معرفی و دانلود کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟

عکس جلد کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟

کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ نوشته پویان رجبی و مجتبی معراجی، به این موضوع می‌پردازد که آیا جدایی پایانی برای زندگی است یا برعکس شروعی دوباره؟!

در بطن هر پیوندی جدایی وجود دارد و از آن منفک نیست، انتظارات دوگانه‌اند، هم می‌توانند واقعی و بجا باشند و هم در اثر صمیمیت جلوه‌های غیرمنطقی و نابجا به خود بگیرند و باعث کدر شدن و تنش شوند. روشن است که رابطه بدون درگیری و اصطکاک نمی‌تواند وجود داشته باشد و تنها تفاوت در این است که به چه مقداری اصطکاک و در چه سطحی وجود دارد.

در کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ ابتدا دیدگاه‌های قبل از ازدواج به ساده‌ترین حالت بیان شده و بعد به دلایل عمده ناکامی در ازدواج پرداخته می‌شود و در آخر درباره‌ی مفهوم نسبی خوب و بد سخن گفته شده است. همه‌ی مطالب به گونه‌ای است که به صورت صریح و آشکار و به دور از تعارف به آسیب‌ها و نقایص هر زندگی به خصوص آسیب‌های درونی هر شخص که در وجودش به آن آگاه یا ناآگاه است می‌پردازد.

مخاطبان اصلی کتاب کسانی هستند که به هر دلیلی رابطه‌شان به سردی گراییده و در پس بیم از وضعیت خود به راه چاره می‌اندیشند و گروهی دیگر که از تصمیم گرفتن پا فراتر نهاده‌اند و اکنون مشغول گرفتن وکیل و تنظیم درخواست طلاق خود هستند، اما بدان معنا نیست که برای دیگر افراد مطالعه کتاب اتلاف وقت باشد بلکه می‌تواند چشم‌انداز وسیع‌تری را نصیب آنان کند.

در بخشی از کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ می‌خوانیم:

خودداری از ازدواج دوباره به دلیل نگرش کل‌گرایانه هم می‌تواند باشد، در این مفهوم فرد یک ناکامی و شکست را که در رابطه‌ی خود تجربه کرده، علاوه بر اینکه به پای همسر خود انداخته، به همه‌ی افراد آن جنس (مرد یا زن) نیز نسبت و ربط می‌دهد. یعنی اگر در چنین حالتی زن باشد تمام مردان اینگونه هستند و اگر مردان این تجربه را از سر گذرانده باشد، تمام زنان را بدین‌گونه می‌پندارد. ناگفته روشن است که این نوع دیدگاه به دور از عقل‌گرایی و منطق است و باید جداً از آن پرهیز کرد که نه تنها باعث کینه و نفرت و گاهاً یک حس انتقام‌جویانه نسبت به جنس مخالف و جامعه می‌شود، بلکه فرصت‌های مناسبی که در آینده ممکن است به وجود آید را چنین فردی از دست می‌دهد. زیرا با سوگیری و پیش‌داوری از قبل تصمیم خود را گرفته است و از طرفی این نوع عمل نوعی دفاع در برابر پذیرش شکست در رابطه است. با اینکه طلاق چهره‌ی منفی‌ای دارد و در جوامع مختلف نوعی شکست تلقی می‌شود، اما همان‌طور که گفته شد راه حل اجتماعی پایان دادن به ازدوا‌ج‌های ناموفق است و گاهی اوقات به اقتضای شرایط می‌تواند مسیر خروج از بن‌بست باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: تعریف‌ها
فصل دوم: ماهیت عشق
فصل سوم: چه بر سر آن عشق یا علاقه‌ی اولیه می‌آید؟
فصل چهارم: جدایی به عنوان یک راه حل در چه شرایطی بهترین راه چاره و در چه شرایطی راهکاری عجولانه و شتاب‌زده است؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طلاق، پایان یا آغاز؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات طاق بستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-964-510-475-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟

...
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
کتابی با محتوای مفید و مورد نیاز برای عوام سطوح اجتماع به خصوص با توجه به نثر سلیس و سازمان دهی قابل فهم محتوای کاربردی، برقراری ارتباط با این کتاب بسیار سادست و برای عموم افراد متاهل سرشار از نکات مهم و پاسخ دهنده به بسیاری از سوالات متداول اشخاص است
اگر در آستانه پایان غم انگیز یک زندگی مشترک و
یا متحمل فشار جدایی در زندگی خود هستید این کتاب بهترین گزینه برای شماست و مسیر همواری به سوی روشن انگاری و آرامش شخصی را به شما هدیه میدهد
با تشکر از نویسندگان و انتشارات این کتاب❤️🙏
باقری
۱۴۰۱/۷/۱۳
مثل سایر کتاب‌های ایرانی فاقد مطلب و محتوای درست هست. توصیه من در این لاین کتاب‌ها محکم درآغوشم بگیر دکتر سو جانسون هست. هیچ کتابی به ذاته بی محتوای نیست ولی این کتاب کلا اشاره‌اش در هر چیز سطحیه و به معضلات جامعه در این مورد میپردازه تا به ماهیت ساختاری اتفاقات بعد از طلاق.
سحر کولیوند
۱۴۰۰/۱۰/۵
با زبان ساده‌ای مطالب رو بیان کرده بود که فهمش واقعا سخت نبود، مطالب کاربردی خوبی داشت درکل،
ممنون از کتاب خوبتان
رضا احمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲
فکر نمیکردم خوب باشه ولی بعد خواندن به من کمک کرد و برام خوب بود.. باتشکر از نویسندگان و سایت خوب کتابراه
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟

برای دریافت کتاب طلاق، پایان یا آغاز؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.