معرفی و دانلود کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای

عکس جلد کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای

کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای نوشته‌ی جی. کیم دریتی، به عنوان راهنمایی جامع، کاربردی و تخصصی، مشاغل گوناگون رشته‌ی کتابداری را بررسی می‌کند.

ایده‌ها، توصیه‌ها و منابع ذکر شده در کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات (LIS career sourcebook)، با هدف کمک به شما برای هدایت نقاط کلیدی رشد حرفه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. برخی از منابع رشته‌ی علوم کتابداری و اطلاعات و منابع بسیاری نیز از سایر حوزه‌های علمی، برای مثال تجارت یا روانشناسی یا رسانه‌های اجتماعی هستند.

هدف جی. کیم دریتی (G. Kim Dority) نویسنده‌ی کتاب از معرفی این منابع، قرار دادن شغل کتابداری و اطلاع رسانی در بستری گسترده‌تر بوده است که اغلب در این بستر اجرا می‌شود، ضمن اینکه بدون توجه به مخاطبانی که در ابتدا هدف برخی از منابع بودند، بهترینشان معرفی شده‌اند.

بدون توجه به اینکه کدام یک از مسیرهای حرفه‌ای کتابداری و اطلاعات را انتخاب می‌کنید، نویسنده‌ی اثر این باور را دارد که حرفه‌ای با فرصت‌هایی رو به گسترش انتخاب کرده‌اید، با وجود اینکه ممکن است آن فرصت‌ها همان‌هایی نباشند که در ابتدای راه تصور می‌کرده‌اید.

در بخشی از کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات می‌خوانیم:

چه دانشجو باشید، به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌ یا فرد مجرب و باسابقه‌ای باشید که دنبال فرصت شغلی جدیدی می‌گردد، در هر صورت اگر کارهایی در گذشته انجام داده‌اید که ارزش حرفه‌ای شما را به کارفرمایان نشان می‌دهد، حتماً سعی کنید آن‌ها را یادآور شوید. ابزارهای اینترنتی اشتراک اطلاعات (مثل آلبوم کاری الکترونیکی یا چیزی شبیه یک پروفایل قوی لینکداین) به مراتب این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

اولین چیزی که در مرحله‌ی درخواست شغل به آن نیاز دارید، رزومه است. باید به روش‌های مختلف، مهارت‌ها و تخصص‌هایتان را در معرض دید قرار دهید، پس رزومه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که هم به صورت نسخه‌ی چاپی و هم برای مشاهده در اینترنت قابل استفاده باشد. سعی کنید در رزومه‌تان بر مهارت‌ها و تخصص‌هایی تأکید کنید که به شغل درخواستی شما بیشتر مرتبط هستند.

کتاب تکنیک‌های نوشتن رزومه و انجام مصاحبه: راهنمایی برای کتابداران اثر رابرت آر. نیولن راهنمای خوبی در این زمینه است. ولی برای آگاهی از نکات و تکنیک‌های به روزتر، بهتر است به مرکز کار‌یابی دانشکده‌تان مراجعه کنید و همچنین از افرادی که می‌توانند رزومه‌ی شما را بازبینی کنند، مشورت بگیرید (معمولاً این مراکز درصورتی‌که دانشجو یا فارغ‌التحصیل آن دانشگاه باشید، به شما خدمات ارائه می‌دهند).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. دنیای کتابداری و اطلاعات
2. گزینه‌های آموزشی در کتابداری و اطلاع‌رسانی
3. پیدا کردن شغل در حرفه‌ی کتابداری و اطلاع‌رسانی
4. حرفه‌تان را از همان آغاز، درست شروع کنید
5. یادگیری
6. شبکه‌ی حرفه‌ای خودتان را ایجاد کنید
7. یک نما نام حرفه‌ای برای خودتان بسازید
8. مدیریت
9. رهبری
10. در مسیر استقلال
11. دوران گذار: یافتن فرصت‌های جدید در خلال تغییر و تحولات
پیوست: گروه‌های انجمن کتابخانه‌های آمریکا، انجمن کتابخانه‌های کانادا و...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای
نویسنده
مترجمعصمت مومنی، علیرضا عبودیت، فاطمه علی زاده
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات339
زبانفارسی
شابک978-600-241-096-2
موضوع کتابکتابداری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای

برای دریافت کتاب شغل‌های کتابداری و علم اطلاعات: مدیریت ارتقای فعالیت‌های حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.