معرفی و دانلود کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

عکس جلد کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن نوشته سیروس کاظم پور، به منظور بررسی علل و عوامل اجتماعی و عاطفی در گرایش به اعتیاد در بین جوانان اسلام آباد غرب انجام گرفته است.

یکی از مسائل نگران کننده جامعه در شرایط کنونی، مسئله سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است. پیامد این مسئله هم اکنون در خانواده‌ها و اجتماع مشاهده شده، به نحوی که عملا بنیان روابط فردی و اجتماعی را مورد تهدید قرار داده تا جایی که بعضا باعث وقوع جرم و جنایت‌های فراوانی با اعمال و رفتارهای خشونت‌آمیزی گردیده است. مصرف مواد مخدر به عنوان عادتی فردی و حتی اجتماعی در تمام جوامع بشری، مردان و زنان بسباری را خصوصا در سنین نوجوانی تا میان سالی و حتی کهنسالی درگیر نموده، به نحوی که هم سلامت فرد و جامعه را به خطر انداخته و هم موجبات انحطاط روانی و اخلاقی افراد را نیز فراهم ساخته است.

نتایج به دست آمده از کتاب حاضر به نحو ذیل است:

الف) عوامل اجتماعی در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.
ب) عوامل عاطفی در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.
ج) وضعیت دوران تحصیل در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.
د) وضعیت اقتصادی در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.
ر) میزان تحصیلات افراد در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.
ز) میزان فرهنگ خانواده در گرایش به اعتیاد تأثیر مستقیم دارد.

در بخشی از کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن می‌خوانید:

اثرات دراز مدت مصرف کراک:
از جمله اثرات بلند مدت آن از دست دادن وزن بدن، یبوست، بی‌خواب، ضعف جنسی، دپرسیون تنفسی، اشکال در ادرار کردن، تهوع، کم‌خونی، رنگ پریدگی، تعرق شدید، دردهای شکمی و اسهال، اختلالات در هضم و دستگاه گوارشی، سردرد، لرزش دست‌ها، لرزش و تشنج، پریدن عضلات و سفتی آن‌ها، هپاتیت، آب ریزش دائمی بینی، ایجاد زخم، آماس و جوش‌های پوستی به خصوص اطراف مخاط گوش و بینی، زخم مخاط بینی (در مصرف به صورت انفیه)، اضطراب، بی‌قراری، تشنج پذیری شدید، سوء ظن، گیجی، اختلالات درک زمان و مکان، رفتار تهاجمی، تحریک پذیری شدید، افسردگی، پرخاشگری، تمایل به خودکشی، توهمات و اختلال در حواس (به خصوص بینایی، شنوایی و لامسه)، افکار هذیانی، و گاهی اشتهای کاذب و سرانجام ناراحتی جدی دماغی و روانی به نام سایکوز و کوکایین.

تحمل و ایجاد وابستگی کوکایین مشابه آمفتامین است وابستگی شدید روانی ایجاد می‌کند که این وابستگی در عصاره کوکایین یعنی کراک شدیدتر است. در آزمایشاتی که برای تحقیق پیرامون اثر کوکایین بر روی موش و میمون انجام شده، پس از قطع مصرف آن، نشانه‌های ترک از جمله ضعف شدید، بدخوابی، افسردگی، تحریک پذیری، گرسنگی زیاد دیده شده است.

مصرف کننده، کراک را چه به طریق استنشاق یا پاشیدن روی توتون و ماری جوانا و چه از راه کشیدن با پیپ استعمال کند، دیگر نمی‌تواند از مصرف آن خودداری کند و باید پی در پی آن را استعمال نماید. خیلی سریع جذب ریه گشته و به مغز می‌رسد و حالت تهاجمی به مصرف کننده دست داده، باعث بزرگ شدن قلب، افزایش فشار خون می‌شود، به گونه‌ای شدیدتر از کراک پدیدار می‌گردد. اصولا فردی که کراک مصرف می‌کند، دیگر بر خود تسلط ندارد و گویا خودی خود را گم کرده است.

کراک، هروئینی است که تا حد امکان اشباع شده یعنی یک گرم کراک از ۱۰ تا ۱۰۰ گرم هروئین ساخته شده ولی قیمت آن هم‌ قیمت هروئین و در بعضی مواقع، به مراتب ارزان‌تر از هروئین است. اعتیاد آن نسبت به هروئین بسیار شدیدتر و فوری‌تر و ترک آن بسیار مشکل‌تر است.

کراک ماده مخدر جدیدی است؛ یعنی در واقع با نام جدید معرفی شده. نوجوانان نمی‌دانند که بدتر از هروئین است بنابراین وحشتی که از هروئین دارند از کراک ندارند و اکثرا خیال می‌کنند کراک چیزی درحد قرص‌های روان‌گردان و اکستازی است. به همین دلیل از مصرف آن وحشت ندارند و این عامل شروع اعتیاد و علت فاجعه است. مصرف حتی یک بار کراک اعتیاد آور است و این تفاوت اساسی کراک با قرص‌های اکستازی است که اگر چه در بلند مدت کشنده هستند اما اعتیاد با قدرت بالا ندارند. تبلیغات زیادی که شبانه‌ روزی علیه قرص‌های اکستازی شده باعث شده که خطر کراک در سایه و پنهان باقی بماند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: انواع مواد مخدر
فصل سوم: عوامل گرایش به مواد مخدر صنعتی
فصل چهارم: متودولوژی
فصل پنجم: یافته‌های پژوهش
فصل ششم: تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6055-00-0
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن

برای دریافت کتاب علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی و راهکارهای پیشگیری از آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.