معرفی و دانلود کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی

عکس جلد کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی

در کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی نوشتۀ ساری فاین شفرد، با زبانی ساده و قابل فهم به یکصد سؤال مرتبط با این بیماری پاسخ داده می‌شود.

بی‌اشتهایی عصبی (اختلال تغذیه) یک بیماری پیچیده و نوظهور است؛ بنابراین، طبیعی است که شما نیز برای فهم و درک بهتر این عارضه‌ی نوظهور درگیر پرسش‌های بی‌شماری مانند این باشید که: اساساً منظور از اصطلاح بی‌اشتهایی عصبی چیست و در صورتی که نوجوانی به این عارضه و اختلال مبتلا شود، مادر او چگونه می‌تواند فرزندش را از این بیماری برهاند؟ همچنین، آیا منشا و خاستگاه این بیماری نارسایی‌های شخصیتی، روانی و خودپذیرانه است و در صورتی که فرد به هر دلیلی به این بیماری مرگبار مبتلا شود، چگونه می‌تواند خود را از این باتلاق فنا رهایی بخشد؟

کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی (100questions & answers about anorexia nervosa) توسط یکی از برجسته‌ترین صاحب‌نظران امور تغذیه یعنی دکتر ساری فاین شفرد (Sari Fine Shepphird) به رشته تحریر درآمده است و راهکارهای درمانی ارائه‌ شده در این کتاب مبتنی بر اصول علمی و یافته‌های پژوهشی است و خواننده می‌تواند با اطمینان کامل برای رهایی از این عارضه‌ی مرگبار از این راهکارها استفاده کند.

بی‌اشتهایی عصبی یک بیماری حاد است که روزانه قوای جسمی و روحی قربانی را تحلیل می‌برد و تضعیف می‌کند و در عین حال سبب سردرگمی اعضای خانواده‌ی فرد نیز می‌شود. واقعیت این است که اگرچه در حال حاضر از زاویه‌ی زمانی فاصله‌ی بسیاری با تحقق آرزوهای قلبی‌مان در این رابطه داریم، با این همه، شرایط امروز با گذشته بسیار تفاوت دارد. زیرا امروزه نه‌ تنها حساسیات و آگاهی مردم در این رابطه افزایش یافته است، بلکه مقامات و مراجع مسئول نیز سرعت اقدامات یاری‌بخش خود را افزایش داده‌اند. برای مثال، امروزه پژوهشگران و دانشمندان با جدیت و پشتکار بیش‌تری درباره‌ی علل بروز این بیماری تحقیق می‌کنند و درمان‌گران نیز با آگاهی و کاردانی بیش‌تری مشغول علاج این عارضه و نجات دردمندان و قربانیان هستند. همچنین، وسایل ارتباط جمعی نیز در راستای گسترش اطلاعات لازم در میان مردم تلاش‌های خود را در قیاس با گذشته دو چندان کرده‌اند. کتاب حاضر نیز برای پاسخ‌گویی به این ضرورت و نیاز دردمندان به رشته‌ی تحریر درآمده است تا مبتلایان به این بیماری و خانواده‌هایشان با استفاده از مطالب و راهکارهای درمانی مطرح‌ شده در این کتاب بتوانند زندگی از خط خارج شده‌شان را دوباره سروسامان دهند.

در بخشی از کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی می‌خوانیم:

مدت‌ها بر این باور بودم که استفراغ ارادی و تخلیه‌ی محتویات معده‌ی به‌ منظور کاهش وزن نشانه‌ی اختلالی به نام پرخوری عصبی است. آیا این عقیده درست است؟

پاسخ: متأسفانه این باور غلط در میان مردم رایج است و علت این ذهنیت نادرست فراگیر نیز این است که افراد مبتلا به پرخوری و کم‌خوری عصبی و مرضی درگیر رفتارهای مشابهی هستند. برای مثال، هر دو نوع بیمار به رفتارهایی چون پرخوری و استفاده‌ی مرضی از داروهای مسهل و مواد ملین متوسل می‌شوند تا معده‌ی را از غذا پاک‌سازی کنند. به‌واسطه‌ی این رفتارهای مرضی مشابه باید گفت که تنها در صورتی فرد از بی‌اشتهایی عصبی رنج می‌برد که وزن بدنش کم‌تر از هشتادوپنج درصد وزن طبیعی برای سن و قامت او باشد. با این تعریف و معیار تشخیص روشن است که فردی که از وزن طبیعی برخوردار است و در عین حال درگیر سایر نشانه‌های این اختلال است، از بیماری پرخوری عصبی رنج می‌برد. در این رابطه نسبت‌های به‌ دست آمده نیز جالب توجه است. نتایج برخی از مطالعات حکایت می‌کند که در بیست تا پنجاه درصد کسانی که در نهایت درگیر بی‌اشتهایی می‌شوند، سابقه‌ی پرخوری مرضی وجود داشته است. این در حالی است که تنها بیست‌وپنج تا سی درصد بیماران پرخور از سابقه‌ی بی‌اشتهایی رنج می‌برند. با این همه، چنان که گفته شد، شاخص و ویژگی تعیین‌ کننده در این نوع تشخیص میزان وزن بیماران اعم از کم اشتها و پر اشتها است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
بیوگرافی بیماران
بخش اول: نگاهی کلی به عارضه‌ی بی‌اشتهایی عصبی
بخش دوم: کاهش وزن و سایر علایم هشدار دهنده
بخش سوم: فاکتورهای خطرآفرین
بخش چهارم: حالات خاص و ملاحظات ویژه
بخش پنجم: ارتباط بی‌اشتهایی با ورزش حرفه‌ای
بخش ششم: تن‌انگاره
بخش هفتم: چگونه حامی خوبی برای فرزندان خود باشیم؟
بخش هشتم: افزایش وزن و تغذیه‌ی سالم
بخش نهم: چگونگی درمان بی‌اشتهایی عصبی
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی
نویسنده
مترجمبهزاد رحمتی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-600-8584-02-5
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی

برای دریافت کتاب صد پرسش و پاسخ درباره‌ی بی‌اشتهایی عصبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.