باشد! در ضمن، تا حد امکان، پروازهای شبانه می‌گیرم، تا از مقدار زمان هدر رفته‌ام بکاهم. در هواپیما به مقدار نیازم می‌خوابم و صبح، با رسیدن به مقصد، شاداب و با انرژی از خواب بیدار می‌شوم و آماده‌ام که به سراغ قرار ملاقات‌هایم بروم. من در هواپیما مطالعه می‌کنم، گزارش دفاتر شعب را می‌خوانم و برنامه‌ها را تصویب می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار به قلم لوئیس کرار
بخش اول رؤیاپردازی کردن
1: تاریخ را رؤیاپردازان می‌سازند
2: فلسفه‌ی زندگی من: چرا ذاتاً خوش‌بین هستم
3: چطور رؤیاهای خلاق داشته باشیم
4: کار، سرگرمی من است
5: آن بیرون، دنیای بزرگی است
6: اقلیت خلاق
7: نابغه‌ی خفته را چه کسی بیدار خواهد کرد؟
8: خوشبختی حقیقی چیست؟
بخش دوم مدیریت کردن
9: مدیریت بر مبنای هدف، کافی نیست: تصمیم‌گیری درجا
10: درسی در مورد «تصمیم‌گیری»
11: سخت‌ترین فروشی که در عمرم کردم
12: چطور از جلسات کاری طولانی اجتناب کنی
13: هیچ‌کس از روی زمین غذا نمی‌خورد: جای هر کسی کجاست؟
14: چرا من به‌ جای استخدام مدیر اجرایی از بیرون، مدیران درون شرکتم را به این مقام ترفیع می‌دهم
15: چطور بهترین دستیار دنیا را پیدا کنی
16: با کارمندی که پول شرکت را در قمار می‌بازد، چه باید کرد؟
17: چطور مدیران تنبل را راه بیندازی
18: اهمیت نوآوری و اینکه چطور آن را انجام دهی
19: طوری فکر کن گویی که مالک شرکت هستی
20: مراقب سندروم «به قدر کافی خوب» باش
21: چطور بازارهای جدید سودآور انتخاب کنیم
22: راهی مطمئن برای کسب سود کمک به دیگران
بخش سوم رشد کردن
23: فرصت‌ها، از دل‌ سختی‌ها و ناملایمات زاده می‌شوند
24: تلاش کن بهترین باشی
25: چطور نهایت بهره را از زمانت ببری
26: چطور یک اعجوبه شوی
27: تمرینی برای ساختن اعتماد به نفست
28: فرمول سری سلامتی من
29: چهار راه برای یافتن بزرگ‌ترین معلم دنیا
30: شش کلید برای موفقیت در ابتدای کسب‌ و کار
31: فقط آنچه را که می‌خواهی به آن دست یابی، در ذهن خود مجسم کن
32: رقیب‌هایت را چگونه ببینی
‌33: خطرات احساس رضایت از خود
34: نصیحتی به جوانان به درون‌تان توجه کنید، و براساس آن زندگی کنید
35: دنیا از آن توست
36: آدم‌هایی که بیشتر از همه بر من تأثیر گذاشتند
37: درسی از عالم عنکبوت‌ها
بخش چهارم رهبری کردن
38: آنچه کسی را رهبر می‌کند
39: پول خنثی است
40: بهترین نوع رئیس
41: چطور پول دربیاوری، و از آن خوب استفاده کنی
42: چرا مدیران باید زیر سطح درآمدشان زندگی کنند
43: چرا مثل دیوانه‌ها کار می‌کنم
44: به خون جگرهایی که در افریقا خوردم افتخار می‌کنم
45: آیا کار زیاد به زندگی خانوادگی‌ات آسیب می‌رساند؟
46: پاداش‌هایی که جایزه‌ها با خود دارند
47: چیزی که از دست دادنش، جبران‌ناپذیر است
48: آدم‌های عادی را برای کارهای خارق‌العاده به کار بگیر
49: داراها، در یک جامعه‌ی مصرف کننده، مشکل هستند
50: آیا امریکا دارد روحیه‌ی پیشگامی خویش را از دست می‌دهد؟
51: چرا نمی‌توانی به هزینه‌ی دیگران سود کنی؟
52: هشت قدم برای گذران یک زندگی کامل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-6410-00-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
51000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

سبحان جلایری
۱۴۰۲/۱/۱۰
ترجمه خیلی خوبی نشده بود
سیدمحمد حسینی نژاد
۱۴۰۰/۱/۲
بی نظیره وتاثیر گذار
مریم افشار
۱۳۹۸/۶/۲۲
مطالعه کنیدتابهره مند شوید
لیدا تهرانی
۱۳۹۸/۶/۱۷
این کتابو به همه توصیه میکنم❤👌
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

برای دریافت کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.