معرفی و دانلود کتاب صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صد سال تنهایی
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبی، گابریل گارسیا مارکز، پانزده ماه خود را در خانه حبس کرد و با صرف تلاش و تمرکز کامل موفق شد کتاب صد سال تنهایی را به‌عنوان یکی از ماندگارترین آثار تاریخ ادبیات جهان خلق کند. اثری که میلیون‌ها نفر در جهان را شیفته خود کرده و یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های سبک رئالیسم جادویی به‌شمار می‌آید. این کتاب تابه‌حال جوایز و افتخارات فراوانی، مانند جایزه‌ی رومیلو گاله‌گوس را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب صد سال تنهایی

جذابیت کتاب صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) از عنوان‌ آن آغاز می‌شود. عنوانی که مخاطب را به فکر فرو می برد؛ تنهایی، آن هم صد سال!
گابریل گارسیا مارکز (Gabriel García Márquez) به‌عنوان محبوب‌ترین نویسنده‌ی ادبیات اسپانیایى‌زبان پس از سروانتس از قرن هفدهم تاکنون شناخته مى‌شود. مارکز یکی از برندگان جایزه‌ی نوبل ادبیات است که در سال 1982 میلادى موفق به دریافت این جایزه شد. گابریل گارسیا مارکز سرخوشانه داستان خود در رمان صد سال تنهایی را با مضامین قدَرگرایانه، خیالی، حماسی و تمام دیگر مفاهیمى که از کودکى در دهکده‌ی آرکاتاکا، واقع در منطقه‌ی سانتامارتا کشور کلمبیا با آن رشد کرده بود، درآمیخته است. درواقع مارکز با نوشته‌های خود، عناصر خیال‌انگیز را وارد زندگى روزانه و عادى مردم کرده است.

نقل خود خود گابریل گارسیا مارکز در ارتباط با کتاب صد سال تنهایی، پیش از دریافت جایزه‌ی نوبل، معرفی خوبی درباره‌ی این شاهکار ادبیات آمریکای لاتین است: «من به جرئت فکر می‌کنم واقعیت خارج از اندازه‌ی این اثر، و نه فقط بیان ادبی آن است که سزاوار توجه آکادمی ادبی نوبل شده است. واقعیتی که نه‌تنها روی کاغذ، بلکه در میان ما زندگی می‌کند و مسئول مرگ‌ومیر تعداد بی‌شماری از ماست. و این یک منبع تغذیه‌کننده‌ی خلاقیت است؛ پر از غم و اندوه و زیبایی، برای غم و نوستالژی یک کلمبیایی. شاعران و گدایان، نوازندگان و پیامبران، رزمندگان و اراذل و همه‌ی ما، باید از آن واقعیت لجام‌گسیخته بپرسیم‌. اما اندکی از تخیل برای مشکل حیاتی ما، می‌تواند زندگی را به معنای متعارفی باورپذیر کند. دوستان! این، معمای تنهایی ماست!» همین گفته‌های گابریل گارسیا مارکز، نشان‌دهنده‌ی نمادین بودن کتاب صد سال تنهایی است.

درون‌مایه‌ی اصلی این کتاب، تنهایی است. گابریل گارسیا مارکز در رمان صد سال تنهایی، به شرح زندگی شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا پرداخته است که از همان زمان حیات نسل اولشان، در دهکده‌ای به نام ماکوندو زندگی می‌کردند. داستان کتاب صد سال تنهایی از زبان سوم شخص حکایت می‌شود و سبک این رمان، رئالیسم جادویی است. گابریل گارسیا مارکز با نوشتن درباره‌ی کولی‌ها از همان ابتدای رمان، به شرح کارهای جادویی آن‌ها می‌پردازد و شگفتی‌های مربوط به حضور این افراد در دهکده را در خلال داستان، آب‌وتاب بیشتری می‌بخشد. ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت‌های کتاب صد سال تنهایی، به جادویی شدن روایت‌های مارکز در این رمان می‌افزاید.

کتاب صد سال تنهایى، اولین رمانى بود که مردم آمریکاى لاتین خود را با آن شناختند؛ رمانى که آن‌ها را به جهان معرفى مى‌کرد، اشتیاقشان، توانایى‌هایشان و معنویتشان را گرامى مى‌داشت و گرایش قلبى‌شان به شکست را نیز ارج مى‌نهاد. به نظر می‌رسد که سرنوشت همه‌ی اعضای خانواده در کتاب صد سال تنهایی، رو به سوی تنهایی و انزوا پیش می‌رود. به یاد بیاورید خوزه آرکادیو بوئندیای بزرگ (بنیان گذار ماکوندو) را که دیوانه شد و او را زیر درخت بلوط بستند تا اینکه جان داد؛ و یا ربکا را که پس از مرگ خوزه آرکادیوی دوم، خود را درون خانه‌اش حبس کرد تا در تاریکی‌های تنهایی فرو رفت و فراموش شد. جالب این‌جاست که تنهایی، به‌نوعی جبر و سرنوشت محتوم همه‌ی شخصیت‌های داستان گابریل گارسیا مارکز است؛ حتی اورسولا که معتقدترین و منطقی‌ترین (غیرجادویی‌ترین!) شخصیت داستان صد سال تنهایی و حتی مدیر خانواده است، در اواخر داستان نابینا می‌شود و به غار تنهایی فرو می‌رود.

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز، با ترجمه‌ی محمدرضا سحابی را انتشارات جامی به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صد سال تنهایی

  • برنده‌ی جایزه‌ی نیو تادت در سال 1971
  • برنده‌ی جایزه‌ی چیاچیانو ایتالیا در سال 1969
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی رمان رومیلو گاله‌گوس در سال 1971
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان خارجی در فرانسه، در سال 1969
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب خارجی به انتخاب انتشارات رابرت کارلیر، در سال 1948
  • راه‌یافته به فهرست 100 کتاب برتر قرن لوموند

نکوداشت‌های کتاب صد سال تنهایی

  • صد سال تنهایی، کتابی‌ست که به‌نوعی زندگی من را نجات داد. (اما تامپسون)
  • برجسته‌ترین رمان پنجاه سال اخیر در تمام جهان. (Salman Rushdie)
  • کتاب صد سال تنهایی، پس از سفر پیدایش (نخستین بخش تورات)، مهم‌ترین متن ادبی‌ای است که خواندنش باید برای تمامی افراد نوع بشر ضروری اعلام شود. (ویلیام کندی، نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • رمان صد سال تنهایی یکی از پنج رمان کلیدی و مهم ادبیات آمریکای لاتین است. (آنتونیو ساکوتو، منتقد ادبی و استاد دانشگاه)
  • در اولین مواجهه‌ام با کتاب صد سال تنهایی، احساس می‌کردم در صحنه‌ی یک نبرد زیبایی‌شناسانه‌ی دشوار حضور دارم. در این رمان هیچ جمله‌ی اضافه و انتقال صِرفی وجود ندارد و مجبورید درست همان لحظه که چیزی را می‌خوانید، حواستان به تمام جنبه‌های آن باشد. (هارولد بلوم)

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب صد سال تنهایی

مدتی‌ست که شبکه‌ی نتفلیکس، پروژه‌ی ساخت سریالی با اقتباس از کتاب صد سال تنهایی، اثر گابریل گارسیا مارکز و با همین عنوان (One Hundred Years of Solitude) را در دستور کار خود قرار داده است.

کتاب صد سال تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب صد سال تنهایی را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات جهان و به‌خصوص ادبیات آمریکای جنوبی و سبک رئالیسم جادویی، توصیه می‌کنیم. خواندن رمان صد سال تنهایی به قلم گابریل گارسیا مارکز، برای هر کسی که نسبت به داستان و ادبیات، اندک دغدغه‌ای احساس می‌کند، ضروری است.

جملات برگزیده‌ی کتاب صد سال تنهایی

  • انسان تنها زمانی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین بنگرد که ناگزیر است او را یاری رساند تا روی پای خود بایستد.
  • هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند، نگذران.
  • مرگ از پیری نمی آید، بلکه با فراموشی می آید!
  • برای عشق مبارزه کن، ولی هرگز گدایی نکن.

در بخشی از کتاب صد سال تنهایی می‌خوانیم

او به تلخى پاسخ داد: «حالا که کسى حاضر نیست با ما بیاید، ما خودمان از اینجا خواهیم رفت.» اورسولا با خونسردى تمام گفت: «ما از اینجا نخواهیم رفت، ما همین جا مى‌مانیم، زیرا ما در اینجا فرزندانمان را به دنیا آورده‌ایم.» خوزه آرکادیو بوئندیا پاسخ داد: «اما هنوز کسى در اینجا نمرده است. وقتى کسى مرده‌اى در جایى ندارد، به آن‌جا تعلق ندارد.»

اورسولا با لحنى آرام و مصمم گفت: «اگر لازم باشد که من بمیرم تا بقیه در اینجا بمانند، خواهم مرد.»

خوزه آرکادیو بوئندیا که تاکنون چنین عزم و اراده‌اى را در همسرش ندیده بود، سعى کرد تا با وعده‌هاى خیالى خود، راجع به دنیایى شگفت‌انگیز که در آن‌جا کافى بود چند قطره از یک ماده‌ی جادویى را بر زمین بریزى تا درختان میوه بدهند و در آن‌جا انواع داروهاى مسکن را با بهایى اندک مى‌فروشند، او را فریب دهد. ولى این چرندیات در اورسولا اثرى نداشتند. او مى‌گفت: «بهتر است به جاى اینکه مدام به فکر کشفیات تازه و عجیب باشى، کمى هم به پسرانت فکر کنى. نگاهشان کن، درست مثل دو تا یابو همین اطراف ول هستند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد سال تنهایی
نویسنده
مترجممحمدرضا سحابی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-600-94421-1-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد سال تنهایی

Hamed Zeyghami
۱۳۹۶/۹/۶
زبان من قاصر از بیان زیبایی و قدرت این کتاب بی‌نظیر، راستش تا اواسط کتاب ازخوندن خسته میشدم ولی هر چی رو به جلو رفتم متوجه شدم نمیشه ازش دل کند تا انتهاش، در واقع بنده تمام این مدت خودم رو توی ماکوندو میدیدم
Sara Aghakhani
۱۴۰۱/۳/۲۵
این کتاب اولین کتابیه که تا آخر خوندم وقتی تموم شد غصه خوردم. من کتاب باز نیستم. واسه همین سخت میتونم خودمو ملزم به خوندن کتاب کنم. ولی این کتاب با هنر خاصی آدمو تسخیر میکنه. ‌یه سری مشکلات باش داشتم که تو نظرات دیگران هم دیدم این مشکل رو.
اسامی پسرا مردا خیلی سخت بود و وقتی از کسی حرف می‌زد کلی
باید فکر میکردم منظورش کدومه. ‌یه موضوع دیگه هم‌ی سری موضوعات رو باز نکرده بود موقع تحریر. مثلا اونجا ک پسر دوم خانواده وقتی عاشق دختر بچه‌ای میشه میره پیش‌ی خانمی که زن داداشش بوده. متوجه نشدم چرا درست زمانی ک سینه چاک‌ی عشق دیگه است، میره پیش‌ی زن دیگه‌ای ک میدونه زن داداش سابقشه. و این که شیطونی کردنش رو باید حدس زد. واضح نگفته بود که بنظرم اگه‌ی کم بازتر مطرح می‌کرد هم خواننده نیاز ب تفسیر و حدس نداشت و هم جذاب تر بود. در کل خوب بود
سعیده حمیدی
۱۳۹۶/۹/۲۸
درمورد اینکه بعضی دوستان تشابه اسامی شخصیت هارو عیب این کتاب دونستن؛خب قطعا از همچین نویسنده‌ای بعیده ک با سهل انگاری اینکارو کرده باشه ک بخوایم نقدش کنیم، شاید بیانگر تکرار شدن سرنوشت، توی همه نسل‌های اون خونواده ست؛ تنهایی عجیبی ک گریبانگیر همه شون میشه.
البته باید یک چارت از اسامی و روابط داشته باشین ک مرتب بهش رجوع کنین تا گیج نشید. مخصوصا اوایل کتاب که هنوز خوب آشنا نشدین با شخصیتها.
mary .....
۱۳۹۸/۳/۱۳
بنظر من نیازی نیس ک روی شباهت اسامی خیلی خودمون رو درگیر کنیم چون هر فرزندی ک در خانواده بوئندیا به دنیا میاد درسته اسمش با اجدادش شباهت داره ولی داستان هر کدوم به صورت مجزا نوشته شده و تا مرگ هر شخصیت نویسنده به سراغ شخصیت بعدی نمیره... یکم جریان جنگهای تکراری و شکستهای تکراری سرهنگ اواسط کتاب ک . خسته کننده میشدتا جایی برا یه مدت کتابو کنار گذاشتم ولی وقتی ادامه داستانو خوندم فهمیدم واقعا ارزش خوندنو داشت... منوکه مدتهاس خوندن این کتاب به فکر برده... مخصوصا اون جمله‌ای که خریندومارکز به سرهنگ در جواب کمکش برای شروع جنگ دوباره گفته بود:میدانستم پیر شده‌ای اما حال میفهمم خیلی پیرتر از آنچه به نظر می‌آیی هستی!!!!.... .
بهار . ن
۱۳۹۸/۵/۱۳
این اثر فوق العاده اس کتاب سختیه اما ارزش خوندن داره کتابی که سرتا سر دنیا ترجمه شده و جایزه نوبل گرفته این نویسنده خیلی جالب تخیلات رو با واقعیت آمیخته جوری که آدم دلش میخواد همه رو باور کنه اونایی که میگن اسامی تکراریه میتونن یه کاغذ و مداد داشته باشن شجره نامه افراد رو بنویسن اینطوری میتونن راحت ادامه بدن. این نویسنده به قدری زیبا شروع یه خاندان تا پایان اون تا چندین نسل توصیف کرده که آدم به وجد میاد دوستان با دید باز و مطالعه بیشتر در مورد این نویسنده سعی کنید زود قضاوت نکنید و این اثر زیبا رو از دست ندید
حسین ذوالفقاری
۱۳۹۷/۱۱/۲۵
یک اثر بی‌نظیر ماکندو دنیای ماست با همه‌ی اجزایش با همه‌ی چیزهایی که در تخیل و زندگی ما دیگه میشود با همه‌ی روز مرگی هایش دوشنبه‌های تکراری، غروب‌های غم انگیز و همیشه کنجکاو از اینکه فردا چیست هر چقدر هم که عمر بگذرد باز باید این دنیا را تنها گذاشت و لحظه‌ای که پی به رمزش میبری تو نیز باید بروی
بی
نظیر بود در کشاکش قصه لحظات زیادی تلنگر میزد و چقدر هوشمندانه بود صد سال تنهایی سرشار از تعقل و اندیشه بود و پیشنهاد میکنم این را در تنهایی مطلق بخوانید بیشتر به رموزش پی خواهید برد
ehsan modarresi
۱۳۹۷/۹/۲۴
بر عکس تعریف وتمجیداتی که درمورد این رمان شنیده بودم، نوشته‌ها و تصوراتی که نویسنده در ذهن خواننده ایجاد می‌کنه بیشتر به‌ی خواب آشفته و هذیان گویی شبیهه تا‌ی داستان منسجم در و پیکر دار... برای کسایی که میخوان بخونن میگم که دارای شخصیت به شدت متعدد و هم نام هست که در طول رمان درگیر عشق‌های ظاهری و و میشن زادوولد میکنن هر کودوم خصوصیات خاصی دارن... هدف خاص و تاثیر گذاری من توی این کتاب نمیبینم و باید اعتراف کنم که هیچ نقطه اوج و فراز و فرودی توی داستان نیست و اتفاقای داستان وی یک بستر یکنواخت ترکیبی از زندگی روزمره و حوادث ماورا الطبیعه س که لذت آنچنانی به خواننده القا نمیکنه...
zahra asd
۱۳۹۷/۲/۲۹
هر کتابی ارزش یک بار خوندن داره اونم کتابی مثل صد سال تنهایی که بعنوان یک شاهکار معرفی شده البته شباهت اسامی شخصیت‌های این داستان میتونست گیج کننده تلقی بشه ولی هوشمندی نویسنده باعث جذابیتش میشد هرچند من خیلی با این کتاب ارتباط برقرار نکردم چون تا اواسط فکر میکردم هیچ موضوعی نداره و فقط روزمرگی‌های یک خانواده که جز شهوت چیزی نمیشناسنو در طی صد سال داره مینویسه ولی خب الان میتونم بگم میخاسته بگع یک خانواده صد ساله تمام تنهایی بشر رو تجربه کردند و حالا تنهایی وجود نداره و دیگه انسان‌های تنها جایی برای زندگی روی زمین ندارند صفحه آخرش اوج داستان و زیباترین بخشش بود
Nima Sd101
۱۳۹۸/۷/۴
یادمه این کتاب تو روزهای آخر پادگان آموزشی میخوندم چون کتاب مال یکی دیگ بود مجبور بودم در ۴ روز آخر دوره بخونمش ک حتی تو یک روز ۲۰۰ صفحه خوندم، کتاب شروع جادویی داشت ولیکن در بعضی نقاط کمرنگ میشد نکته مهم این کتاب اینکه با تمام جزئیاتی که تشریح میکرد خسته کننده نبود که پوئن مثبتی محسوب میشه، یکی از نکاتی ک از عمد نویسنده انجام داده بود طرز نوشتن اسامی بود ک با اینکه اعصاب خوردکن بود ولی جز مزه اصلی داستان بود، بنظرم کتاب جالبیه و پیشنهاد میشه هر چند ک سعی کنین ترجمه با اصالت و کم سان سوری پیدا کنید.
شکوفه احمدی
۱۳۹۹/۶/۱۴
اوایل کتاب شاید اونقدر دلتون نمیخواد بخونید البته برای من این شکل بود که حس کردم وای اینه این رمان معروف؟!!!!!
اما بعد که ادامه دادم به قدرت کلام و نویسندگی گابریل گارسیا مارکز پی بردم و چقدر عجیب و اینکه چقدر شیوه نگارش قسمت‌های مختلف داستان باهم همپوشانی دارند وقتی تعریف میکرد از شخصیت اون قسمت
و بعد از آینده او هم یکم توضیح میداد و باز برمیگشت به ادامه داستان واقعا این برگشت‌ها و پیش رفتن‌ها به داستان جلوه خاصی می‌دادند...
در یک کلام واقعا شاهکاره👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Ygn Mrd
۱۳۹۹/۲/۲۷
فقط یه کلمه.. خوندنش رو از دست ندیدن.. من کتابش رو دارم اینجا قیمتش واقعا ناچیزه از نظر من خوزه گابریل گارسیا مارکز یک انسان حقیقیه و روح واقعا بزرگی داره درموردش مطالعه کنید. شخصیتش شبیه اورلیانو در زمان شورشه شاید باور نکنید ولی به آقای مارکز پیشنهاد رهبری کشورش داده شد و اون قبول نکرد.. من سالمه چهارده ولی خیلی چیزا از این کتاب یاد گرفتم کتاب رو مطالعه کنید و به محتوا و معنی کارای شخصیت‌ها فکر کنید معنای زندگی حقیقی رو میفهمید
رویا روحی
۱۳۹۶/۱۲/۱۵
به نظر من این کتاب با فرهنگ و عقاید ما ایرانی‌ها سازگار نیست. درسته از نظر فن بیان بسیار زیبا وجذاب است ولی در مورد داستان باید گفت که نویسنده سعی دارد با سرک کشیدن به زندگی شخصیتها داستان را زیادی طول دهد ودر ٣-٤ ص یکبار برای جذب مخاطب بیشتر رو به مسائل غیراخلاقی آورده که من به شخصه این کتاب رو هم برای فرزندانم حتی اگر بزرگسال باشند به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم چون به نوعی بی‌بند وباری بیش از حد رو در ذهن مخاطب تداعی میکند.
هاجر تقوی راد
۱۳۹۸/۴/۲۵
این کتاب بی‌نظیره. من بعد از خوندنش واقعا تا یه مدت دوست نداشتم کتاب دیگه یی بخونم میترسیدم مزه‌ی این کتاب با خوندن یه کتاب دیگه خراب بشه. لحظاتی هست توی کتاب که وواقعا جادویی هست و از خاطر نمیره مثل وقتی که خوزه آرکادیو اول میمیره و اونقدر باران گل میاد که مجبور میشن با شن کش از جلوی راه برشون یا دارن. پروانه‌هایی که بعد از کشته شدن بابیلونیا تا همیشه توی اون حمام باقی موندن یا... خدایا جادوووست این کتاب
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۸/۹
کتاب‌ی اثر ادبی کاملا شناخته شده هست. هدف نویسنده نشون دادن این اصل که زمان برخلاف تصور رایج خطی نیست و در واقع یک حلقه هست به نحوی که تکرار میشه و برای بیان هدفش زندگی یک خانواده رو به مدت چند نسل روایت میکنه تمام اتفاقات در همون منزل اول رخ میده و شخصیت‌ها همیشه به اون اسامی نسل اول نامیده میشن گاها متن استعارات ادبی جالبی داره لیکن فارغ از ایده اصلی داستان جدا خوندنش دلچسب نیست!
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۴/۱۰
فراز و نشیب‌ها، تم خیالی، سرنوشت‌های عجیب، کلّی گویی، رمز و رازها، تکرار، تنهایی و... بی نظیر و جذاب بود. وقتی به آخر داستان رسیدم، واقعاً احساس شعف کردم و خوشحالم که این کتاب رو خوندم. شاید اولش به خاطر سپردن اسامی سخت باشه و آدم رو گیج کنه، اما رفته رفته آدم عادت می‌کنه و بهتره که این کتاب رو پشت سر هم بخونید تا فراموشیِ اسامی و خط داستان، براتون مشکل ساز نشه.
مشاهده همه نظرات 271

راهنمای مطالعه کتاب صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.