معرفی و دانلود کتاب صبحانه در خانه سوخته

عکس جلد کتاب صبحانه در خانه سوخته
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صبحانه در خانه سوخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صبحانه در خانه سوخته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صبحانه در خانه سوخته

مجموعه شعر صبحانه در خانه سوخته اثر مارگارت النور اتوود، فریادی عمیق بر علیه نابرابری‌های اجتماعی و تلاشی برای ارتباط عمیق انسانی است، آرمانی که تحقق آن هر روز که می‌گذرد دورتر و دورتر به نظر می‌رسد و در این جهان بی‌رحم و خشن سرابی بیشتر نمی‌نماید.

اشعار مارگارت اتوود (Margaret Elenor Atwood) در مجموعه آثار ادبی او جای مهمی ایفا می‌کند. او می‌گوید: «پیدایش یک شعر برای من خوشه‌ای از واژه‌هاست. تنها استعاره خوبی که به فکرم می‌رسد، استعاره‌ای علمی است: انداختن نخی درون یک مایع اشباع‌شده تا ریخت‌های کریستالی شکل گیرد. فکر نمی‌کنم در اشعارم مشکلی را حل می‌کنم؛ فکر می‌کنم مشکلات را آشکار می‌کنم».

اشعار اتوود با زبانی ساده و صمیمی و طنزی هوشیارانه همان دغدغه‌های همیشگی او را در بر دارد. او به مسئله هویت زنانه در جهان معاصر می‌پردازد و برای ترسیم این هویت بارها به اساطیر مراجعه می‌کند. برای اتوود نقش‌های جنسیتی هنوز هم بر اساس پیش‌فرض‌ها و جانبداری‌های سنتی شکل گرفته‌اند و باید مورد پرسش قرار گیرند. دیگر اینکه در این آثار مسئله نوشتن و خلق ادبی خود موضوع آثار می‌شوند. او همواره به نسبت میان هنر و زندگی حساس بوده است. در اشعار اتوود محیط زیست نیز نقشی محوری دارد و تصاویر دقیق و شفافی از طبیعت زیبا و چشم‌انداز وحشی و دست‌نخورده‌ی کانادا به گونه‌ای نمادین به کار گرفته شده است. او به ویژه به رابطه مشکل‌ساز و فایده‌نگر انسان با محیط زیست می‌پردازد.

ارگارت ِالنور اتوود، شاعر، رمان نویس، منتقد ادبی، مقاله‌نویس، فعال اجتماعی و از عملگرایان محیط زیست، در 18 نوامبر سال 1939 در تورنتوی کانادا در یک خانواده تحصیل کرده به دنیا آمد.

اتوود تا کنون جوایز بسیار زیادی را در زمینه ادبیات به خود اختصاص داده است که از میان آنها می‌توان به جوایز " گیلر" ، "پره مییو مانده لو" ، و "پرینس آو آستریا" و بسیاری دیگر اشاره کرد. در سال 1985 جایزه "آرتور سی‌کلارک" را برای رمان تخیلی «سرگذشت ندیمه» و در سال 2000 جایزه "بوکر" انگلیس را برای رمان «قاتل کور» گرفت و در حالی که چندین بار فینالیست جایزه " گاوِرنِر جِنِرال " گردید دو بار موفق به دریافت آن شد.در حالی که بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است، 15 مجموعه شعر نیز منتشر کرده که معروفترین آنها "برگزیده مجموعه اشعار " و " آتش خوراکی" هستند. بسیاری از اشعارش برگرفته از افسانه‌ها و داستان‌های پریان می‌باشد که از سنین جوانی مورد توجه اش بوده است. وی همچنین دارای 4 مجموعه داستان و 3 مجموعه نثر کوتاه نیز می‌باشد. کتاب صبحانه در خانۀ سوخته (Morning in the Burned House) گلچینی از اشعار اتوود می‌باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
من در دریاچه هستم
در مرکز تصویر
درست زیر سطح آب
سخت می‌شود گفت دقیقا کجا
یا به چه اندازه بزرگ یا کوچک
تاثیر آب بر روی نور
تصویر را می‌شکند
اما اگر خوب نگاه کنی
در نهایت
من را پیدا خواهی کرد

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
درباره شاعر
آواز افسون‌گر
شعر شب
این عکس من است
تو شروع می‌شوی
تنوع در کلمه خواب
کودک غمگین
لحظه
بیشتر و بیشتر
نیست
باقی
پرواز در درونت
کابوی در پس زمینه
زن صاحبخانه
هلن شهر تروا بر پیشخوان می‌رقصد
صبح در خانه سوخته
تدارکات
کلافه
سِخمِت، الهه جنگی که سر شیر دارد
تو در من جای می‌گیری
کارت پستال
طراحان شهر
غرق شدن پسر جوان
هجی کردن
بازی دایره وار
زیستگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صبحانه در خانه سوخته
نویسنده
مترجممریم آقاخانی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-376-213-8
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صبحانه در خانه سوخته

neda shadi
۱۴۰۲/۹/۱۸
این کتاب که مجموعه اشعار مارگارت اتوود هست ترجمه خوب و روانی داره و اگر طرفدار آثار مارگارت اتوود هستید خوندنش خالی از لطف نیست مخصوصا وقتایی که منتظر مترو هستید یا جایی بابد صبر کنید واقعا گزینه خوبی هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صبحانه در خانه سوخته

برای دریافت کتاب صبحانه در خانه سوخته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.