معرفی و دانلود کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره

کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره اثر فرانسین پروز به موضوع شکم‌پرستی می‌پردازد که شاید یکی از کم‌ضررترین گناهان است، اما احتمال می‌رود فراگیرترینشان باشد.

کتاب صوتی شکمبارگی (Gluttony) چهارمین کتاب از مجموعه هفت گناه کبیره است. بنا به سبب علایق افراطی‌مان، شیفتگی‌مان به چشیدن جدیدترین غذاها در مدرن‌ترین و گرانقیمت‌ترین رستوران‌ها و ترس وسواس‌گونه و ظاهراً متناقضمان از چاق شدن می‌توان چنین نتیجه گرفت که ما به فرهنگ شکمبارگان دچار شده‌ایم. اگر شکمبارگی حقیقتاً گناهی کبیره باشد، کسی بین ما هست که گناهکار نباشد؟

فرانسین پروز (Francine Prose) در این کتاب ساختار متافیزکی غذا و خوراکی و میل به آن را مزه مزه می‌کند و زیر و رو کردن این ساختار متافیزیکی، مخاطب را به این نتیجه‌گیری ناگزیر نزدیک می‌کند که تصور رایج از شکمبارگی زندگی آمریکایی متعادل، خودش نامتعادل و افراطی و همچون نوعی گناه کبیره است.

هفت گناه کبیره در سنت مسیحی (غرور، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری) فهرست تعدیل شده همان هشت عمل شیطانی (تکبر، حرص و آز، بی‌بندوباری، خودستایی، شکمبارگی، غضب، غم و یأس) است که راهبی یونانی به نام اِواگریوس پونتیکوس (Evagrius Ponticus) به دست داده بود، فهرستی که پاپ گرگوری در قرن شانزدهم با جایگزینی تن‌پروری به جای غم و یأس آن را به هفت گناه مهلک یا کبیره تقلیل داد. 

در سنت مسیحی ارتکاب این گناهان مستوجب دوزخ است و راه بخشایش این گناهان نیز دست‌کم با یکی از دو طریق ذیل میسر می‌شود: راه اول: برگزاری مراسم مذهبی اعتراف، راه دوم: توبه و پرهیز همیشگی.

در مجموعه پیش رو در باب این هفت گناه کبیره که به همت کتابخانه‌ عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد انتشار یافته است سعی شده تا در قالب مجلدهای مجزا و از چشم‌انداز جهان امروز، به‌ویژه سنت فرهنگی مغرب‌زمین، به استفسار از هر یک از این گناهان در گذشته و امروز و به‌ویژه در سنت مسیحی پرداخته شود. در این راه سعی شده تا با به کارگیری زبان‌های مختلف (جِد و طنز)، وضعیت اسفبار، انسدادها و وضعیت متناقض حاصل از ارتکاب این گناهان در جهان امروز به تصویر کشیده شود. 

در قسمتی از کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره می‌شنویم:

از قدیم‌الایام موضوع شکمبارگی گاهی بهانه‌ای است برای توصیف و تحسین کیفیت و خوشمزگی غذاهایی که شکمبارگان می‌خورند. سال‌ها پیش، در ایستگاه قطار کنار دو زن جذاب درشت هیکل نشسته بودم که سرشان گرم بحثی داغ در مورد مشکلات و سختی‌های رژیم غذایی بود، چیزی نگذشت که شصتم خبردار شد این بحث دستاویزی است برای توصیف پرشور و شعف لذت‌های چاق شدن که مجبور بودند از آن اجتناب کنند.
یکی از زن‌ها گفت: «همیشه خوب پیش می‌روم تا این که دختر خواهرم با یک ظرف مرغ بریان برشته از راه می‌رسد. مگر می‌شود در برابر پوست نمکی‌اش مقاومت کرد؟»
دوستش هم گفت: «با این چیزها اشتهایم تحریک نمی‌شود. مشکل اصلی من کیک‌های وسوسه‌انگیز همسایه‌مان است. فقط برای کرم روی کیکش از نیم کیلو کره استفاده می‌کند.» و همین طور ادامه دادند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
بخش اول: آیا شکمبارگی گناه است؟ - قسمت اول
20 دقیقه
بخش اول: آیا شکمبارگی گناه است؟ - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش اول: آیا شکمبارگی گناه است؟ - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش دوم: مزد گناه - قسمت اول
36 دقیقه
بخش دوم: مزد گناه - قسمت دوم
11 دقیقه
بخش سوم: مزد واقعی گناه
25 دقیقه
بخش چهارم: لحظات خوش شکمبارگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجمنسترن ظهیری
راویشیما درخشش
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره

Abdullah Emrahi
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
کتاب خوبیه اما کتاب "تن پروری" فوق العاده بود. به پای اون اصلا نمیرسه.
افسون
۱۴۰۱/۸/۴
کتاب خوبیه و راهای کاربردی را ذکر کرده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب صوتی شکمبارگی: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.