معرفی و دانلود کتاب صوتی سه تار

عکس جلد کتاب صوتی سه تار
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه تار

کتاب صوتی سه تار نوشته‌ی جلال آل احمد، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه و جذاب است که نادانی، خرافات، عقاید افراطی و اشتباه شایع بین مردم و جامعه را برای شما به تصویر می‌کشد.

کتاب صوتی سه تار دربردارنده‌ی 13 داستان کوتاه است که عنوان کتاب نیز از نام یکی از داستان‌های آن برگرفته شده است، جلال آل احمد همیشه در داستان‌هایش دغدغه‌های عقیدتی، سیاسی و اجتماعی را اعمال کرده و بستری فراهم آورده برای بیان آنچه که می‌اندیشید. به همین خاطر است که کتاب‌های ادبی او مملو از فراز و نشیب‌های مختلف است.

یک ویژگی منحصر به فرد داستان سه تار این است که به هیچ عنوان در آن مقدمه‌چینی وجود ندارد، این داستان در حقیقت روایت‌گر زندگی مردی است که به دلیل فقر و نداشتن توانایی خرید یک ساز، استعدادهایش را آن‌طور که دوست دارد نمی‌تواند به نمایش بگذارد و زمانی هم که به تنها آرزویش دست پیدا می‌کند، اتفاقاتی رخ می‌دهند که باز هم در دستیابی به آرزوهایش ناکام می‌ماند. این پسر جوان هیچ علاقه‌ای به درس و مدرسه ندارد و شاید نماینده‌ی قشر جوان جامعه‌ای است که آل احمد به نقد آن می‌پردازد. همیشه بر سر راه این جوان مشکلاتی وجود داشته که او را از مسیر اصلی خود باز می‌دارد. یکی از شخصیت‌های این داستان که پسری عطر فروش است می‌تواند شبیه به مرتجعین و یا عوامل ارتجاع در جامعه باشد. پسر عطرفروشی که سرانجام تمام آرزوهای شخصیت اصلی را نابود می‌کند.

جلال آل احمد در داستان‌های این کتاب، به صورت دقیق و ظریف به جامعه‌ای خرافات‌ زده و بیمار نگاه می‌اندازد و آن‌ را مورد نقد قرار می‌دهد. داستان‌های این مجموعه از زبان مردم بسیاری شنیده شده‌اند، به طوری که این داستان‌ها ریشه در اعماق فرهنگ ایرانی دارد. در داستان سه تار تنها موقعیتی از یک نوجوان نمایان می‌شود که هیچ اطلاعاتی از گذشته‌ی او وجود ندارد. گویا جلال آل احمد دغدغه‌ی این موضوع را نداشته تا اطلاعات را بررسی کند و به صورت ساختار همیشگی داستان کوتاه زندگی این نوجوان را برای شما بیان کند. او فقط موقعیت نوجوان فقیر را در حال حاضر به تصویر می‌کشد و رویدادهای اطراف او را با جزئیات شرح می‌دهد.

موضوع اصلی این کتاب صوتی به تصویر کشیدن و انتقاد از عقاید اشتباه مردم است که جامعه نیز به راحتی آن را قبول کرده است، موضوع داستان سه تار نیز درباره‌ی عقاید افراطی و غلط مردم در مورد موسیقی است. داستان‌های این مجموعه حالت محزون کننده و غمگینی را به شما القا می‌کنند. نثر آل احمد در این مجموعه کتاب مورد توجه منتقدان بسیاری قرار گرفته و این کتاب را در دسته‌ی درخشان‌ترین کتاب‌های او قرار داده است.

جلال آل‌ احمد را بیشتر بشناسیم:

جلال آل‌ احمد (Jalal Al-e-Ahmad) در سال 1302 در تهران چشم به جهان گشود. او در خانواده­‌ای مذهبی پرورش یافت، پدرش مردی روحانی بود و سعی می‌کرد تا جلال را جانشین خود کند ولی نتوانست در این کار موفق شود. موضوعی که در زندگی او بسیار مورد توجه قرار گرفت، زندگی پیوسته ادبی اوست. جلال در داستان‌هایش اغلب موضوعات اجتماعی از قبیل: بیچارگی‌ها، محرومیت‌ها و نداشتن آزادی زن در خانواده و اجتماع را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

از جمله آثار او می‌توان به «نون و القلم»، «مدیر مدرسه»، «سه تار»، «پنج داستان»، «چهل طوطی»، «دید و بازدید»، «سرگذشت کندوها»، «نفرین زمین» و در زمینه‌­ی ترجمه می‌توان به «بیگانه»، «قمارباز»، «مائده‌های زمینی» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سه تار می‌شنویم:

«در پاسگاه مرز زیاد معطلم نکردند. تذکره‌ام را بازرسی کردند. عکسش را با قیافه‌ام تطبیق نمودند، ورقه‌ی آبله‌ کوبی‌ام را که همان روز صبح در خرمشهر، به دو تومان گرفته بودم، دیدند و اجازه‌ی ورود دادند. شرطه‌ای (پاسبانی) پیش دوید. چمدانم را برداشت و جلو افتاد. از پاسگاه تا لب شط چندان فاصله‌ای نبود. بلم‌های دراز و نوک برگشته، با عرب‌های چفیه بسته و چوب به دست، کنار شط صف کشیده بودند و عربی بلغور می‌کردند. یکی از آن میان پیش آمد، با پاسبان مرز نجوایی کرد. چمدان را از او گرفت. گذاشت توی بلم. ما هر دو تا را جا داد، ولی راه نیفتاد. چهار نفر دیگر را هم سوار کرد؛ یک زن روبند بسته ولی چالاک، یک پاسبان دیگر و دو تا پیرمرد. و بعد راه افتادیم.

مه روی شط ایستاده بود و از میان آن، شبح کشتی‌های بزرگ نفت‌کش و بادبان قایق‌های کوچک، محو و گنگ پیدا بود. قایق چوبی دراز ما از وسط کشتی‌های بزرگ بخاری و قایق‌های بادبان‌دار نکره و قیر مالیده، می‌پیچید و مرا با چشمی از هم دریده و متعجب، از وسط این هیولاهای ترس‌آور در می‌برد. و آهنگ دسته جمعی بمی از دور، روی آب گل آلود شط می‌سرید و به سمت ما می‌آمد. من اولین بار بود که روی آب، در قایقی می‌نشستم. شنیده بودم که روی آب، حال آدم به هم می‌خورد، ولی به خود اطمینان داشتم. یکی دوبار وقتی پای یک نفت‌کش دو دکله دور می‌زدیم سرم گیج ‌رفت. ولی خودم را نگه داشتم و بعد حالم به جا آمد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
سه تار
18 دقیقه
بچه مردم
11 دقیقه
وسواس
36 دقیقه
لاک صورتی
14 دقیقه
وداع
18 دقیقه
زندگی که گریخت
21 دقیقه
آفتاب لب بام
22 دقیقه
گناه
30 دقیقه
نزدیک مرزون آباد
21 دقیقه
دهن‌کجی
49 دقیقه
آرزوی قدرت
73 دقیقه
اختلاف حساب
51 دقیقه
الگمارک و المکوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه تار
نویسنده
راویبهمن وخشور
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه تار

Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۱/۲/۱۲
این مجموعه داستان‌های معرکه هستش و بارها و هر شب گوش میدهم.
برای تمامی داستان‌های این مجموعه نقد و بررسی نوشتم.
ولی ترجیح می‌دهم اول از داستان سه تار شروع کنم.
جلال آل‌احمد نویسنده‌ای درون‌گرایی نیست که به درون خود فرورفته باشد و نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد بی‌توجه باشد. او دارای شخصیتی و و
اجتماعی واقع‌گراست. سه‌تار، نشان‌دهنده بخشی از اندیشه‌های نویسنده انتقاد او از برخی آسیب‌های اجتماعی‌، البته به‌شکل غیرمستقیم و همراه با چاشنی اثرگذار طنز است. افراطی‌گری و تک‌بعدی‌نگری‌، تقابل و کشمکش گروه‌های مختلف اجتماعی‌، فقر و تهیدستی و تضاد طبقاتی‌، سنت‌شکنی‌، علایق انسانی و مانند آن از موضوعات اجتماعی قابل‌بررسی در این داستان‌اند. این موضوعات که محسوسات و مشهودات اجتماعی نویسنده‌اند، با هنر و خلاقیت او آمیخته شده‌اند و داستان زیبای ‌سه‌تار محصول این آمیختگی است.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب صوتی سه تار کتابی بسیار جالب و جذاب است که توسط نویسنده‌ی بزرگ معاصر جلال آل احمد نوشته شده است این کتاب از سیزده داستان تشکیل شده است که همه آن‌ها بسیار زیبا و شنیدنی هستند من سال ها قبل در دوران نوجوانی این کتاب را خوانده بودم و از آن بسیار لذت برده بودم اما با گوش کردن به این کتاب صوتی باز هم خیلی از آن لذت بردم و واقعا تمام داستان هایش برایم بسیار جذاب بود. هر کدام از داستان های این کتاب موضوع خاص و مجزایی از سایر داستان ها دارد و شنونده به راحتی با شخصیت های داستان های مختلف کتاب رابطه برقرار میکند. با تشکر از کتابراه برای تهیه‌ی کتاب های بسیار شنیدنی جلال آل احمد و تشکر از آقای بهمن وخشور به خاطر روایت زیبایش (البته گاهی کلماتی را نادرست تلفظ میکنند ولی باز هم جای تشکر دارد)
مرتضی مخبری
۱۳۹۹/۶/۲
نمیشه گفت داستان‌های جلال خوب نیست اما به نظرمن توکتاب صوتی همه چیز به گوینده قصه مربوط میشه اصلا خوب نبود مخصوصا قصه بچه مردم کاش این قصه رو یک زن روایت میکرد. تا بتونه احساسات زن قصه رو به نحو احسنت منتقل کنه
سمانه منصوری
۱۳۹۸/۱۲/۲
فقط چون نویسنده جلال آل احمد هستش و اصولا جا افتاده که کلاس داره طرفدار ایشون بودن دوستان به حد اغراق آمیزی تعریف و تمجید میکنن. اگه نویسنده یکی دیگه بود واقعیت و حق مطلب ادا میشد.
S Ab
۱۴۰۱/۴/۲۸
داستانهای کتاب جالبه البته چند داستان اولی بهتر بود. لحن گوینده برای کتاب مدیر مدرسه خیلی مناسب بود👌🏻 اما برای این کتاب چندان خوب از آب در نیومد مخصوصا برای لاک صورتی و بچه مردم.
Mosayeb Torabi
۱۴۰۰/۹/۵
در اینکه جلال آل احمد از پیشگامان داستان نویسی کشور هست شکی نیست و من تقریبا همه آثارش رو مطالعه کردم
ولی حقیقتش این کتابش حاوی داستان‌هایی بود که اصلا چنگی به دل نمی‌زد و حوصله سر بر بود.
صدیقه طهماسبی بیرگانی
۱۴۰۲/۸/۲۷
داستان‌ها مثل همیشه بیشتر رنگ و بوی گذشته را داشت و نثر آشنای جلال و شیوه‌ی خاص نگارش او را می‌شد این جا هم دید..
صدای راوی، دل نشین و گوش نواز بود.
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۹/۸/۱۴
یکى دو تا داستان اول خوب بود اما فاصله زیادى با کارهاى خوب جلال داره در ضمن راوى بسیار خطى و یکنواخت میخونه و مزید بر علت عدم اقبال میشه
پریسا الوند
۱۳۹۹/۵/۱۹
من‌اولین کتابی که تو سن ۱۱ سالگی شروع کردم به خوندن بچه‌ی مردم جلال آل احمد بود یادش بخیر جز بهترین کتابهای که من خوندم 😭
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مثل بقیه نوشته‌های آقای آل احمد، داستانهای کوتاه در بطن زندگی مردم عادی جامعه، وبسیار روان وگویا، با تشکر از شما
نرگس ماهانی
۱۴۰۱/۵/۲۰
خیلی هم به نظرم عالی نبود. چون نویسنده جلال ال احمد. بود خوندم. ولی توقعم برآورده نشد.
Amin Rezapasand
۱۳۹۸/۱۱/۱۸
عالیه وقتی داستانو میشنوی یه حس و حال دیگه رو داری
Samin
۱۴۰۳/۱/۷
تمام کتاب‌های جلال آل احمد زیبا و دلنشین است
Aminkarami Karami
۱۴۰۱/۱۰/۲
سه تار جز کتاب‌های خوب جلال آل احمد هست ممنون از گوینده
الی بستار
۱۴۰۱/۲/۱۳
واقعا ادم دلش میخواد همش و تا انتها گوش کنه
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه تار

برای دریافت کتاب صوتی سه تار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.