معرفی و دانلود کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان

عکس جلد کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان

کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان اثر پدرام حکیم زاده، شامل اشعاری از شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب و مجموعه‌ای از نقاشی‌های جهان در رابطه با مفهوم شب در ادبیات و هنر است.

کلمه و تصویر از دیرباز دو نوع ابزار بیانی برای ارتباط میان انسان‌ها بوده است. از یک سو در هنرهایی مانند نقاشی، گرافیک و سینما بیشتر از تصویر و در هنرهایی مانند شعر، رمان و نمایش بیشتر از کلمه استفاده می‌شود. از سوی دیگر در سرزمین‌های مختلف از نظر پیشینه‌ی هنری، هنرهای کلامی و در سرزمین‌های دیگر هنرهای تصویری رواج و ارزش بیشتری داشته است. در سرزمین‌های شرق و به ویژه ایران، شاعران با ذوق و قریحه، کلمه را با سعدی، فردوسی، حافظ و... به اوج رساندند. در سرزمین‌های غربی و به ویژه اروپا، نقاشان غربی با مکتب‌ها و سبک‌های مختلف، هنری، ارزش‌های تصویری متعالی را به جهان عرضه داشتند. از هم نشینی دو نوع وسیله بیانی از دو سرزمین با فرهنگ‌ها فاصله و از دو تاریخ با فاصله چند قرن، ارزش‌های هنری جدیدی خلق خواهد شد مانند تلاقی دو دریا (محمع البحرین) در تعبیر قرآنی آن و یا دو بی نهایت که انسان را به درک جدیدی از هستی می‌رسانند.

در بخشی از کتاب شب‌های حافظ می‌خوانیم:

با دلارامی مرا خاطر خوش است
کز دلم یک باره برد آرام را
ننگرد دیگر به سرو اندر چمن
هر که دید آن سرو سیم اندام را
صبر کن حافظ به سختی روز و شب
عاقبت روزی بیابی کام را

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-7811-86-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان

برای دریافت کتاب شب‌های حافظ: شب در اشعار حافظ و آثار نقاشان جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.