معرفی و دانلود رایگان کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2

عکس جلد کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2

کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2 تالیف شهروز ملاح، گردآمده از سرگذشت و تاریخ طایفه انزانی است که به وسیله سران به طور داستان دست به دست در مدت دویست سال، به جا مانده. در این جلد به وضعیت اقلیمی و اقتصادی ناحیه انزان و تحلیل فروش زمین‌های دولتی و تیول در گذشته و پس از مشروطیت پرداخته شده است.

دشواری‌های خان‌ها و مردم انزان در برخورد با فروش زمین‌ها و تیول ناحیه به تاجران و مردان و درباریان سبب برخوردهای بزرگ سیاسی و نظامی در ناحیه انزان و استرآباد شد که بازگویی آن در کلیه کتاب‌ها و سندهای تاریخی ایران حاضر است و در این بین اسم قهارخان انزانی به عنوان یک چهره بزرگ در دگرگونی و انقلاب دوران مشروطیت آشکار و پدیدار است.

شهروز ملاح در کتاب طایفه انزانی (anzali tribe)، به توصیف پیشامدهای مهاجرت از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر و توصیف دلاوری‌های این طایفه بزرگ پرداخته است و باور دارد که در نگهداری کیان و نوامیس این اقلیم که نشان از ایرانی بودن و با نژاد بودن این طایفه دارد، باید کوشا بود.

انزانی‌ها صاحب بلوک دوم انزان بودند (از کلباد تا کردکوی) و مجموعه تلاش‌های مشروطه طالبان و رضاخان و اصلاحات زمین‌های محمدرضا پهلوی در خلع سلاح و خلع ید کردن خان‌های انزانی نیز نتوانست چیزی از بزرگی و خانی این طایفه کم کند.

مطالب این کتاب، می‌تواند راه‌حلی برای تحصیل‌ کردگان این طایفه باشد تا تاریخ درست و راستین را به مجموعه تاریخ محلی این منطقه و کشور اضافه کند و در این مسیر سعی و کوشش نمایند.

در بخشی از کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2 می‌خوانید:

پس از شکست قشون مخالف مشروطه در سه جبهه سواد کوه (غرب تهران) و ورامین (شرق تهران) و شمال (خط ساحلی کاسپین) محمدعلی شاه به خوجه نفس برگشته و سریعا به همراهی سران و بزرگان ترکمن و غرب استرآباد مشغول آماده نمودن اردو گردید. سردار محیی پس از پیروزی در ساری توسط وزیر جنگ به عنوان حاکم مازندران و استرآباد تعیین گردید تا بتواند در ساری به آماده‌سازی قشون بپردازد.

سردار محیی به تاریخ 4 شوال 1329 ق - مهر 1290 شمسی. حرکت قشون مشروطه از ساری به استرآباد را به مشروطه خواهان (انجمن) استرآباد تلگراف نمود. شرایط استرآباد به گونه‌ای بود که اعضای انجمن یا به مناطق دیگر گریخته و یا در کنسول‌گری روسیه تحصن و حاضر به همکاری نبودند. مردم نیز بازار را بسته و اموال خود را مخفی نموده بودند و امنیت شهر بر عهده نیروهای قزاق روسیه بود.

با توجه به سه شکست پی در پی محمد علی شاه در سه جبهه، بزرگان استرآباد را بر آن داشت تا به تلگراف سردار محیی جواب داده و از وی درخواست کنند تا با قشون خود به استرآباد بیاید.

در این تلگراف نام کسانی همچون سالار اکرم (سردار رفیع) حاکم استرآباد و حضرخان سالار اشرف و آقاخان سالار معزز و علی اکبر خان امیر عشایر به اتفاق بیست و هفت نفر دیگر به چشم می‌خورد. این اخبار به گوش محمدعلی شاه نیز رسید.

عمید السلطان (برادر سردار محیی) که پس از پیروزی در ورامین بر ارشدالدوله به دنبال قشون فراری بود به استرآباد وارد شد. حدود چهل مجاهد مشروطه خواه و سی سوار و یک عراده توپ به مسئولیت سالار منصور نیز با وی بودند. مشروطه خواهان پذیرائی گرمی از آنان کردند. و در این زمان سردار محیی نیز به اشرف رسیده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
انزان در گذر زمان
منطقه انزان (شرایط اقلیمی و اقتصادی در اواخر حکومت ناصرالدین شاه)
شروع مشروطیت و تحولات نظام زمین داری در ایران
تاثیرات تحولات منطقه بر طایفه انزانی
نظام زمین داری قبل و بعد از مشروطیت
اوضاع انزان و شرایط خوانین در استبداد صغیر
شفیع خان انزانی صدر اعظم فتحعلیشاه و از پیشگامان مخالفت با پادشاهان قاجار در فروش اراضی خالصه ملی به خارجیان
شیخ حمزه (ربانی) انزانی و مشروطیت
ماموریت پانوف بلغاری
پانوف و قهارخان در استرآباد
پایان حضور قهارخان انزانی در انجمن مشروطه
حضور محمد علی شاه در انزان
قدرتمندان ترکمن در کنار انزانی‌ها
قهارخان سالار اشجع - سردار پیروز محمد علی شاه
روایت جنگ بندرگز از نگاه راویان ترکمن و انزان
مقاومت در مقابل فشار مشروطه خواهان
رابطه فامیلی و نزدیک خوانین هزار جریب با طایفه انزانی
جنبش دوم انزانی‌ها در شمال ایران (سالار اشجع و سالار الدوله)
شهادت قهارخان انزانی ملقب به سالار اشجع
مبالغه گویی و مختصرنویسی‌های وکیل الدوله (مقصودلو)
تاثیر تحولات قفقاز در شمال ایران
دومین کنگره حزب عدالت در بندر انزلی با حضور نماینده انزان و استرآباد
ضمیمه
عمارت حمزه سلطان انزانی در ناگورنو قره باغ
ذوالفقار خان انزانی فرزند دلیر حمزه سلطان انزانی
آرامگاه حمزه سلطان انزانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کدیور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-8969-67-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2

نازنین شریفی
۱۳۹۹/۸/۲
آنزان یا انشان در جنوب ایران ودر خوزستان بنام ایذه کنونی است وهیچ ربطی به استراباد وگرگان ندارد در بعضی نسخه‌های تاریخی خوزستان اصفهان چهارمحال وبختیاری وفارس انشان نام داشته با پایتختی شوش لطفا همه چیز رراباهم قاطی نکنید تا برای عده‌ای تاریخ بسازید نویسنده در این کتاب به خیانت طایفه انزانی به و از زندیه حمایت قاجار وطن فروش وهنیچنین خیانت به انقلاب مشروطه مردم ایرام وحمایت ازدمحمد علیشاه جانی اعتراف کرده فقط تشابه اسمی این طایفه با آنزان جنوب ایران میباشد وگرنه هیچ ربطی بهم ندارند
آریا ملاح
۱۳۹۸/۷/۲۵
با سلام سپاس از کتاب پرمحتوا که شناخت تازه از رویدادهای تاریخی منطقه بلوک انزان در دوران مشروطیت ارائه داده که در کتب تاریخی دیگر مورخین و نویسندگان کتب دیده و یا نوشته نشده است‌. همچنین تاثیر طائفه انزانی در این رویدادها و تحلیل و بررسی دقیق و شفاف از آن دوران نیز جالب و تازه بوده بود‌ه است.
در و
بخش آخر کتاب به به رویدادهای قبل از مشروطیت اشاره شده به نقش طائفه بزرگ انزانی در تحولات سیاسی تاریخی و اجتماعی متطقه و مرزهای شمال کشور اشاره کرد.
jalil sadeghi
۱۳۹۸/۴/۱۲
بسیار جالب بود. توصیف مشروطیت از منظر طایفه‌ای که درگیر این مسئله بود و تعریف مشروطیت از نگاه مردم استراباد و انزان برایم جالب بود. آرزوی موفقیت برای تدوین کنندگان این کتاب دارم و امیدوارم این سلسله مباحث ادامه دار باشد.
محمد میرزاجانی
۱۳۹۸/۴/۹
بازبیینی تاریخ مشروطیت از دیدگاه نویسنده برایم تازگی داشت و جالب بود و تاثیرگذاری طایفه انزانی در تحولات مشروطیت از موارد قابل تامل بوده است.
امید عباسی
۱۳۹۸/۴/۲۴
بسیار عالی توصیف کردید مشروطیت و حوادث آن را در منطقه استرآباد و نقش پررنگ طایفه انزانی در حوادث مهم مشروطیتِ
ممنون
امید عباسی
Ali Mohammadpuor
۱۳۹۸/۴/۲۳
تعریف جالبی بود از مشروطیت در منطقه استراباد و طایفه انزانی و به امید موفقیت‌های روز افزون پایدار و پاینده باشید
علی محمدپور
میثم طاهری
۱۳۹۸/۵/۱
کتاب مفیده هر کی بخواد در این زمینه اطلاعاتی بدست بیاره میتونه کمکش کنه
نصرالله سرخابی
۱۳۹۸/۴/۴
خدا اجرتان بدهد در این اوضاع بی‌پولی کمکی شایان به مردم میکنید
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2

برای دریافت کتاب طایفه انزانی: بلوک دوم انزان (حوضه استرآباد) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.