معرفی و دانلود کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم

عکس جلد کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم

کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم نوشته پیتر تیل و بلک مسترز، ایده‌هایی کاملاً نو و ارزشمند در زمینه چگونگی خلق ارزش در دنیای فعلی ارائه می‌نماید. این اثر پرفروش نیویورک‌تایمز، نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب تجاری شده است.

درباره کتاب صفر به یک:

کتاب پیش روی شما به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که برای دستیابی به موفقیت در کسب‌وکارتان و شروع کارهای جدید بهتر است بدانید و از آن‌ها آگاه باشید. چیزهایی را که در کتاب صفر به یک (Zero to One) خواهید آموخت، نمی‌توان راهنمایی درسی به حساب آورد بلکه این آموزه‌ها به شما یاد می‌دهد که یک استارتاپ باید چه تمرین‌ها و پژوهش‌هایی را در زمینه ایده‌های گوناگون انجام دهد.

پیتر تیل (Peter A. Thiel) تاکنون چندین شرکت موفق تجاری را بنیان نهاده است و در این کتاب، نحوه ایجاد این شرکت‌ها را توضیح می‌دهد. او در شرکت‌های پی‌پال و پالانتیر سهام‌گذار بوده، نخستین سرمایه‌گذاری خارجی را در فیس‌بوک رقم زده، شرکت‌هایی همچون SpaceX و LinkedIn را از لحاظ مالی حمایت کرده و دوره تخصصی تکمیلی تیئل را ایجاده کرده است تا جوانان را به یادگیری پیش از کالج ترغیب نماید.

کپی‌برداری از یک مدل، آسان‌تر از ساخت چیزی جدید است؛ با این حال هر زمان چیز جدیدی خلق کنید، شما مسیر رسیدن از صفر به یک را طی خواهید کرد. عمل خلقت و نوآوری بسیار خاص و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود، همان‌گونه که لحظه آفرینش ویژه است و نتیجه آن، چیزی جدید و عجیب می‌شود. نویسنده در اثر خود در مورد نحوه رسیدن به این نقطه می‌گوید.

کتاب صفر به یک به اندازه‌ای میان کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوبیت و مقبولیت دارد که طبق گفته نشریه فوربز مطالعه آن به شما حس قدرت فراانسانی می‌دهد! این کتاب از زمان انتشار در سال 2014 پیوسته در فهرست آثار پرفروش حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها قرار دارد، به گونه‌ای که توانست رتبه یک فروش بخش سیاست‌های اقتصادی و رتبه دوم بخش کارآفرینی سایت آمازون را به دست آورد و در لیست کتاب‌هایی که حتماً باید بخوانید قرار بگیرد.

«توسعه چیزهای تازه در سازمان‌های بزرگ دشوار و از آن سخت‌تر این است که به طور فردی انجامش دهید. سلسله مراتب اداری بسیار کند حرکت می‌کند و به بهانه محافظت در مقابل ریسک، علاقه‌مندی‌ها را از بین می‌برد.» این جمله را می‌توان ساده‌ترین توصیف برای شروع یک استارتاپ دانست و با ویژگی‌های اصلی شرکت‌های بزرگ آشنا شد.

در انتها باید گفت در اغلب سازمان‌های ناکارآمد برای به دست آوردن ارتقای شغلی، اگر به انجام یک کار تظاهر کنید به مراتب ایده بهتری است تا آن کار را به طور حقیقی انجام دهید! یکی از اصول استارتاپ‌ها هنگام کار این است که باید اعضای تیم بتوانند به خوبی در کنار دیگران فعالیت کنند تا کار به سرانجام برسد.

افتخارات کتاب صفر به یک:

- شماره یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب تجاری در سال 2014
- حضور در فهرست کتاب‌هایی که حتماً باید بخوانید
- رتبه یک فروش بخش سیاست‌های اقتصادی و رتبه دو بخش کارآفرینی سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب صفر به یک:

- کتابی تفکربرانگیز. (Library Journal)
- عقلانی و کاربردی، با نثری نافذ. (Economist)
- نقطه‌ی شروعی مطمئن برای مخاطبینی که به فکر راه‌اندازی کسب‌وکار هستند. (Kirkus Reviews)
- این کتاب ایده‌های کاملاً جدید و تازه‌ای در مورد چگونگی ایجاد ارزش در جهان ارائه می‌دهد. (Mark Zuckerberg, CEO of Facebook)
- پیتر تیل چندین شرکت موفق را تأسیس کرده است و کتاب صفر به یک چگونگی این کار را نشان می‌دهد. (Elon Musk, CEO of SpaceX and Tesla)

کتاب صفر به یک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار کوچک خود را راه بیندازید و یا صاحب استارتاپ شوید، این کتاب را نباید از دست بدهید.

با نویسندگان کتاب صفر به یک بیشتر آشنا شویم:

او یک فعال سیاسی، تاجر و نویسنده آمریکایی‌ست که در 11 اکتبر سال 1967 در خانواده‌ای آلمانی و در شهر فرانکفورت متولد شد. پیتر تیل زمانی که یک سال داشت به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت و در ایالت کالیفرنیا رشد کرد.

تیل مدرک لیسانس خود را در رشته فلسفه از دانشگاه استنفورد در سال 1989 گرفت. پس از آن وارد مؤسسه حقوق استنفورد شد و در سال 1992 مدرک J. D را اخذ کرد.

او بعد از آزمون و خطاهای بسیار سرانجام در سال 1998 شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه پرداخت و انتقال وجه توسط اینترنت (پی‌پال) را با همراهی Max Levchin بنا نهاد. این نهاد در سال 2002 به قیمت 1/5 میلیون دلار فروخته شد. تیل پس از آن صندوق پوشش سرمایه جهانی Clarium Capital را تأسیس کرد که در سال 2005 به عنوان بزرگ‌ترین صندوق پوشش جهانی برگزیده شد.

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم تیل، سرمایه‌گذاری بزرگ 500 هزار دلاری در شرکت فیس‌بوک در سال 2004 بود و از این طریق صاحب سهام 10/2 درصد این شبکه اجتماعی مهم شد و به عضویت هیئت مدیره آن درآمد. تیل در سال 2014 با 202 میلیارد دلار دارایی در رتبه چهارم لیست میداس فوربز قرار گرفت.

بلیک مَستِرز در سال 2012، دانشجوی دانشکده حقوق استنفورد بود که یادداشت‌های مفصل او درباره کلاس پیتِر «علوم کامپیوتری: استارتاپ» تبدیل به یک جذابیت و بحث اینترنتی شد. او بعدتر، جودیکاتا، یک استارتاپ فناورانه تحقیقات حقوقی را به‌صورت شراکتی تأسیس کرد.

در بخشی از کتاب صفر به یک می‌خوانیم:

افراد بااستعداد، نیازی به کارکردن برای شما ندارند؛ آن‌ها گزینه‌های زیادی دارند. باید از خود سؤال هدف‌دارتری بپرسید: چرا کسی باید به سازمان شما به‌عنوان بیستمین مهندس آن بپیوندد، وقتی می‌تواند در گوگل با پول و شأن بیشتری کار کند؟

این‌ها نمونه‌هایی از چند پاسخ بد هستند: «در این‌جا گزینه‌های سهام شما، بیش از هر جای دیگری ارزش خواهند داشت»، «می‌توانید با باهوش‌ترین افراد دنیا کار کنید»، «می‌توانید به حل چالش‌برانگیزترین مسائل دنیا کمک کنید.» سهام باارزش، افراد باهوش، یا مسائل نیازمند حل آنی چه ایرادی دارند؟ هیچ؛ اما همۀ شرکت‌ها همین ادعاها را می‌کنند، بنابراین این‌ها به شما برای متمایزشدن کمک نمی‌کنند. سخنرانی‌های تبلیغاتی کلی دربارۀ آن‌که چرا یک نیروی جدید باید به شرکت شما بپیوندد به‌جای شرکت‌های بسیار دیگر، بیانگر هیچ‌چیزی نیست.

تنها پاسخ‌های خوب موجود مختص شرکت شما هستند، بنابراین آن‌ها را در این کتاب نخواهید یافت؛ اما دو شکل کلی از پاسخ‌های خوب وجود دارند: پاسخ‌هایی بر مبنای مأموریت و هدف شما و پاسخ‌هایی بر مبنای تیم شما. شما کارمندانی را که نیاز دارید در صورتی جذب خواهید کرد که بتوانید توضیح دهید چرا مأموریت شما اقناع‌کننده است. نه این‌که چرا به‌طور کلی مهم است، بلکه چرا دارید کاری مهم را می‌کنید که هیچ‌کس دیگری قرار نیست به انجام برساند. این تنها چیزی است که می‌تواند اهمیت آن را منحصربه‌فرد سازد. در پی‌پال، اگر شما از ایدۀ ساخت یک واحد پولی دیجیتال جدید برای جایگزینی دلار آمریکا هیجان‌زده بودید، ما مایل بودیم با شما صحبت کنیم؛ در غیر این صورت، شما فرد مناسبی نبودید.

بااین‌حال، حتی یک هدف بزرگ کافی نیست. آن نیروی جدیدی که به‌عنوان یکی از کارکنان، بیشترین مشارکت را خواهد داشت نیز از خود خواهد پرسید: «آیا این‌ها کسانی هستند که می‌خواهم با آن‌ها کار کنم؟» باید بتوانید توضیح دهید که چرا شرکت شما انطباقی منحصربه‌فرد با شخص او دارد و اگر نتوانید این کار را بکنید، احتمالاً او فرد مناسبی نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: صفر به یک
1: چالش آینده
2: جشن می‌گیرم انگار هنوز سال 1999 است
3: همۀ شرکت‌های شایسته، متفاوت هستند
4: ایدئولوژی رقابت
5: مزیت حرکت آخر
6: شما برگ بخت‌آزمایی نیستید
7: پول را دنبال کن
8: رازها
9: شالوده‌ها
10: سازوکار مافیا
11: اگر بسازیدش، می‌آیند؟
12: انسان و ماشین
13: سبز دیدن
14: تناقض بنیان‌گذاران
نتیجه‌گیری: ایستایی یا یکتایی
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم
نویسنده،
مترجمواسع علوی، راهله یوسف زاده
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-7313-9-8
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم

king stars
۱۳۹۷/۷/۱۹
از جمله کسایی که بهشون خیلی کم توجه شده، پیتر ثیل هست. کسی که گفته زاکربرگ بعدی شبکه اجتماعی نمیسازه، لری پیج بعدی موتور جست جو نمیسازه، اگر ازونا تقلید کنیم در واقع چیزی ازشون یاد نگرفتیم... حالا تو این سرعت پیشرفت تکنولوژی مسئولین ما دنبال فیلتر کردن هستن... کتاب واقعا عالیه.. نه تنها استارتاپا بلکه همه کسایی که کسب و کار دارن باید بخونن. چون در اینده [وحال] هر کسب و کاری باید دیجیتال بیسد باشه
mahyar roudaki
۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کتاب فوق العاده‌ای بود خصوصا برای من.
نقش راهنمای تفکر در خلق یک تجارت.
اما غلط‌های نگارشی بسیار در متن موجب کج فهمی نظرات نویسنده می‌شود. خواهشا اصلاح شود. چون واقعا تمایل دارم دوباره این کتار رو مطالعه کنم.
و مارک کردن متن رو لطفا ب اپتون اضافه کنید.
رابط کاربری رو ارتقا بدید.
خیلی ممنون..
محسن عرب
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
به عنوان کسی که سال ها کار ترجمه کرده میگم: کتاب خوبیه اما ترجمه‌اش به شدت ضعیف و بده. یک ترجمه ماشینی و کلمه به کلمه و نامناسب به جای ترجمه معنایی. ای کاش هر کسی نتونه به عنوان مترجم کار کنه و معیارهای سخت گیرانه تری از جانب مجموعه محترم کتابراه در نظر گرفته بشه.
Aylar Pashs
۱۴۰۲/۲/۲۰
کتابی که به افکار فرم میده برای تجارت و نکته‌های بسیار خوبی رو هم توضیح میده که هوشمندانه و قابل اجرا هستند اما ترجمه متن روان نبوده و مطالعه رو یکم مشکل کرده.
کتاب به زبان اصلی توصیه میگردد.
(اینجانب از وجود ترجمه‌های دیگر این کتاب به فارسی اطلاعی نداشته و مطالعه نکردم)
rastin nasiri
۱۴۰۰/۷/۱۰
کتاب خوبیه، مفید تر از خیلی کتب مشابه خودش هست و فکر میکنم این ترجمه بهترین ترجمه موجود هست، اما بازم ترجمه بسیار بدی محسوب میشه، توصیه میکنم پی دی اف زبان اصلی کتاب رو مطالعه کنید.
رویا کامیاب
۱۳۹۷/۲/۳
این کتاب واقعا فوق العاده س. البته من این ترجمه رو نخوندم ولی ترجمه هرجوری هم که باشه مطمئن باشید این کتاب حرفهای زیادی برای علاقه مندان به کارآفرینی و شروع کسب و کار جدید داره.
علی حسین آبادی
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
کتاب بسیار جالبی است در مورد نحوه آشنایی با کسب و کارهای نوپا و دورنمای خوبی میده این کتاب رو آقای زاکربرگ نیز خوندنشو توصیه می‌کنه به کسایی که میخوان کسب و کارشونو شروع کنن
علی نوروزی
۱۳۹۷/۱۱/۱۵
بنده ارشدمدیریت دارم. این کتاب فوق العاده ارزشمندوتوسط فرداجرایی باتجربه‌ای نگاشته شده. برای افرادی که قصددارندجلوی انحراف بیزینس شان رادرشروع بگیرندبسیارمفیدهست.
محمد مه
۱۳۹۶/۱۱/۱۶
مفاهیم و موضوعاتی که بهش اشاره کرده بود عالی بودند، ترجمه آنقدر ضعیف بود که فکر میکنم بخشی رو با گوگل ترنسلیت ترجمه کرده بودن
امیرمحمد خمر
۱۴۰۲/۷/۱۴
اگر میخواهید یک استارتاپ رو استارت کنید حتما به توصیه‌های پیترثیل کبیر گوش کنید ضرر نمیکنید. این کتاب راجب ترید نیست ولی خوندنش خالی از لطف نیست.
مجتبی عباسی
۱۴۰۰/۱۱/۸
با اضافه‌کردن چیزهایی مأنوس جهان را از ۱ به n می‌برد. اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از ۰ به ۱ می‌رویم
علی نوروزی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بنده ارشدمدیریت دارم. کتاب فوق العاده است. بابینش یک فردکهنه کاروباتجربه. درزمینه راه اندازی کسب وکار. حتمابخوانید
mehdi malakooty
۱۳۹۷/۹/۱۲
کتاب خیلی خوب بود لکن نگارش ضعیفه نمیدونم از ترجمه ضعیف بوده یا از ویراس داری بد
فرشاد بهرام پوری
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
واقعا جالب و ارزنده هستش، پیشنهاد می‌کنم حتما مطالعه کنید
آرش فره وشی
۱۳۹۶/۷/۲۰
برای صاحبان کسب و کارهای دانش محور نوپا و سرمایه گذاران خطرپذیر به شدت توصیه می‌شود...
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم

برای دریافت کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها - چگونه آینده را بسازیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.