معرفی و دانلود خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی

عکس جلد خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی

داستان میکروکتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی نوشته جین آستن، در سال 1792 اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های اصلی کتاب دو خواهر هستند که به خانه‌ای تازه می‌روند و در طول این مدت رابطه‌ای عاطفی، دلشکستگی و عشق را تجربه می‌کنند.

ماریان دشوود، دختری ساده و بی‌آلایش است که وقتی شیفته مردی جذاب اما نامناسب به نام جان ویلوبی می‌شود، نصیحت‌های خواهرش، النور را که به او می‌گوید این رفتار شتاب زده و نسنجیده از جانب او، او را به سوژه‌ی طعنه‌ها و صحبت‌های کنایه آمیز اطرافیانش تبدیل خواهد کرد، نادیده می‌گیرد. در همین وضع، النور که همیشه نسبت به قواعد اجتماعی حساس بوده، سعی می‌کند تا شکست عشقی خود را پنهان نگه دارد، حتی از نزدیک‌ترین کسانش. این دو خواهر به سبب تجربه‌ی موازی‌شان در عشق و البته از دست دادن آن یاد می‌گیرند که اگر قصد دارند خوشبختی را در جامعه‌ای زیر سلطه‌ی پول و جایگاه اجتماعی بیابند، باید از عقل و احساس خود در کنار یکدیگر استفاده کنند.

میکروکتاب عقل و احساس (Sens And Sensibility) نخستین رمان از جین آستن (Jane Austen) است که منتقدان بر این باورند که نام این اثر برگرفته از دو شیوه تفکر رایج در قرن هجدهم بوده است که یکی متاثر از فلسفه دکارت و عصر روشنفکری است و دیگری برگرفته از فلسفه جان لاک. بیش از 200 سال از انتشار این کتاب گذشته اما همچنان جزء پرفروش‌ترین رمان‌های جهان است. این رمان در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسید.

جین آستن، یکی از معروف‌ترین نویسندگان قرن هجدهم است که آثارش ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داد. او نوشتن را از 16 سالگی آغاز کرد و با خواندن کتاب‌های گوناگون فرا گرفت که چگونه داستان‌هایی جذاب بنویسد. شناخت بسیار خوبی که جین از زندگی زنان و افراد گوناگون داشت و همچنین قدرت فراوانی که در استفاده از گوشه و کنایه و طنز در نوشتارش داشت، داستان‌های او را منحصر به ‌فرد کرد. او معمولا زنان نویسنده هم عصر خود را به دلیل داستان‌هایی دراماتیک و خسته کننده مسخره می‌کرد. جالب است بدانید که جین تا هنگامی که زنده بود تمام رمان‌هایش را بدون نام منتشر می‌کرد و هیچ‌کس نمی‌دانست نویسنده این آثار کیست. اولین کتاب از جین در سال 1336 و با کوشش شمس‌الملوک مصاحب در ایران به فارسی منتشر شد.

در بخشی از میکروکتاب عقل و احساس می‌خوانید:

یک هفته پس از خروج ادوارد از بارتون کاتج، پنج بازدید کننده به آن‌جا آمدند. سر جان میدلتون و خانم جنینگز به همراه سه نفر دیگر پشت دروازه اصلی بارتون کاتج بودند. خانم جنینگز با خوشحالی فریاد زد:

«در رو باز کن عزیزم. دخترم شارلوت به همراه همسرش آقای پالمر اینجا هستند.»

الینور در را باز کرد و مدتی بعد همه در اتاق پذیرایی جمع شدند. شارلوت کوتاه‌ قامت بود، چهره‌ای زیبا داشت و بسیار خوش برخورد بود. آقای پالمر مردی آرام و کم صحبت بود، او پس از مدت کوتاهی یک روزنامه برداشت و شروع به مطالعه کرد.

خانم جنینگز شروع به صحبت کرد:
«ما انتظار نداشتیم که شارلوت و توماس به ملاقات ما بیان. شارلوت مسیر طولانی‌ای رو طی کرده و با توجه به اینکه منتظر یه بچه کوچک هست، احتمالا مسیر سختی بوده. ما برای فردا شب می‌خوایم دور هم جمع شیم و اگه برای شما مقدور هست، خوشحال میشیم به جمع ما بپیوندین.»

روز بعد ماریان و الینور به مهمانی رفتند و خانم دشوود و مارگارت در خانه ماندند. شارولت از دیدن دخترها خوشحال شد. او گفت که در روز بعد بارتون را ترک خواهد کرد، اما به زودی همدیگر را در لندن ملاقات خواهند کرد. الینور گفت که قرار نیست به لندن بروند و شارلوت گفت:

«می‌دونم قرار نیست به لندن برید، ولی شما باید این کارو انجام بدین. ویلوبی هم اونجا خواهد بود.»
«فکر می‌کنم ویلوبی نزدیک شما در سامرست زندگی کنه. شما اونو به خوبی میشناسین؟»

«بله، ولی تا حالا باهاش صحبت نکردم. همه تو لندن می‌دونن که ویلوبی می‌خواد با خواهرت ازدواج کنه. کلنل برندون به من گفت که قراره این ازدواج صورت بگیره. در واقع مادرت نامه‌ای به من نوشت و درباره ازدواج خواهرت و ویلوبی به من گفت. منم وقتی کلنل رو دیدم ازش پرسیدم. اون خیلی محکم پاسخ نداد، ولی در نهایت گفت که به نظرش این ازدواج حتمی هست.»

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
فصل اول: خاندان دشوود
بارتون
فصل دوم: ماریان و ویلوبی
دو مرد جوان
فصل سوم: دوستان جدید
راز لوسی
فصل چهارم: دعوت‌نامه‌ای از خانم جنینگز
نامه‌ها
فصل پنجم: داستان کلنل برندون
خانواده فررز
فصل ششم: کمک کلنل برندون
نامزدی‌ها و ازدواج‌ها
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات169
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی

Elhaam Tavallaa
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
برای کسانی که به کتابهای کلاسیک علاقه دارند این رمان مناسب هست. و البته پیشنهاد میکنم صوتی اونرو هم حتما تهیه کنید،، یک خانواده کوچک که بسیار پایبند به اخلاقیات هستن و داستان عشق دو دختر اونها رو در این رمان بخونید
د. ناظمی
۱۳۹۸/۳/۲۳
نمیشه گفت که مثل غرور و تعصب بود ولی جین آستین، کلاسیک نویس خیلی شیرینیه، اگر میخواین سرگرم بشین و کلی جملات شیرین بخونید و از انگلستان کلاسیک خوشتون میاد اینو بخونید
محبوب، کریمی
۱۴۰۲/۴/۱۵
خیلی خلاصه بود
خب چه کاریه کاملش رو نشر ندادین
تا اومدیم شروع کنیم رسیدیم صفحه آخر
اما در کل مشخص بود داستان اول نویسنده هست
babaeiiinarges
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
به نظرم خوندنش حس خوبی بود که ادم رو میبره به انگلستان همون دوره
رسول پورنصیر
۱۳۹۸/۴/۳۱
اصلا خوب نبودچطوری اینهمه محبوبیت به دست آورده نفهمیدن
sara zare
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
غلط نوشتاری زیاد داشت و داستان ضعیفی بود
معصومه قهرمانی
۱۳۹۹/۳/۷
رمان‌های جین آستن فوق العاده هستند
موسی الرضا ناظری
۱۳۹۸/۳/۱۶
کتابی بود پر از جذابیت
علی رضایی
۱۳۹۹/۶/۱۴
خوندنش حس خوبی داره
zohre falahi
۱۳۹۸/۴/۹
کتاب روانو عالی بود
samira khodadadi
۱۳۹۸/۳/۵
کتاب بسیار عالی بود.
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی

برای دریافت خلاصه کتاب عقل و احساس: ماجرایی از عشق و دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.