معرفی و دانلود کتاب طبقه‌ تن‌پرور

عکس جلد کتاب طبقه‌ تن‌پرور
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طبقه‌ تن‌پرور

کتاب طبقه‌ تن‌پرور اثر تورستین وبلن، با تصویر معوج از طبقه کم‌عمق مرفه خوش‌گذران غرق در پوشاک و ماشین‌ها، مصرف‌کننده کالاها و در حال ارتقاء در جامعه، با گذشت بیش از صد سال از نگارشش، همچنان معتبر است.

نظریه طبقه‌ تن‌پرور (Theory Of The Leisure Class)، نخستین و معروف‌ترین کتاب تورستین وبلن است که در آن بسیاری از معیارهای رفتار انسان به چالش کشیده می‌شود. او با طنزی ویرانگر، توخالی بودن معیارهای سلیقه، آموزش، لباس، و فرهنگ طبقه تن‌پرور را افشا می‌کند. به گفته وبلن، طبقه تن‌پرور معیارهایی را می‌پروراند که هر فردی در هر سطحی از جامعه، به‌گونه‌ای وادار به رعایت آن می‌شود. نشانه بارز عضویت در طبقه تن‌پرور، پرهیز از مشقت کار تولیدی و موفقیت در مصرف تظاهری است.

تورستن وبلن (Thorstein Veblen)، اقتصاددان و جامعه‌شناس اهل کاتو ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا بود. وی پایه‌گذار مکتب نهادگرایی در حوزهٔ علم اقتصاد است. وبلن یکی از افراد برجسته در تاریخ تفکر اقتصاد است.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

در بخشی از طبقه‌ی تن‌پرور می‌خوانیم:
عمل تن‌پروری غیرمستقیم که توسط زنان خانه‌دار و نوکران و تحت عنوان کار‌های خانه انجام می‌شود‌، دائما می‌تواند در جهت کار پرزحمت بسط یابد به ویژه در موقعیتی که رقابت شدید و پر حرارتی برای کسب نام، شهرت و مقام وجود دارد. این قضیه‌ای است که مکرراً در زندگی مدرن پیش می‌آید. در موقعیتی که این اتفاق رخ می‌دهد، خدمت خانگی که شامل وظایف این طبقه از خدمتگزاران است، می‌تواند تحت عنوان تلاش بیهوده طبقه بندی گردد تا تحت عنوان تن‌پروری غیرمستقیم.

فهرست مطالب کتاب

طبقه‌ی تن‌پرور
تن‌پروری آشکار: مقامات و نوکران
مصرف آشکار: زنان‌،کالا‌های تجملی و خبرگی
قوانین سلایق:گیاهان سبز و حیوانات دست آموز
ورود و پذیرش به طبقۀ تن پرور
بقایای دلیری مردانۀ ابتدایی: نبرد و ورزش
بی مصرفی آشکار تحصیلات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طبقه‌ تن‌پرور
نویسنده
مترجمسیما زائر رفیعی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-600-6867-43-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طبقه‌ تن‌پرور

saeed fatemi
۱۳۹۹/۱/۱۶
ترجمه بسیار مغلق بوده و روان نیست و یا خود نویسنده کتاب سعی در این گونه نگارش داشته است، البته نویسنده در برخی از پاراگراف‌های کتاب از استدلالات نچندان درست و گاها غلط بهره برده است. بعضی از نتیجه گیری‌ها کلی بوده و چون قابل تعمیم به تمامی طبقات اجتماعی می‌باشد اشتباه می‌نماید.
احمد امینی
۱۳۹۶/۸/۱۸
هم چنین چیزی لازم بود تشکر از شما
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۶/۱۳
کتاب اقتصادی بسیار مهم و خواندنی
محمد قدیمی
۱۴۰۰/۸/۱۴
ترجمه‌اش خیلی خوب نیست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب طبقه‌ تن‌پرور

برای دریافت کتاب طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.