معرفی و دانلود کتاب شیر سیاه

عکس جلد کتاب شیر سیاه
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیر سیاه

کتاب شیر سیاه اثر الیف شافاک رمانی شجاعانه، شگفت‌انگیز و جذاب است که به زندگی عاشقانه‌ی زنان پرداخته.

شافاک در کتاب شیر سیاه (Black Milk) به بررسی دوره‌ی پس از عشق، دوره‌ای نابسامان و اندوه‌بار ولی گذرا در زندگی و مسائل زنان پرداخته و به دو صورت روایت شده است. یک قصه و یک گزارش که در دل رمان بیان شده. داستان کتاب مربوط به زندگی خود نویسنده و همه‌ی بانوانی است که قصد دارند تشکیل زندگی داده، ازدواج کرده بچه‌دار شوند، ولی از این بابت اطمینان ندارند و مدام با خود در جدال هستند. شیر سیاه به بررسی زنان مختلف در طول تاریخ می‌پردازد، زنانی که اغلب شباهت زیادی با خود نویسنده دارند.

نویسنده، در این اثر هیجان‌انگیز مراحل زندگی یک زن از جمله مجردی، عاشق شدن، ازدواج، بارداری، دوران افسردگی بعد از زایمان و بزرگ کردن کودکان و... را بیان می‌کند، او که خود مادر دو فرزند و فارغ‌التحصیل مطالعات زنان است، درگیری‌های ذهنی و روحی یک زن را به با نگارشی جذاب به خوبی شرح داده و در نهایت به مخاطب این امید را می‌دهد که می‌تواند از پس این مشکلات برآمده و زندگی را دوباره به شکلی معجزه‌وار بازسازی و یا از نو شروع کند. او همه‌ی آثارش را با این آرزو می‌نویسند که در ذهن ماندگار شده و ردی از خود باقی بگذارد، جز این کتاب که مانند نوشته‌ای روی آب است و همین که خوانده شود، فراموش خواهد شد.

شیر سیاه، روایت سفر پرفراز و نشیب خود الیف شافاک (Elif Shafak) است. او با درک بهتر جنبه‌های مختلف و متناقض شخصیتش که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داراست، به دنبال رسیدن به تعادلی میان این جنبه‌ها و یا حداقل شخصیتی واحد است. نویسنده با در آمیختن تجربه‌های شخصی خود با زندگی نویسندگان بزرگی همچون سیلویا پلات، ویرجینیا وولف، آلیس واکر و زلدا فیتزجرالد، در جستجوی راه حلی کاربردی برای ناسازگاری‌های مابین خلق هنری و اجرای کامل نقش مادری است، زیرا که شافاک، بعد از تولد اولین فرزندش، به افسردگی بعد از زایمان و بحران روحی سختی دچار شد. احساس گناه، اضطراب و دلهره در رابطه با اینکه آیا می‌تواند مادر خوبی باشد او را آسوده‌ نمی‌گذاشت. به همین علت، از نوشتن دست کشید و باور خود، قدرت کلمات را به طور کامل از یاد برد.

اِلیف شافاک در سال 1971 در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمده و دوران کودکی و جوانی‌اش در آنکارا، مادرید، عمان، کلن، استانبول، بوستون، میشیگان و آریزونا گذرانده است. او دانش آموخته‌ رشته‌ی روابط بین‌الملل از دانشگاه فنی خاورمیانه (آنکارا) است. همچنین دوره‌ی کارشناسی ارشدش را در همان دانشگاه در رشته‌ی مطالعات زنان و دوره‌ی دکتری را در رشته‌ی علوم سیاسی به پایان رساند.

الیف شافاک از داستان‌نویسان مشهور و به نام ترکیه است او کتاب‌هایش به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده‌ و کتاب «ملت عشق» او بیش از ششصد هزار نسخه فروش داشته است. شافاک جایزه‌ها و افتخارات بین‌المللی بسیاری به دست آورده و توانسته برای خود شهرت فراوانی در جهان کسب کند.

در بخشی از کتاب شیر سیاه می‌خوانیم:

ظهر استانبول بود. سوار کشتی بخار «کولی» بودم. به خاطر حرکت رقص‌گونه‌اش در آب‌های آبی و جابه‌جا‌ کردن مسافر بین جزایر و خشکی، این نام را بر آن نهاده‌اند. زوج‌های جوان دست در دست هم و شانه به شانۀ هم آبی بیکران دریا را خیره تماشا می‌کردند، خدمۀ قایق در حال صرف ناهار بودند و عکاسان در پی زاویۀ دید بهتر برای تنظیم دوربینشان به همه‌جا سرک می‌کشیدند. گردشگران‌ به همه‌جا خوب نگاه می‌کردند و راهنمای سفر برای آن‌ها توضیح می‌داد. در قایق از هر سطح و طبقۀ اجتماعی فردی به چشم می‌خورد.

با انبوهی از کتاب‌ها روی دامنم در گوشه‌ای در میان زن چاق و مرد مسن خوش‌لباسی چپیده بودم، در مسیر برگشت به شهر از مصاحبه‌ای کاری برای مجله‌ای ادبی. دختر شهر به خانه برمی‌گشت، خسته و تنها. کمی بعد از اینکه قایق بندر را ترک کرد، یادم آمد دفترچه‌ام را در محل مصاحبه جا گذاشته‌ام. احساس بدی به من دست داد؛ چرا همیشه چیزی را فراموش می‌کردم؟ چتر، موبایل، قرص، لوازم آرایش، کش مو، دستکش و... حتی ساندویچ نیمه‌خورده‌ام را که برای چند دقیقه جایی می‌گذاشتم، فراموش می‌کردم. یک بار انگشتر نقره‌ام را در توالت عمومی جا گذاشتم. حتی یک بار فراموش کردم هدیۀ تولدم را که ظرفی شیشه‌ای با دو لاک‌پشت زیبا در آن بود، با خودم ببرم. دوستم هر روز دربارۀ لاک‌پشت‌ها می‌پرسید و من نمی‌توانستم به او بگویم که آن‌ها را همان روز که به من داده بود، گم کرده‌ام و مجبور بودم هر روز داستانی خیالی دربارۀ آن‌ها سر هم کنم و به او بگویم.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خواننده
ظرف‌شوی خوشبخت
بخش اول: زندگی پیش از ازدواج
نشانه‌ها
در آغاز فقط چای بود...
خواهری بااستعداد
فنجان دیگری چای
حرمسرای وجودم
زن ماه
بخش دوم: تندبادهای تغییر
آنچه ماهیگیر می‌داند
از شاعران و نوزادان
کودتای نیمه‌شب
بخش سوم: مغز در برابر بدن
جایی که ساحره‌ها پرسه می‌زنند
زنانی که نامشان را تغییر می‌دهند
مسافر تبعیدی
سفرۀ ضیافت
در جست‌وجوی الهۀ مادری
در ظاهر معمولی بودن
بر لبۀ تیغ
درخت ذهن
معمایی به نام مغز
بخش چهارم: هرگز نگو هرگز
عشق شیرین
خانم خوش‌سلیقه
در ستایش خودخواهی
وقتی بازار بزرگ می‌خندد
زنان کوچک، قلب‌های بزرگ
یکی آبی، یکی صورتی
بخش پنجم: تسلیم زیبا
تقویم بارداری
کتاب‌ها و بچه‌ها
دریای بدون ساحل
چرا وقتی می‌خواهیم خوشحال باشیم، ناراحت و افسرده‌ایم؟
چشم آسمانی
بخش ششم: شیرینی سیاه
جنی در اتاق
زنانگی همچون روایتی ناقص
غریبه‌ای در آینه
لُرد پاتُن و خانواده‌اش
لرد پاتن و شما
کلید پاسخ‌ها
مادران نویسنده و فرزندان آن‌ها
قلب شیشه‌ای
خداحافظ لردپاتن، خداحافظ افسردگی
بخش هفتم: صبحگاهان
آرامش پس از طوفان
قانون زنان انگشتی
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیر سیاه
نویسنده
مترجممحمدجواد نعمتی
ناشر چاپیانتشارات آئینه بهار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-6477-52-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیر سیاه

mohsen ebi
۱۳۹۸/۸/۲۵
مزخرف, رمان درست حسابی که نبود, فقط اطلاعات اندکی در مورد نویسنده‌ها داد که خوب بود. نگاهش خوب بود که در مورد افسردگی پس از زایمان نوشت اما فکر کنم زنان کارمند رو ندیده بود که حتی ازادی عمل رو هم ندارن تا موارد دیگه. یکم لوس بازی‌های غیر واقعی هم داشت که خوشم نمی‌اومد. کلا با کارش حال نکردم. کار هم مترجم بسیار عالی بود در ترجمه خوب کار شده بود و هم کتاب بی‌نقص ارائه شده بود. با تشکر از مترجم و ناشر و کتابراه
Fahim Safari
۱۳۹۸/۹/۴
زن‌های بند انگشتی و بحث‌هایی که هر زن تقریبا موفقی ممکنه با خودش داشته باشه، فکر میکردم من دیوونه ام، اما الیف هم توی کتاب میگه میترسیدم به بقیه بگم و بگن دیوونس، بنظرم کتابیه که در ابتدا زنان تاثیر گذار، و زنان از بین رفته در نظام مردسالار رو معرفی میکنه، بعد نگاه خودش رو. یه جوری میگه تنها نیستیم، همه مثل همیم
فاطمه محمدی
۱۳۹۹/۱/۳۱
وقتی کتابو میخوندم مدام اشک میریختم. انگار من بودم که مدام با اون خانومای بند انگشتی وجودم درگیر بودم. به شوهرم گفتم چقد خوشحالم از این که این کتابو الیف نوشت و من خوندمش. گفتم حالا میدونم فقط من نیستم که چندتا بعد فعال تو وجودم دارم که همش باهم درگیرن. این کتاب از هر مشاوری بیشتر بهم کمک کرد.
کاربر BAVI
۱۳۹۹/۷/۶
خیلی خوب بود. تضادهای مختلف تو وجود زنان موفق (یا به دنبال موفقیت) رو خیلی خوب به شکل داستانی از زندگی خودش و نویسنده‌های موفق جهان توصیف کرده.. طوری که بشدت مجذوب میکنه آدم رو.
بیشتر از هر چیزی از آشنا شدن با شخصیت الیف شافاک لذت بردم.. باعث شد جنبه‌های مختلف خودم رو بشناسم و باهاشون تو صلح و آرامش بیشتری باشم.
مژگان س
۱۴۰۲/۱۰/۹
در یک کلام عالی بود هم زمان با خواندن زندگینامه نویسنده کتاب با شخصیت بسیاری از چهره‌های ادبی جهان آشنا میشویم و همچنین می‌آموزیم که میشود با تلاش و فداکاری و نظم همزمان برای خانواده و اجتماع مفید باشیم
فاطمه ملازاده
۱۳۹۹/۱۰/۱۷
برای افرادی که قصد بارداری دارند مفیده با ترس‌هایی ک هر زنی ممکنه داشته باشه اشنات میکنه، من دوسش داشتم. 😊
مهدیه حسینی
۱۳۹۸/۴/۳۰
خیلی خوشم اومد از این کتاب و آرزوی موفقیت میکنم برای نویسنده‌اش خانم الیف شاکاف
زهرا قادری
۱۳۹۸/۵/۲۴
من از رمان‌های الیف شافاک خوشم میاد برا همین همه کتاباشو دوست دارم
معصومه آریا
۱۴۰۰/۴/۱۰
تاثیر گذار برای همه بانوان هست
مری محمدی
۱۳۹۸/۴/۲۶
کتاب خوبی است موفق باشید
خدیجه نیکوطلب
۱۳۹۸/۴/۲۵
اصلا خوب نیست چون چیزی که من می‌خوامو نداره
فریناز باوقار
۱۳۹۸/۴/۱۹
این همان کتاب بعد از عشق است فقط با یک نام دیگر
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب شیر سیاه

برای دریافت کتاب شیر سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.