معرفی و دانلود کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم

عکس جلد کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم

کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم نوشته حزقل درور، به علوم سیاسی و مدیریت دولتی در جوامع مختلف می‌پردازد و ویژگی‌ها و توانایی‌های یک حمکران در یک جامعه مدرن را بررسی می‌کند.

به عقیده حزقل درور (Yehezkel Dror) در بخش اعظم تاریخ بشر، شرایط انسانی در دوره‌های طولانی نسبتاً باثبات بوده‌ و گاهی اوقات بر اثر جهش‌ها و شورش‌ها شرایط برهم خورده‌ و تحول یافته است. تحولات فعلی و مستمر جهانی نیاز به هدایت دارند تا از وقوع پیامدهای منفی، اجتناب ورزیده شوند و توان‌های بالقوه مثبت، تحقق یابند. بازارها، جوامع مدنی و غیره مهم هستند اما برای هدایت مورد نیاز نمی‌توان به آن‌ها اتکا کرد؛ در حالت عادی و واقع‌گرایانه تنها حاکمیت می‌تواند این کار را انجام دهد. به هر حال، برای انجام مطلوب وظایف مهم آینده‌سازی، سیاست باید احیا شود، دموکراسی دوباره مورد تمرکز قرار گیرد و حاکمیت به شکل رادیکال بازطراحی شود. کتاب صلاحیت حکمرانی (The Capacity to Govern) به بررسی این ادعا و شرح و بسط پیشنهادهای بازطراحی حاکمیت اختصاص دارد.

خواندن کتاب صلاحیت حکمرانی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این اثر برای پژوهش‌گران علوم سیاسی و اجتماعی و همچنین علاقه‌مندان به این حوزه بسیار مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب صلاحیت حکمرانی می‌خوانیم:

تغییرات فرهنگ سیاسی با تحولات فرهنگ عمومی، که بخشی از آن است، همگام است. در نتیجه، تلاش‌هایی برای تشخیص بخش‌های پیش‌مدرن، مدرن و پسامدرن جهان و درک پیامدهای مرتبط برای دولت‌ها و روابط بین کشورها صورت گرفته است. تمدن‌های عمده متفاوت منجر به خلق فرهنگ‌های سیاسی کاملاً متفاوت می‌شوند. تمدن‌های آسیایی منجر به دیدگاه‌هایی کاملاً متفاوت در مورد حاکمیت، از جمله نسخه‌های دیگر دموکراسی (حداقل بر اساس ادعای شماری از رهبران آن‌ها) می‌شوند.

یک مورد خاص، حاکمیت کلیسای کاتولیک است که به خوبی، وابستگی بنیادین فرهنگ حاکمیت و نهادها به نظام‌های باوری که مبنای آن‌ها هستند، به خصوص هنگامی که آن‌ها ایدئولوژی‌های بسیار منسجم هستند، را نشان می‌دهد. کشور و دولت اس‌اس نازی یک تصویر افراطی از فرهنگ سیاسی منحصر به فرد مبتنی بر ایدئولوژی همه‌گیر فوهرر است. ایران یک نمونه مدرن است که ترکیب بین فرهنگ سیاسی جهانی و ایدئولوژی‌های سیاسی بنیادگرای محلی را نشان می‌دهد. و این‌ها تنها چند نمونه از شمار زیاد فرهنگ‌های بسیار متفاوت تاریخی و سیاسی معاصر هستند که نظام‌های حاکمیت کاملاً متفاوتی خلق می‌کنند و همچنین گاهی اوقات مانع از تحقق آن‌ها در آفریقا می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه رئیس کلوب روم
مقدمه
تقدیر و تشکر
واژه‌نامه
بخش نخست: مشکل
بخش دوم: بازطراحی ضرورت‌ها
بخش سوم: راه‌حل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم
نویسنده
مترجممسعود منزوی
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-622-6885-06-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم

برای دریافت کتاب صلاحیت حکمرانی: گزارشی به باشگاه رم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.