معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها

عکس جلد کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها

کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها به قلم دئو شائو و حسن سیف، به بررسی روند کلی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان دانشجویان دانشگاه دودوما می‌پردازد.

برای انجام این بررسی به گروهی از دانشجویان دانشگاه دودوما پرسشنامه‌ای داده شد که در کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها‏‫ (International Journal of Computer Applications) نتایج آن‌ واکاوی می‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد اغلب دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی بسیاری مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس‌، بلاگ‌ها و ویکی‌ها جهت ارتباطات، فعالیت‌های کلاسی، یادگیری آنلاین و ارتباط با معلمان استفاده می‌کنند. به طور کلی، پذیرش شبکه‌های اجتماعی آنلاین از سوی دانشجویان دانشگاه اعلام می‌کند که شبکه‌های اجتماعی آنلاین این قدرت را دارند تا دیوار کلاس‌ها را مرتفع‌تر کنند و دانشجویان را به عنوان متفکران بزرگ دنیا نشان دهند و صدای آن‌ها را به دنیای محلی و جهانی برسانند.

با توجه به نفوذ شبکه‌های آنلاین در جوامع امروزی، بکارگیری آن‌ها در محیط‌های دانشگاهی تبدیل به یک موضوع اصلی شده است. دانشجویان با استفاده از این شبکه‌ها، می‌توانند درباره موضوع ویژه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشند و ارتباط برقرار کنند. اساتید نیز با به اشتراک گذاری مطالب علمی، به ارتقای علمی دانشجویان کمک می‌نمایند.

با پیشرفت‌هایی که در فناوری تلفن همراه صورت گرفته، وجود شبکه‌های آنلاین در تمامی ابعاد جامعه امروزی نفوذ یافته است.

دئو شائو (Deo Shao) در این کتاب بررسی بیشتری را در مورد مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین به ویژه برای اهداف آموزشی و یادگیری توصیه می‌کند.

اگرچه این بررسی محدود به یک گروه از دانشجویان دانشگاه دودوما بود اما این اطلاعات نشان می‌دهد که چگونه دانشجویان در تانزانیا از رسانه‌های اجتماعی برای آموزش رسمی و غیررسمی و ارتباطات استفاده می‌کنند. مشخص شد که بیشتر دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای اهداف یادگیری استفاده می‌کنند. بیشتر فعالیت‌های یادگیری، مربوط به جستجو کردن دانشجویان در مورد مطالب درسی‌شان است.

از طرف دیگر، دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده که سهل‌الوصول است استفاده می‌نمایند (40.8%).

شبکه‌های اجتماعی آنلاین محبوبیت زیادی را به دست آورده‌اند و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده‌اند. اینگونه بسترها در میان دانشجویان بسیار مورد توجه هستند و به آن‌ها در برقراری ارتباط با یکدیگر، جامعه محلی و جهانی کمک می‌کند (هال و گِی4، 2003).

افزایش چشمگیری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تانزانیا دیده شده، اما پیش از این کتاب هیچ‌گونه ارزیابی در جهت استفاده از این رسانه‌های اجتماعی در میان دانشجویان، هیچ مطالعه‌ای صورت نگرفته بود.

در بخشی از کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها می‌خوانیم:

نظریه‌های یادگیری، اثر باور نکردنی بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی آنلاین در حوزه یادگیری دارد. یک نظریه خاص، مربوط به رفتارگرایی است. طرفداران رفتارگرایی بر این باورند که دانشجو بایستی قادر باشد به محرک‌های خارجی در طول فرآیند یادگیری پاسخ دهد.

شبکه‌های اجتماعی آنلاین می‌توانند با قرار دادن محرک‌های خارجی برای دانشجویان، امکان تبادل‌ نظر با دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی را فراهم نمایند. یافته‌های کیو و همکاران (2008)، در ارتباط با نظریه یادگیری اجتماعی نشان می‌دهد که مردم از طریق مشاهده، تقلید و مدل‌سازی، از یکدیگر می‌آموزند.

شبکه‌های اجتماعی آنلاین می‌توانند انگیزه لازم برای دانشجویان و فرصت‌هایی برای بازتولید مطالب و فرصت‌هایی از آنچه آموخته‌اند را فراهم نماید. دیگر نظریه یادگیری مربوط به ساختارگرایی است که تکیه بر فرهنگ و محیط به عنوان بخشی از فرآیند آموزشی یادگیری. (سایت Computerweekly. com، 2014) یادگیری از طریق تعامل دانشجویان با یکدیگر ایجاد شده است.

شبکه‌های اجتماعی آنلاین، راهی را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند تا در مکان‌های مختلف و به روش مستقل با یکدیگر تعامل داشته باشند. دانشجویان می‌توانند بر اساس محیط مبتنی بر وب اطرافشان آموزش ببینند و به جامعه‌ای از دانش‌آموختگان تبدیل شوند. (جکوب و توماس، 2009).

شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند فیس‌بوک، واتس‌اَپ و گوگل پلاس ویژگی‌هایی دارند و به کاربران امکان تشکیل گروه و عضو شدن افراد دیگر را می‌دهد تا علایق مشترک خود را دنبال کنند و با همکاری یکدیگر آموزش‌هایی را دریافت کنند؛ بنابراین شبکه‌های اجتماعی آنلاین می‌توانند نقشی در رویکرد شناختی داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
پیشگفتار
مقدمه
پیشینه کتاب
تحقیقات مرتبط
روش‌شناسی
نتایج و بحث‌ها
نظریه یادگیری و شبکه‌های اجتماعی آنلاین
نتیجه‌گیری
تحقیقات آینده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها
نویسنده،
مترجمهانیه عظیم زادگان، مهدی پاشایی کورعباسلو
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-622-6198-96-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها

برای دریافت کتاب شبکه‌های اجتماعی آنلاین در بین دانشگاه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.