معرفی و دانلود کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور

عکس جلد کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور
قیمت:
31200 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور

کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور اثر تورستین وبلن، با زبانی روان و همه فهم به بررسی کارکردها و نماد‌های مشخص طبقه بالای جامعه می‌پردازد. در این کتاب با واقعیت‌های جامعه سرمایه‌داری و نقش و عملکرد طبقه تن‌پرور در تحولات و رویکرد جامعه آشنا می‌شنویم.

کتاب طبقه‌ تن‌پرور (Theory Of The Leisure Class) با تصویر معوج از طبقه کم‌عمق مرفه خوش‌گذران غرق در پوشاک و ماشین‌ها، مصرف‌ کننده کالاها و در حال ارتقاء در جامعه، با گذشت بیش از صد سال از نگارشش، همچنان معتبر است.

نظریه طبقه‌ تن‌پرور، نخستین و معروف‌ترین کتاب تورستین وبلن (Thorstein Veblen) است که در آن بسیاری از معیارهای رفتار انسان به چالش کشیده می‌شود. او با طنزی ویرانگر، توخالی بودن معیارهای سلیقه، آموزش، لباس، و فرهنگ طبقه تن‌پرور را افشا می‌کند. به گفته وبلن، طبقه تن‌پرور معیارهایی را می‌پروراند که هر فردی در هر سطحی از جامعه، به‌ گونه‌ای وادار به رعایت آن می‌شود. نشانه بارز عضویت در طبقه تن‌پرور، پرهیز از مشقت کار تولیدی و موفقیت در مصرف تظاهری است.

تورستن وبلن، اقتصاددان و جامعه‌شناس اهل کاتو ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا بود. وی پایه‌گذار مکتب نهادگرایی در حوزهٔ علم اقتصاد است. وبلن یکی از افراد برجسته در تاریخ تفکر اقتصاد است.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا این کتاب برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم.

در بخشی از کتاب صوتی طبقه‌ی تن‌پرور می‌شنویم:

حوزه‌ی انتخابی طبقه‌ی تن‌پرور، توسط روند انتخابی دائمی حفظ می‌شود. افراد و یا نژادهایی که به طور برجسته، مناسب رقابت مالی متخاصمانه هستند از طبقات پایین‌تر جدا می‌شوند. برای اینکه شخص داوطلب‌ شأن و مقام بتواند به مراحل بالاتر دست یابد، نه تنها باید تمایلی ذاتی برای اجرای گرایشات مالی داشته باشد بلکه تمایلات وی بایستی چنان بارز و معلوم باشد که بتواند بر مشکلات موجود بر سر راه عروج و ترقی خود فائق آیند. البته این روند ورود و پذیرش همیشه ادامه داشته است یعنی از زمانیکه الگوی چشم و هم چشمی و تقلید مالی شکل گرفته است. می‌توانیم بگوییم از زمانی که نهاد و عرف طبقه‌ی تن پرور برای اولین بار بنیان نهاده شده است.

اما اساس و پایه‌ی دقیق و جامع انتخاب، همیشه یکسان و مشابه نبوده است. و بنابراین روند انتخابی همیشه نتایج مشابهی به همراه نداشته است. در دوران اولیه‌ی بربریت و درنده خویی آزمون تشخیص‌، به معنی ساده‌ی کلمه دلیری و دلاوری بوده است. در این ادوار داوطلب برای پذیرفته شدن در این طبقه می‌بایست دارای تعصب قبیله‌ای، قدرت جسمانی، درنده خویی، بی‌پروایی و سرسختی در اجرای اهدافش می‌بود. این ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی بودند که منجر به تصدی و تصرف دائمی ثروت می‌گشتند.

در آن دوران و دوران پس از آن اساس اقتصادی طبقه‌ی تن پرور، دارایی و مال و ثروت بود. اما روش‌های ثروت‌اندوزی و ویژگی‌های لازم برای حفظ ثروت، تا حدی نسبت به روزهای اولیه‌ی فرهنگ درنده خویی تغییر کرده است. در نتیجه روند انتخابی، ویژگی‌های بارز در طبقه‌ی بربری اولیه‌ی شامل تجاوز و حمله‌ی دلیرانه، درک زیرکانه از مقام و‌ شأن و آزادی توسل به شیّادی بود. اعضاء این طبقه از طریق تصرف‌، تصدی و شهامت جایگاه خود را حفظ کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش اول
21 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
35 دقیقه
بخش پنجم
23 دقیقه
بخش ششم
34 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور
نویسنده
مترجمسیما زائر رفیعی
راویعمار تفتی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
31200 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور

حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۳/۱۳
کتاب مغرضانه و منفی در مورد افراد طبقه مرفه که با شیطنت مترجم تن پرور نامیده شده و از خوندش چیزی به آدم اضافه نمیشه...
محمد کاظمی
۱۳۹۸/۷/۱۲
کتاب عالیه، پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور

برای دریافت کتاب صوتی طبقه‌ تن‌پرور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.