معرفی و دانلود کتاب عشق شازده

عکس جلد کتاب عشق شازده
قیمت:
46000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق شازده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق شازده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق شازده

کتاب عشق شازده نوشته‌ی زهرا ناصح به زندگی پرفراز و نشیب دختر جوان و ساده‌ای به نام پروین در زمان پهلوی اول می‌پردازد که در طول زندگی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود و برای اشتباهات خود تاوان سنگینی پس می‌دهد.

پروین در مراسم خاک‌سپاری پدربزرگ اشراف‌زاده‌ی خود شرکت می‌کند و برای نخستین بار اقوام پدری خود را می‌بیند، اما رفتار دیگران با او بسیار سرد است. در این مراسم پر تب و تاب وصیت‌نامه‌ی پدربزرگ خوانده می‌شود و در کمال ناباوری این پیرمرد تمام ثروت خود را برای پروین به جا گذاشته است.

پروین برای رسیدگی به اموال خود وکیلی استخدام می‌کند و این وکیل که جوان خوش‌سیمایی است تلاش می‌کند تا به پروین نزدیک شود. پروین هم شیفته‌ی ظاهر او می‌شود، اختیار همه چیز را به او می‌سپارد و این مرد جوان از نظر مادی و معنوی از پروین سوءاستفاده‌ی کامل می‌کند. این اتفاق تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شخصیت اصلی داستان تمام ثروت خود را از دست می‌دهد و پدر او از این موضوع آگاه می‌شود و برای مجازات دخترش او را به خارج از ایران می‌فرستد.

زهرا ناصح در کتاب عشق شازده علاوه بر زندگی شخصی پروین به تحولات فرهنگی و اجتماعی دوران سلطنت پهلوی نیز می‌پردازد و تناقضات میان سنت و مدرنیته را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

در بخشی از کتاب عشق شازده می‌خوانیم:

ستوده‌خانم، برای اینکه پاسخ درستی به سوالات مجهول شما بدهم و شما را روشن کنم مجبورم زمینه لازم را به شما بدهم و این زمینه فقط در گذشته‌ام پنهان است. گذشته‌ای که پر از خاطرات است و برمی‌گردد به سال 1314. سال‌هایی که وضع مملکت آشفته بود و اگر بخواهیم دقیق‌تر حساب کنیم بین سال‌های 13 و 14، سالی که رضاخان قانون کشف حجاب را تصویب کرد و کشف حجاب را از پشت پرده بیرون انداخت و آن را عمومی خواند. آن زمان من خیلی جوان بودم. خیلی جوانتر ازشما، حدود هیجده سال یا شاید خیلی جوان‌تر. آنقدر جوان که خوب و بد را از یکدیگر تشخیص نمی‌دادم، خام و بدون تجربه. در این دوران اوضاع ممکلت کاملاً بهم ریخته بود. از یک طرف جنگ جهانی و جار و جنجال‌هایش در دنیا و ترس مردم از هجوم اجنبی‌ها و ضعف کشور و از طرف دیگر اقدامات رضاخان در جهت مدرن‌سازی مملکت.

او فرهنگی در ایران ایجاد کرده بود که منجر شده بود اکثریت مردم به سنت‌ها و فرهنگ خود دیگر توجهی نداشته باشند. چه وضعی شده بود تار و پود مملکت از هم جدا شده بود. فرهنگ غلط مثل علف هرز همه جا روئیده بود. ضربه بیشتر شامل حال جوانان می‌شد. جوانانی که بین دو فرهنگ مانده بودند. دیگر خود را نمی‌شناختند. سنت‌های خود را فراموش کرده بودند و بیشتر وقت خود را در خواب خرگوشی می‌گذراندند. با به وجود آمدن محل‌های کثیفی چون شراب فروشی‌ها و کاباره‌ها که به یک باره در خیابان‌ها سبز شده بودند خواه، ناخواه جوانان ما فاسد شده بودند و دیگر میلی به شناخت خود نداشتند. گرایش‌های خاصی بین آنان بوجود آمده بود که گاه حتی این گرایش برایشان قابل هضم نبود. یکی از بدترین تجددهای رضاشاه در این زمان، اتخاذ تصمیم به تغییرات اجباری البسه سنتی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق شازده
نویسنده
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات443
زبانفارسی
شابک978-600-5981-49-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
46000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق شازده

علی ایرانی
۱۴۰۰/۵/۵
دوستان حیف از وقتی که برای مطالعه این کتاب تلف کنید،،، چه خوب است بعضی افراد قبل از دست به قلم بردن و نوشتن بخوانند،،،، چه خوب است در مورد مطالب قبلاً تحقیق کنند،،،، نویسنده‌ای که ناشیانه هَمّ خود را گذاشته تا فرهنگ اسلام ونظام خان و رعیتی را تبلیغ کند نه از این اطلاع دارد نه از اون،،، آیا شما که و دریک کشوری زندگی میکنید که حداقل قوانین ارث آن قرن هاست بر اساس اصول اسلام میباشد، نمیدانید که یک فرد مسلمان نمیتواند برای مایملک خود وصیّت کند فقط در شرایطی خاص میتواند برای ثلث ماترک خود وصیّت کند،،، آیا نمیدانید که فردمسلمان نمیتواند ورثه خود را از ارث محروم کند مگر از یک سوم آن،،، آیا نمیدانید که فرد نمیتواند برای وارث غیر صغیر خود سرپرست وقیم تعیین کند اونهم تا آخر عمر،،، آیا نمیدانی که یک مرد مسلمان نمیتواند با زن غیر مسلمان ازدواج کند و در حالت خاصو با اکراه با اهل کتاب در حد صیغه و آنهم اگر که آن مذهب اسلامی صیغه را قبول داشته باشد،،، آیا نمیدانید که طبق موازین مسیحیت هیچ فردمسیحی نمیتواند با یک فرد غیر مسیحی ازدواج کند،،، اگر نمیدانستید بهتر نبود چند دقیقه وقت صرف میکردید وبه اینترنت مراجعه میکردید،،،، این کتاب نه قلم شیوایی دارد نه موضوع قابل قبولی نه یک داستان عامیانه گیرا،،، از نظر قوانین نگارش که هم بهتراست چیزی نگویم فقط برای نمونه نمیدانم چرا نویسنده اصرار دارد بجای واژه ”صریح”از واژه نادرست ”سریع” استفاده کند،،، ابتدا فکر کردم طبق روال کتاب اشتباه چاپی است ولی بر اثر تکرار متوجه شدم نویسنده عامداً سعی دارد از این واژه استفاده کند،،، القصه گفتنی زیاد است ولی به همین بسنده میکنم،،، اون یک ستاره را همچون سیستم این شکلی طراحی شده است دادم تا نظرم را ثبت کند،،،
مرضیه دیدار
۱۴۰۱/۱۲/۷
بسیار رمان زیبایی بود تلفیق دو دوره معاصر رو بسیار خوب نشان داد لحظه برخورد صاعقه وار سنت‌های ایرانی در طول زمان و دوره تجدد نکنه زیبای کتاب توصیف زندگی سنتی دختران ایرانی در آن دوران و حرمت بزرگترها و اداب و رسوم ایرانی و زیباترین قسمت زندگی صولت الدوله قشقایی مردی از تبار اصالت شجاعت و مردانگی بود دل آدمی از سرگذشت این مرد آزاده بدرد میآید،،، سپاس و تشکر از شما
null null
۱۳۹۹/۷/۱۰
اگر میخواهید ب مدت چند روز ب عالم خیال سفر کنید توصیه میکنم حتما این کتابو مطالعه کنید
خواب وخوراکمو ازم گرفت تا تمومش کردم
بهیچ وجه آدم دلش نمیاد یک لحظه بذارش زمین
خدا قوت خانم ناصح
رها زارعان
۱۴۰۰/۶/۲
در کل کتاب خوبیه ولی من زیاد خوشم‌نیومد چون خیلی در مورد محیط پیرامون و ظاهر ادمها توضیح داده، انگار ۴۰۰ صفه کتاب نصفش میره به چرندیاتش و داستانش تکراریه اما قشنگه در کل!!
mary R
۱۳۹۹/۸/۱۶
من دوست داشتم، کلا داستانهای قدیمی رو دوست دارم، اما آخرش به نظرم یکم غیر واقعی بود با اون توصیفی که شازده از عشق شمس و زنش میگفت... مرد ایرانی و...
فاطمه علیزاده
۱۴۰۰/۹/۵
به نظرم ضعیف بود و ضد زن. بدرفتاری توهین تحقیر و زورگویی اسمش شده بود غیرت و عشق. مفاهیم را وارونه کرده بود
Niayesh .r
۱۳۹۹/۵/۴
واقعا کتاب زیبایی بود! با اطمینان کامل میتونم بگم که ارزش خوندن و داشت و آدم تو هر لحظه ش غرق میشد!
خدیجه سلامتی
۱۴۰۰/۶/۱
داستان زیبایی بود خیلی خوب و روان نوشته شده بود خیلی واضح میشد احساس افراد تو داستان رو حس کرد
صدف لطفی
۱۳۹۹/۹/۱۴
واقعا عالی بود و کتاب با نثر زیبا و دلنشین ولی انتهایی غمگین، کاش آخر داستان این مقدار غمگین نبود
سمانه طایی
۱۳۹۹/۱/۲۱
به نظررمان افتضاحی است واقعا متاسفم برای وقت و هزینه‌ای که صرف این کتاب کردم
Ziba Abu
۱۴۰۲/۲/۱۹
خیلی جالبه و دلنشین وبود خیلی لذت بردم ممنون از نویسنده محترم
یاس م
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
برای من خیلی موضوع جالبی بود نگارش کتاب هم خوب بود ممنونم👌👌
سیما خمسه
۱۳۹۹/۳/۲۱
به نظر من کتاب خیلی خوب و پر محتوایی بود.
نازنین حقجو
۱۴۰۱/۱۲/۴
انقد بد بود که حتی نتونستم تا اواسط کتاب رو بخونم
زهره علی
۱۳۹۹/۹/۱۳
رمان شیرین وباقلم قوی👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب عشق شازده

برای دریافت کتاب عشق شازده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.