معرفی و دانلود کتاب شازده کوچولو

عکس جلد کتاب شازده کوچولو
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو اثری معروف و جهانی به قلم آنتوان دو سنت اگزوپری، ماجرای خلبانی است که به ناچار در صحرای آفریقا فرود می‌کند و در آنجا به پسربچه‌ای برمی‌خورد که شاهزاده‌ای از سیاره‌ی دیگر است. پسربچه‌ داستان سفرهای خود در سیاره‌های گوناگون برای کشف مفهوم حقیقی زندگی را برای خلبان تعریف می‌کند.

گاه بعضی از داستان‌ها به درجه‌ای می‌رسند که فرهنگ‌ساز می‌شوند. کتاب شازده کوچولو (The Little Prince) یکی از این داستان‌هاست. این رمان، کتاب قرن فرانسه شناخته شده و بیش از آن که تنها داستانی ساده باشد، ‌ فلسفه‌ای بزرگ و شگفت را درون خود دارد.

کتاب شازده کوچولو اثر مهمی به ‌شمار می‌آید، بر طبق یک آمار رسمی این کتاب به بیش از 300 زبان ترجمه و بیش از 200 میلیون نسخه به فروش رسیده است. شازده کوچولو با 400 میلیون خواننده از پرخواننده‌ترین کتاب‌های تاریخ به حساب می‌آید.

هیچ اثری به اندازه‌ی شازده کوچولو شخصیت‌ها و موقعیت‌های گوناگون را چنین شگفت‌انگیز توصیف نکرده است. شخصیت شازده کوچولو در عین حال که با موضوع‌های خیالی درگیر است، بسیار واقعی جلوه می‌کند.

آنتوان دو سنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupery) با قلم توانمندش حس تلخ کشمکش میان خلبان و طبیعت خشن پیرامونش را که البته برای خود او تجربه‌ای واقعی است به رشته تحریر در آورده؛ تجربه‌ی گم شدن او در بیابان، به باورپذیر و بی‌همتا کردن داستان کمک شایانی نموده است.

هنگام خواندن ماجراهای سفرها و رنج‌های شازده کوچولو ذهن با مفاهیم فلسفی گوناگونی مانند قدرت، فناپذیری و تنهایی درمی‌آمیزد. درگیر شدن با اینگونه مسائل فراواقعی به کودک این توانایی را می‌دهد که در زندگی واقعی‌اش با مسائل و موضوع‌های گوناگون رو به رو شود و با دیدن رفتار مسئولانه‌ی شازده کوچولو و طمع‌کاری‌های مرد تاجر به تفکر درباره‌ی مفاهیم مالکیت و تصرف بپردازد.

روابط شازده کوچولو با دیگران به شما می‌آموزد تا مفاهیمی چون دوستی را ارزش گذاری، و با دید معصومانه‌ی او، تفکر و ارزش‌های از پیش تعیین شده‌ی خود را بازنگری کنید.

این کتاب الگوهای رفتاری مناسبی را به کودکان آموزش می‌دهد برای مثال شازده کوچولو به هیچ وجه تا پاسخ پرسش خود را نیافته بود، آن را رها نمی‌کرد. این موضوع به کودکان کمک می‌کند تا همیشه برای پاسخ پرسش‌هایشان تلاش کنند و درستی این پاسخ‌ها را نیز امتحان کنند.

در بخشی از کتاب شازده کوچولو می‌خوانیم:

شازده کوچولو گفت: «چیزی که کویر رو قشنگ می‌کنه، چاه آبیه که در خودش قایم کرده...»

به ناگاه با فهمیدن راز درخشش باشکوه شن‌ها شگفت‌زده شدم. وقتی پسر کوچکی بودم، در یک خانه‌ی قدیمی زندگی می‌کردم که بنا به افسانه‌ای قدیمی، گنجی در آن مدفون بود... البته هرگز کسی نتوانست آن را پیدا کند؛ شاید هم کسی درصدد جستجوی آن برنیامد. اما این گنج، خانه را افسون کرده‌بود. خانه‌ی من رازی در عمق قلبم پنهان کرده بود...

رو به شازده کوچولو کردم و گفتم:

- همین‌طوره؛ چه خانه باشم چه ستاره یا صحرا، چیزی که باعث می‌شه زیبا به نظر برسن، درونشونه.

- خوشحالم از اینکه با روباه هم عقیده هستی.

وقتی شازده کوچولو به خواب رفت، او را بغل کردم و به راه افتادم. نگران بودم. گویی گنجی شکستنی را با خودم حمل می‌کردم؛ حتی به نظرم ‌رسید که چیزی در وجود من شکننده‌تر از این در روی زمین وجود ندارد. در زیر نور مهتاب، به آن پیشانی رنگ پریده، به آن چشمان بسته و طره‌های گیسوانی که با وزش باد می‌لرزیدند، نگاه کردم و با خودم گفتم: «چیزی که اینجا می‌بینیم فقط یک پوسته است، اصل‌رو نمی‌شه دید...»

بر روی لبان نیمه بازش یک نیم خنده نشسته بود. یکبار دیگر با خودم گفتم:

- آنچه باعث شده که به شدت تحت تأثیر شازده کوچولو قرار بگیرم، وفاداری‌اش به یک گُله. این تصویر همان گل سُرخه که در وجودش همچون شعله‌ی چراغی می‌درخشه، حتی زمانی که خوابیده...

و من باز هم او را شکننده‌تر از آنچه که تصورش را می‌کردم یافتم. می‌باید از این چراغ محافظت کرد، چرا که یک وزش باد می‌توانست ‌آن‌ را خاموش کند. در حالی که همچنان راه می‌رفتم، با برآمدن روز چاه را پیدا کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شازده کوچولو
نویسنده
مترجمدنیا مملکت دوست
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-96850-3-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شازده کوچولو

مهدرا .
۱۴۰۰/۱۱/۱
با این که برای گروه سنی کودکان نوشته اما درس‌هایی در آن نهفته است که تا مرگ هم باید به روی آن‌ها کار کرد.
Talbi
۱۴۰۲/۴/۱۵
بی نظیر بود کتابی قابل تأمل در باره‌ی مفهوم واقعی زندگی که در طی فرآیند بزرگ شدن کم کم فراموشمان میشود
Niayesh .r
۱۳۹۹/۱/۷
خیلی زیبا بود. با زبون ساده بیان شده بود ولی خیلی مفهومی بود!: )
مهشید فرجادفرد
۱۳۹۹/۹/۱۶
به دل میشینه کتاب اما خیلی عمیق نیست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب شازده کوچولو

برای دریافت کتاب شازده کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.