معرفی و دانلود کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی

عکس جلد کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی

کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی، فصل اول کتاب حماسه حسینی (جلد 1) اثر استاد شهید مطهری است که به تشریح چهره‌های تراژدی حادثه کربلا پرداخته است. این کتاب مجموعه سه سخنرانى استاد شهید آیت‌اللّه‌ مطهرى تحت عنوان «حماسه حسینى» است که در حدود سال 1347 هجرى شمسى در حسینیه ارشاد ایراد شده است.

در حماسه حسینى آن کسى که بیش از همه این درس را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینى بر روح مقدس او تابید، خواهر بزرگوارش زینب (سلام‌اللّه‌ علیها) بود. راستى که موضوع عجیبى است: زینب با آن عظمتى که از اول داشته است و آن عظمت را در دامن زهرا علیهاالسلام و از تربیت على علیه‌السلام به‌دست آورده بود در عین حال زینبِ بعد از کربلا با زینب قبل از کربلا متفاوت است، یعنى زینب بعد از کربلا یک شخصیت و عظمت بیشترى دارد.

حسین بن على درس غیرت به مردم داد، درس تحمل و بردبارى به مردم داد، درس تحمل شداید و سختی‌ها به مردم داد. اینها براى ملت مسلمان درس‌هاى بسیار بزرگى بود. پس اینکه مى‌گویند حسین‌بن على چه کرد و چطور شد که دین اسلام زنده شد، جوابش همین است که حسین‌بن على روح تازه دمید، خون‌ها را به جوش آورد، غیرت‌ها را تحریک کرد، عشق و ایده‌آل به مردم داد، حس استغنا در مردم به‌وجود آورد، درس صبر و تحمل و بردبارى و مقاومت و ایستادگى در مقابل شداید به مردم داد، ترس را ریخت؛ همان مردمى که تا آن مقدار مى‌ترسیدند، تبدیل به یک عده مردم شجاع و دلاور شدند.

در این سه سخنرانى دو چهره حماسه و تراژدى حادثه کربلا تشریح شده و استاد شهید آیت‌اللّه‌ مطهرى توجه مى‌دهند که چهره حماسى حادثه کربلا مغفول واقع شده و بیشتر به چهره تراژدیک این حادثه پرداخته مى‌شود و در نتیجه درسى که باید، از این واقعه تاریخى گرفته نمى‌شود. همچنین نهضت حسینى به عنوان یک حماسه مقدس که از خواسته‌هاى فردى بیرون است معرفى مى‌شود. در مرحله سوم، این نهضت عامل شخصیت یافتن جامعه اسلامى شناخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دو چهره حادثه کربلا
معنى حماسه
حسین علیه‌السلام یک شخصیت حماسى
دو صفحه تاریخچه کربلا
تحریف هدف امام حسین علیه‌السلام
نهضت حسینى، حماسه‌اى مقدس
مشخصات حماسه مقدس
روح بزرگ
کار «شهید»
کلید شخصیت افراد
کلید شخصیت امام حسین علیه‌السلام
زبان به شکایت نگشودن
نهضت حسینى، عامل شخصیت یافتن
جامعه اسلامى
احساس شخصیت
حسن و عیب ما مردم ایران
حسین علیه‌السلام شخصیت اسلامى مسلمین را زنده کرد
درس‌هاى آموزنده قیام حسینى
زینب (سلام‌اللّه‌ علیها) و احساس شخصیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه انتشارات صدرا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-600-7747-05-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی

برای دریافت کتاب عنصر حماسه در نهضت حسینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.