معرفی و دانلود کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)

عکس جلد کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)

کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه) از معروف‌ترین آثار آنتوان دو سنت اگزوپری است. داستانی که به شیوه‌ای سورئالیستی بیانی متفاوت از فلسفه دوست داشتن، عشق و هستی دارد. متن این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

داستان کتاب شازده کوچولو (The Little Prince) با سانحه‌ای همراه است. سانحه‌ای که موجب خلق این شاهکار شده است. در سال 1935، هواپیمای اگزوپری، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان‌جا فرود آمد. اما شازده کوچولوی داستان با خلبان بی‌نام، آشنا می‌شود. او داستانش را برای خلبان تعریف می‌کند که از اخترکی دور دست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف اخترک‌های دیگر خانه را ترک کند. او هم‌چنین برای خلبان از گل سرخ محبوبش می‌گوید که دل در گرو عشق او دارد، از دیگر اخترک‌ها تعریف می‌کند و از روباهی که او را این‌جا، روی زمین، ملاقات کرده است. خلبان و شازده چاهی را می‌یابند که آن‌ها را از تشنگی نجات می‌دهد اما در نهایت شازده کوچولو خلبان را در جریان تصمیم خود قرار می‌دهد و می‌گوید تصمیم گرفته به اخترک خانه‌اش بازگردد.

شاهکار اگزوپری، سومین داستان پرفروش قرن بیستم در سراسر تاریخ است. او طی این داستان از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام ب612 آمده، پرسشگر سوالات بسیاری از آدم‌ها و کارهای آن‌هاست. این اثر به بیش از 150 زبان مختلف ترجمه شده‌ و مجموع فروش آن به زبان‌های مختلف از دویست میلیون نسخه گذشته‌ است.

اما شازده کوچولو کیست؟ ساکنی از سیاره کوچک به اندازه یک خانه معمولی، که در آن‌جا گل بی‌همتایی دارد که مایۀ همه عواطف و دلخوشی‌ها و رنج‌هایش است. او هم رازی دارد که در پی داستان آشکار می‌شود. صداقت نویسنده در پی داستان اسرارآمیز شازده کوچولو، کاملا قابل احساس است. ساده سخن می‌گوید و دروغ نمی‌گوید، مانند بچه‌ها.

کتاب شازده کوچولو پس از انجیل پرخواننده‌ترین کتاب در سراسر جهان است. بر طبق یک نظرسنجی که در سال 1999 در فرانسه به عمل آمد و در روزنامه پاریزین به چاپ رسید، شازده کوچولو محبوب‌ترین کتاب مردم در قرن بیستم بوده و از این رو «کتاب قرن» نام گرفته است.

اگزوپری سعی دارد حقایق فراموش شده را یادآوری کند و معتقد است همه‌ی انسان‌ها در درون خود شازده کوچولویی دارند که باید درصدد پیدا کردن آن برآیند.

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupery) نویسنده و خلبان اهل فرانسه بود، وی 31 جولای سال 1944 در حین پرواز ناپدید شد. او آثاری به یادماندنی به یادگار گذاشت و مانند شخصیت‌های داستانی‌اش محبوب ماند.

در بخشی از کتاب شازده کوچولو متن دو زبانه می‌خوانیم:

بزرگترها حالا به من توصیه می‌کنند نقاشی مار بوا را از درون و بیرون کنار بگذارم و وقت و عمرم را صرف جغرافی، تاریخ، حساب و دستور زبان کنم. به این صورت بود که من در نقاشی اول و دومم کاملاً مأیوس شده بودم. بزرگترها هیچ وقت چیزی را درک نمی‌کنند و این برای بچه‌ها بسیار خسته کننده است که دائم همه چیز را به آن‌ها توضیح بدهند.

من باید شغل متفاوتی را انتخاب می‌کردم. پس از آن یاد گرفتم که چطور با هواپیما پرواز کنم. من همه دنیا را پرواز کردم. و جغرافی به من اجازه داد به خوبی به خودم کمک کنم. در یک چشم به هم زدن چین را با آریزونا از هم تشخیص بدهم. جغرافی آن چیزی است که زمانی که در شب گم شده باشید برای شما مفید خواهد بود.

در دوره زندگی، من با بسیاری از افراد معاشرت کردم. مدت زیادی را در میان بزرگترها زندگی کردم. آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرده‌ام. اما این نتوانست نظر من نسبت به آن‌ها را بهتر کند.

هر وقت من با یکی از آن‌ها برخورد می‌کردم به نظر می‌رسید روشنفکر شده‌ام. من تلاش می‌کردم نقاشی اول‌ام را که همیشه با خودم همراه داشتم را نشان بدهم. من می‌خواستم بفهمم آیا او کسی هست که واقعاً درک لازم را دارد یا نه. اما این جواب همیشه داده می‌شد که: این یک کلاه است، که در این صورت من نمی‌خواستم با آن شخص درباره مارهای بوا یا جنگل‌های بکر یا ستارگان صحبت کنم. می‌خواستم خودم را در سطح آن‌ها جا بزنم. من از بازی گلف و بریج و سیاست و انواع کروات صحبت می‌کردم و بزرگترها از اینکه با دوست خردمندی چون من آشنا می شدند خیلی خوشحال به نظر می‌رسیدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)
نویسنده
مترجمعباس شادلو
ناشر چاپینشر وزرا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-6323-50-3
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)

فاطمه
۱۴۰۲/۵/۱۸
این کتاب زیبا اولین کتاب کامل انگلیسیه که من خوندمش، واقعا کتاب قشنگیه متن ساده و دلنشینی داره، شروع خوبیه برای کسایی که زبانشون در حد متوسطه، میتونین کنارتون دفترچه داشته باشید تا کلماتی که نمیدونید رو با ترجمه بنویسین البته ترجمه این کتاب خیلی روان تر از ما بقی ترجمه‌ها بود که میتونست بهتر هم بشه. در کل موفق باشین و ممنون از کتابراه
زهرا حسنی
۱۴۰۲/۵/۱۴
نیاز به تعریف نداره. شاهکاری مناسب همه سنین. حتما بخونید
البته مترجم‌های مختلفی وجود دارند. نمونه‌ها مطالعه کنید و ترجمه‌ای که می‌پسندید رو انتخاب کنید
اسماعیل رجبی فلاح نژاد
۱۴۰۲/۸/۲۴
خیلی‌ عالی در عین سادگی خییلی آموزنده و پر محتواست
فاطمه لهردی
۱۳۹۸/۹/۱۹
عالییییی بوووود مثل همیشههه
سپیده جمالی
۱۳۹۸/۹/۱۵
نیازی به تعریف نیس فوق العادس
Mahmood Alavi
۱۳۹۸/۷/۱۹
کتاب عالی و بسیار جالبیه
shaghayegh rahnama
۱۳۹۸/۱/۲۹
نیاز به تعریف نداره عالی
مهتاب دمیرچی
۱۴۰۲/۱/۸
تمرین زبان با شازده کوچولو عالیهههه
ادریس سلامت
۱۴۰۱/۲/۲۴
باید چند بار خوند این کتاب رو عالی بود
مجید خورشیدی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
عالیه، یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده
R shahvali
۱۳۹۹/۱۲/۵
بسیار کاربردی و عالی
محمدحسین ملاداوری
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
خیلی خیلی عالیییییی
Zahra A
۱۳۹۹/۴/۱۸
واقعا عالییی بود
محبت عزتى
۱۳۹۸/۱/۱۱
عاااالی بود
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه)

برای دریافت کتاب شازده کوچولو (متن کامل و دو زبانه) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.