معرفی و دانلود کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل

عکس جلد کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل

کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل نوشته کرن یارهی میلو، به بررسی دیدگاه‌های رهبران در کشورهای مختلف، تحلیل اطلاعات و سنجش اهداف آن‌ها در روابط خارجی‌شان می‌پردازد. این کتاب همچنین به شکاف‌های موجود در منابع فعلی از طریق پیشبرد و آزمایش چارچوبی که آن را تز گزینشی عام می‌نامند، می‌پردازد.

همواره این سوال مطرح بوده که سیاست‌گذاران، اهداف دشمنان خود را از چه طریق درک می‌کنند، این امری مهم و بنیادی در روابط بین‌الملل و امور جهان است. مطمئناً رهبران کشورها از انگیزه و دیگر کارهای سیاست‌گذاران دیگر کشورها به طور کامل آگاه نیستند اما این به معنای عدم توانایی آنان در به دست آوردن اطلاعاتی درباره اهداف و تصمیم‌های دشمنانشان نیست.

کتاب شناخت دشمن (Knowing the Adversary) نشان می‌دهد که شماری از سیاست‌گذاران از نتایج قضاوت‌های تصمیم‌گیرندگان دیگر کشورها تأثیر می‌پذیرند و نشانگرهای آن‌ها معتبر فرض می‌شوند. تصمیم‌گیرندگان به نتایجی در مورد اهداف دشمن می‌رسند، منطقی که توسط آن‌ها در شرح ارزیابی‌های خود به دیگران ارائه خواهد شد و سیاست‌های خارجی مورد انتخاب آن‌ها در پیچیدگی و تنوع این پدیده به نمایش درمی‌آید که کرن یارهی میلو (Keren Yarhi-Milo) همه این موارد را در سه دوره تاریخی متفاوت در این کتاب بررسی کرده است.

در بخشی از کتاب شناخت دشمن می‌خوانیم:

در 28 می ‌1937، چمبرلین پس از بالدوین به نخست‌وزیری رسید. تقریباً هم‌زمان هندرسون جایگزین فیپس به عنوان سفیر انگلیس در برلین شد. باور هندرسون به صداقت اهداف اعلام شده آلمان، تمایل به پذیرش ادعاهای اراضی اعلام شده توسط نازی‌ها در دهه 1930، توافق سر موفقیت سیاست باج‌دهی و روابط شخصی قوی با مقامات آلمانی به سرعت او را تبدیل به سفیر مورد اعتماد چمبرلین کرد اما همچنین هدف تمسخر و انتقاد وزارت خارجه قرار گرفت. در این زمان گزارش‌های آشفته‌سازی به وزارت خارجه در ارتباط و مقاصد هیتلر در بهره‌برداری از احتمال جنگ بین ایتالیا و انگلیس برای تصرف چکسلواکی، اتریش و مجارستان می‌رسید. همان‌گونه که سار می‌گوید‌: «در مورد جاده قدیم شرق - بغداد دوباره صحبت می‌شد.» بعضی مقامات در مورد صحت این گزارش‌ها پرسش می‌کردند. هندرسون در ابتدای جولای گفت که او «واقعیت مقاصد خصمانه آلمان علیه بریتانیای کبیر را باور نمی‌کند مگر اینکه از توافق دریایی عدول کند». هندرسون در ادامه افزود‌: «چنین گامی به طور کاملاً قطعی مقاصد نهایی (آلمان) را آشکار می‌سازد. در غیر این صورت، با وجود آن نباید با آن روبه‌رو شویم و به آن اعتماد کنیم.»

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر نویسنده
مقدمه
فصل اول: نظریه‌های مقاصد و مسئله توجه
فصل دوم: نشانگرهای معاصر آلمان نازی و وقوع جنگ جهانی دوم، 1939-1934
فصل سوم: ادراک‌های تصمیم‌گیرندگان بریتانیا در مورد مقاصد آلمان نازی
فصل چهارم: ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی بریتانیا از مقاصد آلمان نازی
فصل پنجم: دوران کارتر و فروپاشی تنش‌زدایی 1980-1977
فصل ششم: ادراک‌های تصمیم‌گیرندگان آمریکا در مورد مقاصد شوروی
فصل هفتم: ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا از مقاصد شوروی
فصل هشتم: نشانگرهای مقاصد شوروی و پایان جنگ سرد، 1988-1985
فصل نهم: ادارک‌های تصمیم‌گیرندگان آمریکا در مورد مقاصد شوروی: پایان جنگ سرد
فصل دهم: ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا از مقاصد شوروی
فصل یازدهم: خلاصه‌ها و دستاوردها
پیوست‌: خلاصه فرضیه‌ها
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل
نویسنده
مترجممسعود منزوی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات526
زبانفارسی
شابک978-622-248-024-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل

مجید Tav
۱۳۹۹/۸/۲۰
یعنی خود مترجم بشینه ترجمه‌ی خودشو بخونه تا دو روز سرگیجه و مشکل گوارشی خواهد داشت، نمی‌دونم چطوری مجوز می‌گیرند برای ترجمه،..
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل

برای دریافت کتاب شناخت دشمن: رهبران، اطلاعات و ارزیابی مقاصد در روابط بین الملل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.