معرفی و دانلود کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام

عکس جلد کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام

کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام، از چگونگی برخورد ائمه اطهار علیهم‌السّلام با مسئله خلافت و همچنین حکومت سخن می‌گوید. این کتاب به قلم متفکر شهید استاد مرتضی مطهری و از میان دستنویس های ایشان انتخاب شده است.

بیان تحلیلی زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام موجب آن می‌شود که پیشوایان دینی به عنوان نمونه‌های انسان مافوق و نه مافوق انسان و الگوهای عینی برای حیات فردی و اجتماعی معرفی گردند. استاد شهید مطهری در این کتاب به این مهم پرداخته و حیات سیاسی اجتماعی تنی چند از ائمه معصومین را به ویژه از نظر کیفیت برخورد با مسئله خلافت و حکومت تجزیه و تحلیل نموده است. پیشوایان بزرگواری که در این کتاب معرفی شده‌اند عبارتند از: امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام زین‌العابدین (ع)، امام جعفر صادق (ع)، امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام حسن عسکری (ع) و مهدی موعود (عج).

فصول کتاب، سخنرانی‌ها و بحث‌هایی است از استاد مرتضی مطهری در این مورد، که در زمان ها و مکان های مختلف ایراد شده‌اند. فصل اول را یک سخنرانی تحت عنوان «مشکلات علی علیه‌السّلام» تشکیل می‌دهد که در تاریخ 30/8/49 مطابق با 21 رمضان 1390 در حسینیه ارشاد ایراد گردیده است. فصل دوم متشکل از دو سخنرانی درباره «صلح امام حسن علیه‌السّلام» در بهار 1350 و در انجمن اسلامی پزشکان می‌باشد. فصل سوم، بحث کوتاهی است درباره امام زین‌العابدین علیه‌السّلام که استاد شهید در ادامه سخنرانی «خرافه سیزده» که در تاریخ 13/1/1349 برابر با 25 محرم 1390 در حسینیه ارشاد انجام شده است، به تناسب زمان ایراد نموده‌اند.

فصل چهارم، شامل بحثی درباره «امام صادق علیه‌السّلام و مسئله خلافت» است که به دنبال بحث «صلح امام حسن علیه‌السّلام» و بحث «مسئله ولایت‌عهد امام رضا علیه‌السّلام» طی دو سخنرانی در انجمن اسلامی پزشکان القاء گردیده است. فصل پنجم را یک سخنرانی تحت عنوان «موجبات شهادت امام موسی کاظم علیه‌السّلام» تشکیل می‌دهد که تاریخ ایراد آن 4/7/1349 مطابق با 24 رجب 1389 و محل آن حسینیه ارشاد بوده است.

فصل ششم مشتمل بر بحثی پیرامون «مسئله ولایت‌عهد امام رضا علیه‌السّلام» است که در دو سخنرانی و چنانکه اشاره شد در انجمن اسلامی پزشکان ایراد شده است. بخش هفتم را «سخنی درباره امام حسن عسکری علیه‌السّلام» تشکیل می‌دهد که استاد شهید آن را در ادامه یکی از سخنرانیهای «سیره نبوی» در سال 1354 و در مسجد جامع بازار تهران به مناسبت سالگرد ولادت آن حضرت بیان کرده‌اند. و فصل هشتم متشکل از دو سخنرانی پیرامون حضرت مهدی علیه‌السّلام می‌باشد که اولی تحت عنوان «عدل کلّی» در تاریخ 24/7/1349 مطابق با چهاردهم شعبان 1390 در حسینیه ارشاد ایراد شده، و دومی به فاصله یک هفته بعد تحت عنوان «مهدی موعود» در همان مکان انجام گرفته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ سی و یکم
مقدمه: مقایسه روش امام حسین (ع) با سایر ائمه (ع) (تقیه)
مشکلات علی (ع)
صلح امام حسن (ع) 1
صلح امام حسن (ع) 2
سخنی پیرامون امام زین العابدین (ع)
امام صادق (ع) و مسئلۀ خلافت1
امام صادق (ع) و مسئلۀ خلافت 2
موجبات شهادت امام موسی کاضم (ع)
مسئلۀ ولایتعهد امام رضا (ع) 1
مسئلۀ ولایتعهد امام رضا (ع) 2
سخنی دربارۀ امام حسن عسکری (ع)
عدل کلی
مهدی موعود
فهرست ها
فهرست آیات قرآن کریم
فهرست احادیث
فهرست اشعار عربی
فهرست اشعار فارسی
فهرست اسامی اشخاص
فهرست اسامی کتب و نشریات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام
نویسنده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-964-5600-05-9
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام

میلاد ابدالی
۱۳۹۹/۱/۱۳
این کتاب بنظرم باید مثه یه دارو ب تمام مردم ایران و هرجایی ک مسلمان هست تجویز بشه. ک با حقایق اشنا بشن و متوجه بشن ک تاریخ دائما در حال تکرار و ادم توی این فضای پر از فریب راه درست و مسیر درست رو تشخیص بده. ازین مدل کتابا و با همین محتوا لازمه هر انسان ک دنباله حقیقته. در راه ائمه قدم برداشتن هنره. و هنرمند واقعی کسیه ک توی این فضای امروزی بتونه قدم برداره
mohsen nourian
۱۳۹۹/۸/۲۲
مثل همیشه بسیار عالی. حقیقتا استاد شهید مطهری یکی از اندیشمندان بزرگ قرن حاضر هستند. هر وقت کتابی از ایشون میخونی در هر سنی و هر موضوعی احساس میکنید کتاب همین تازگی و برای شرایط امروز چاپ شده. خداوند بذ درجات این شهید بزرگوار بیافزاید🙏
Melika m ebrahimi
۱۴۰۲/۴/۱۴
مانند دیگر کتاب‌های مطهری با قلمی روان و سلیس وقایع رو دنبال می‌کند و دید کلی از جو حاکم بر دوره زندگی ائمه علیهم السلام به مخاطب عرضه می‌دارد.
عباس مرادی
۱۳۹۷/۳/۱۶
این کتاب خوبه ولی من داستان کامل زندگی حضرت سکینه رو میخوام قبلا نوشتم این خانم خیلی مظلومه ودر موردش اهل سنت روایات بدی نوشتن ممنون میشم
saeed sadeghi
۱۳۹۶/۸/۸
این کتاب در مورد قیام امام حسین و بیعت امام حسن با خوارج هستش عالیه. در تمام زمانه‌ها قابل تعمیم است
فه
۱۴۰۲/۱۰/۴
واقعا کتاب جذابی و من تو هر فرصتی پیدا میکنم میخونمش، بسیار عالی
احمد اله مرادی
۱۴۰۱/۱۰/۷
دنیای‌ای که برام دیکته شده تا اینکه خودت میخونی کلی باهم فرق داره کاش....
Hossein Hosseini
۱۳۹۹/۹/۲۵
عالی و واقعا مفید
ناهیده پاشایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
سلام بسیار عالی. کتاب پرباری هست
احمدرضا شیخ امیری
۱۴۰۲/۳/۴
واقعا کتاب خیلی خوبی هست
علی سپاهی
۱۴۰۰/۶/۲۲
بد نیست ولی قابل قبول بود
زهرا سلمانی
۱۴۰۰/۲/۱۱
کتاب خوبی بود توصیه میشه خوندنش
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام

برای دریافت کتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیه‌السلام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.